Oletko käyttänyt?
- pavlik morozov
- Viesti:
Re: Oletko käyttänyt?
onko rievut syttyneet itsestään?
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... -uuti-ospu
eikö poliisit tiedä että liuottimeen tai puuöljyyn kastuneet vaatemytyt voi syttyä itsestään
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... -uuti-ospu
eikö poliisit tiedä että liuottimeen tai puuöljyyn kastuneet vaatemytyt voi syttyä itsestään
Индейский вождь - "вялотекущая шизофрения"
Drillipora,rillipora. Englantilainen käsipora. Drill=pora. Muistaakseni jossain Sallan korkeuksilla, ehken nyt ryöstetyllä alueella oli järvi, jonka nimi Wermachtin kartassa oli Ozerojaurijärvisee. Ozero venättä, jauri saamea, sitten suomeksi ja vielä saksaksi.
Maitojuna. Helsinkiin tuotiin päivän maidot junalla. Haminasta RUKista kesken pudotetut tulivat tällä junalla Hesaan. Siitä sitten palveluspaikkaansa. Olivat sitten tavallisen veemäisiä alikessuja.
Onko sätkäkoneen käyttö jo kysytty ? Enkä tarkoita nyt rätticitikkaa. Entäs korppumylly ?
Maitojuna. Helsinkiin tuotiin päivän maidot junalla. Haminasta RUKista kesken pudotetut tulivat tällä junalla Hesaan. Siitä sitten palveluspaikkaansa. Olivat sitten tavallisen veemäisiä alikessuja.
Onko sätkäkoneen käyttö jo kysytty ? Enkä tarkoita nyt rätticitikkaa. Entäs korppumylly ?
Drilliporaa sen verran, että totesin minulle ei-yhteensopivaksi.
Sätkäkoneesta vain sitä isompaa versiota.
Korppumyllystä en ole kuullutkaan, korppusahaksi kutsuttiin pienikuutioisia moottoripyöriä.
Sätkäkoneesta vain sitä isompaa versiota.
Korppumyllystä en ole kuullutkaan, korppusahaksi kutsuttiin pienikuutioisia moottoripyöriä.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Tuosta pika-ajurista, ennen oli Kuopiossa vossikkaville, ei ollut aina kovin tulenpalavaa kiirettä hällä 

warre 353w sedan,
Tänään tuli paikallisuutisista, että em.Ville jää eläkkeelle tänä kesänä ja hommaan on jo löytynyt jatkaja
Liekö 60 vuotta kun olin jonkun Villen edeltäjän kyydissä kun Kuopion kadut vielä olivat mukulakiveä.
Liekö 60 vuotta kun olin jonkun Villen edeltäjän kyydissä kun Kuopion kadut vielä olivat mukulakiveä.
Vossikka ville oli ehkä 90 luvulle ja tämä viimoinen ei ehkä ville ole nimeltään eri mies ainakin kuin Vossikka Ville.
Kahden tähden Jaloviinaa?
40-luvulla oli myynnissä yhden tähden (vänrikki), Kahden tähden (luutnantti) ja kolmen tähden (kapteeni) Jaloviinaa.
Kaksi vuotta sitten Altia valmisti 80-vuotisjuhliensa kunniaksi pienen erän luutnanttia. En minäkään ole sellaista käyttänyt, tuolla se odottaa parempaa hetkeä. Vähän sama kuin omistaisi uuden Nappisilmän ja pitäisi sitä vain tallissa.
Tässä vielä rikotaan vanhaa suomalaista sääntöä: Talossa ei pidä säilytettämän yön yli vanhaa viinaa.
40-luvulla oli myynnissä yhden tähden (vänrikki), Kahden tähden (luutnantti) ja kolmen tähden (kapteeni) Jaloviinaa.
Kaksi vuotta sitten Altia valmisti 80-vuotisjuhliensa kunniaksi pienen erän luutnanttia. En minäkään ole sellaista käyttänyt, tuolla se odottaa parempaa hetkeä. Vähän sama kuin omistaisi uuden Nappisilmän ja pitäisi sitä vain tallissa.
Tässä vielä rikotaan vanhaa suomalaista sääntöä: Talossa ei pidä säilytettämän yön yli vanhaa viinaa.
Minulla on 25 vuotta sitten hankittu drandy pullo säilytyksessä. Kysyin Alkon neuvonnasta onko tuo vielä juomakelpoista...Aromiaineet mahdollisesti haihtuneet, maku muuttunut pahviseksi oli vastaus, tehomuutoksista ei mainittu mitään. Ojalan laskuopin mukaan Pavlovitsin jaloviina hintansa arvoista vielä vuonna 2037...
warre 353w sedan,
Minkä merkkistä Brandya?
Minulla oli yli kymmenen vuoden jakso, jolloin kävin läpi Alkon brandyt kun en nuukuuttani konjakkia raaskinut ostaa.
Minulla oli yli kymmenen vuoden jakso, jolloin kävin läpi Alkon brandyt kun en nuukuuttani konjakkia raaskinut ostaa.
Korppumyllyyn ei kukaan käynyt kiinni. Oletteko niin nuoria, vai olenko minä ollut nuorena(kin) niin köyhä ?
Meillä syötiin kalaa arkisin. Leivittämiseen käytettiin "korppujauhoa". Osulasta sai ilmaiseksi (tai lähes) kuivaneita leivän, joskus pullankyrsiä. Nämä murrettiin ja jauhettiin korppumyllyllä. Vähän lihamyllyä muistuttava veivattava pikku vekotin. Vaan toimi. Nykyäänhän voipi korppujauhoa ostaa pussitettuna kaupoista.
Onko joku muukin käyttänyt venäläisiä "räjähtäviä" ilmakiväärin luoteja ? Jos naapurin kissa osais puhua. . .
Meillä syötiin kalaa arkisin. Leivittämiseen käytettiin "korppujauhoa". Osulasta sai ilmaiseksi (tai lähes) kuivaneita leivän, joskus pullankyrsiä. Nämä murrettiin ja jauhettiin korppumyllyllä. Vähän lihamyllyä muistuttava veivattava pikku vekotin. Vaan toimi. Nykyäänhän voipi korppujauhoa ostaa pussitettuna kaupoista.
Onko joku muukin käyttänyt venäläisiä "räjähtäviä" ilmakiväärin luoteja ? Jos naapurin kissa osais puhua. . .
- pavlik morozov
- Viesti:
ff8728 kirjoitti:Minulla on 25 vuotta sitten hankittu drandy pullo säilytyksessä. Kysyin Alkon neuvonnasta onko tuo vielä juomakelpoista...Aromiaineet mahdollisesti haihtuneet, maku muuttunut pahviseksi oli vastaus, tehomuutoksista ei mainittu mitään. Ojalan laskuopin mukaan Pavlovitsin jaloviina hintansa arvoista vielä vuonna 2037...
muori toi unkarista tokajia. oli aika etikkaa eikä ollu montaa vuotta pullossa. tisleet eri asia. tosin vademecum muuttuu ruskeaksi 10 vuoden kuluessa
Индейский вождь - "вялотекущая шизофрения"
Oletko varma, ettei se ole rommia?ff8728 kirjoitti:Martinkuve brandya,