niinhän siinä kävi ettei malttanut odottaa kesää ja kärpäsiä, tai asennusilmoja. uusi kytkin löysi tien paikallensa ja vanhaa purkaessa selvisi luiston syy, ei siitä sen enempää.. öljyä oli melko reilusti kytkin kopassa. kannessa nokka-akseleiden kohdalla olevat öljytulpat ainakin oli vuotanu laatikon päälle ja ylitäytetty laatikko saattanut vuotaa kytkinakselin stefalta. ei kyllä ottanut selvää kun joka paikka öljyssä.
pakko sanoa että ensituntumalta tuo uusi kytkin setuppi on käytökseltään huippu! ei täristä tai ravista liikkeelle lähtiessä, hyvinkin pehmeä käyttää. tietämätön vois melkein "luistattaa" sintterin pilalle. eikä vaatinut minkäänlaista shimmausta eli ns. bolt on. siitä mulle kyllä mansemotorsista sanottiinkiin mutta halusin kuitenkin varmistaa, tähän asti pakko kehua.
niin, tuli tosiaan tuon öljyvuodon takia purettua jakopää/kannen yläkerta. yllätys oli nokkien kohdalla positiivinen.näkyi vielä venäjän karkea koneistusjälki ja nostot mitattiin että piti paikkansa. kannen kasasin uusilla öljytulpilla ja samalla tuli huomattua että 1 sylinterin tulpan hattu oli "palaneen" näköinen. selvis että tulpanjohto oli uinut kanteenpainettavan kuoren läpi, eikä näin ollen ollut painunut pohjaan asti. hyppy kipunalla on huono kontakti, voi olla ettei oo ollu 1 pytty täysillä mukana. selittäskö se osansa "tehottomuuteen" persdynon puutumisen ohella

no kumminkin, nokkien kanssa on tullut väärinkäsitys. jos niissä ei olis lämpökarkasua niin ne kuluis silmissä sileäksi. sain käsityksen ettei niitä olisi karkaistu mitenkään, mutta tarkoitus olikin pintakäsittelystä. kaveri tuumas ettei se olis paininkupeilla olevaan koneeseen niin tarpeellinen. nokat tuli nakattua toistamiseen paikalleen formulatallien suosimalla Red Linen Assembly Lube asennusrasvan kanssa. tulipahan vaihdettua pari pehmennyttä naputtavaa paininkuppiakin samalla.
ei muuta kuin rintarottingilla kohti uusia yllätyksiä (pettymyksiä)
