Pösö 505 ja muut kadonneet käyttöautot
Re: Pösö 505 ja muut kadonneet käyttöautot
Muistaakseni jo 203:n tuulettimen hihnapyörä pyöri koko ajan, mutta välissä oli jonkinlainen magneettiyksikkö, joka kytki tarvittaessa siivet mukaan.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Pösö 505 ja muut kadonneet käyttöautot
Joo,kyllähän ranskaanialaisissa on kaikkia"hienouksia" ollut maailman molemmat sivut 

Re: Pösö 505 ja muut kadonneet käyttöautot
Nissan cedric ja laurelit ja muut vanhat datsunit on hävinny, itse yhen cetrikin omistin automaatti lootalla, möin kaverille joka harrastaa niitä..
autoton.. vielä
- pavlik morozov
- Viestit: 1149
- Liittynyt: 11.3.2013 22:00
- Viesti:
Re: Pösö 505 ja muut kadonneet käyttöautot
määkin harrastan niitä revin niistä koneet lootat ym irti ja laitan johonkin mielenkiintosempaan esim olen laittanu pontiacfirebirdiin chevroletcamaroon jeepwagoneeriin chevyscottsdaleen volga 22:een ja 24utiin...jaasu kirjoitti:Nissan cedric ja laurelit ja muut vanhat datsunit on hävinny, itse yhen cetrikin omistin automaatti lootalla, möin kaverille joka harrastaa niitä..

Индейский вождь - "вялотекущая шизофрения"
Re: Pösö 505 ja muut kadonneet käyttöautot
En nyt halua arvostella kenenkään harrastuksia,mutta ihan pakko kysyä,että muuttuuko esim Pontiac Firebird tai Chevrolet Camaro ym.nuo muut autot....Mielenkiintoisemmiksi,jos niihin asentaa Nissanin koneen/lootan?pavlik morozov kirjoitti:määkin harrastan niitä revin niistä koneet lootat ym irti ja laitan johonkin mielenkiintosempaan esim olen laittanu pontiacfirebirdiin chevroletcamaroon jeepwagoneeriin chevyscottsdaleen volga 22:een ja 24utiin...jaasu kirjoitti:Nissan cedric ja laurelit ja muut vanhat datsunit on hävinny, itse yhen cetrikin omistin automaatti lootalla, möin kaverille joka harrastaa niitä..



Re: Pösö 505 ja muut kadonneet käyttöautot
Mutta myös kulutus menee Nissanin isolla dieselillä alakanttiin. Sehän taisi olla ameriikan suunnalta sen verran kopioitu, ettei koneenvaihto edes vaadi niin suurta työtä kuin luulisi? Vai muistanko väärin, tälläkin foorumilla oli jotain juttua joskus.
- pavlik morozov
- Viestit: 1149
- Liittynyt: 11.3.2013 22:00
- Viesti:
Re: Pösö 505 ja muut kadonneet käyttöautot
tuo nopeakäyntinen nissanin kutosdsl 2.8d tosiaan menee suunnilleen samoihin kohtiin kiinni kuin normi 2.8 v6 kamaron keulilla. noista jenkeistä mulla on vielä scottsdale ja vaihdoin siihen manuaalilootan ja 4.5 perävälityksen talvella eli luulisi pystyvän vetään vaikka jotain kärryäkin.
mulla oli isokorinen jenkkifarkku nissanin koneella ja sillä omalla 5.7dsl:llä niin ainakin jyväskylän moottoritien jyrkkään mäkeen nissani kovalla laatikolla puutu vähemmän kuin v8 tuplakokoinen mutta automaatti. ja siinä oli pitkä perävälitys ainakin 3.08 tjsp kulutus 2L vähemmän. ahdettunahan nissanin koneesta saa kuulemma helposti sen 200 kaakkia ainakin sillä isompielementtisellä pumpulla (bosch kopio). mylly itsessään vakiona kestää tuplakm avaamatta mersuun nähden. väitetään että daimlerbenz ois ostanu nissanilta pois autokäytöstä (teollisuusmoottorina niitä on ollu myynnissä 2000 luvulla) sen LD28 valurautakantisen, sillä alukantisella ei pääse samaan.
mulla oli isokorinen jenkkifarkku nissanin koneella ja sillä omalla 5.7dsl:llä niin ainakin jyväskylän moottoritien jyrkkään mäkeen nissani kovalla laatikolla puutu vähemmän kuin v8 tuplakokoinen mutta automaatti. ja siinä oli pitkä perävälitys ainakin 3.08 tjsp kulutus 2L vähemmän. ahdettunahan nissanin koneesta saa kuulemma helposti sen 200 kaakkia ainakin sillä isompielementtisellä pumpulla (bosch kopio). mylly itsessään vakiona kestää tuplakm avaamatta mersuun nähden. väitetään että daimlerbenz ois ostanu nissanilta pois autokäytöstä (teollisuusmoottorina niitä on ollu myynnissä 2000 luvulla) sen LD28 valurautakantisen, sillä alukantisella ei pääse samaan.
Индейский вождь - "вялотекущая шизофрения"
Re: Pösö 505 ja muut kadonneet käyttöautot
justiin tuossa viimevuojen lopussa turbotettiin tuo automaatti cetrikki. 120hv pinillä paineilla ja syötöllä,semmonen hyvä käyttöauto. ja oli sen verta siisti peli etti montaa semmosta ole olemassa.
autoton.. vielä
- pavlik morozov
- Viestit: 1149
- Liittynyt: 11.3.2013 22:00
- Viesti:
Re: Pösö 505 ja muut kadonneet käyttöautot
bongasin tuollaisen ilmoituksen. kannattais ehkä kysellä tarkemmin.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=20&t=148131
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=20&t=148131
M: 505 Peugeot varaosiksi 100e
Eli mökillä on tuollainen vähän keulasta kolhittu vm 82 505 gr sedan 2 litran bensakoneella ja kaasarilla joka joutaa jollekin harrastajalle varaosiksi. Väriltään auto on beige. Auto sijaitsee Hailuodossa ja hitaa tuon 100e
Juha K
o5o-3648680
Индейский вождь - "вялотекущая шизофрения"
Re: Pösö 505 ja muut kadonneet käyttöautot
Kiitos vinkistä. Kokonaista raatoa ei vaan ole tilaa ottaa minnekään, halvimmaksihan ne osat tulisi tuollaisesta otettuna. Pösö kävi leimalla eilen, eipä siinä juuri valittamista ollut. Esim. kaikki jarrut antoi tasaisen 2,2 -arvon, 6 vuotta seisoneessa autossa. Jostain kalliista remontista se manan majoille mennyt tädinmies puhui, jarruremontti se on tainnut sitten olla. Ei tullut kyllä mieleenkään että noin helpolla menisi katsastuksen läpi.
Eturenkaat pitää näköjään käyttää tasapainotuksessa, auto alkoi täristää rattia melko kovasti yli 90 vauhdissa. Tehtaalta on ollut melko tyhmä veto laittaa tällaisen vääntökoneen jatkoksi vain 4-vaihteinen loota. Varmasti jaksaisi vetää viitosella. "Voiman"tunne on täyteläisempi mitä muistin, ei tämä mikään tykki ole kiihtymään mutta ylämäet ei tunnu juuri väsyttävän. Koneen pakoääni on niin karmeaa pörinää, että käy kuskillekin korviin. Luulin että perämurikka tai takalaakerit on hajalla kun kuului semmoinen mölinä, vapaalle vaihtamalla kaikki ääni katosi heti. Kun katsastaja kokeili autoa, niin alkoi selvitä että pakoputkesta se mölinä kuuluu. Aivan kuin teinisierran pörähtelyt.
Eturenkaat pitää näköjään käyttää tasapainotuksessa, auto alkoi täristää rattia melko kovasti yli 90 vauhdissa. Tehtaalta on ollut melko tyhmä veto laittaa tällaisen vääntökoneen jatkoksi vain 4-vaihteinen loota. Varmasti jaksaisi vetää viitosella. "Voiman"tunne on täyteläisempi mitä muistin, ei tämä mikään tykki ole kiihtymään mutta ylämäet ei tunnu juuri väsyttävän. Koneen pakoääni on niin karmeaa pörinää, että käy kuskillekin korviin. Luulin että perämurikka tai takalaakerit on hajalla kun kuului semmoinen mölinä, vapaalle vaihtamalla kaikki ääni katosi heti. Kun katsastaja kokeili autoa, niin alkoi selvitä että pakoputkesta se mölinä kuuluu. Aivan kuin teinisierran pörähtelyt.
Re: Pösö 505 ja muut kadonneet käyttöautot
Näissähän oli monia malli- ja varusteversioita, joista joissakin oli neli-, joissakin viisivaihteinen vaihteisto.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Pösö 505 ja muut kadonneet käyttöautot
Tämä GR on mallivuotensa köyhin versio. Kun 504 alkoi hävitä Suomessa myynnistä, tuli myyntiin myös vielä köyhempi 505 GL, jossa oli alkuaikojen 504:n 1,8-kone. Ikinä en ole sellaista nähnyt. Muutenkin näyttää vaan tehoversioita olevan jäljellä. Tässäkään ei ole takasumareille nappia, vaikka takavalon pohjassa on valmis johdotus sumarille. Penkinlämmittimet ja takalasinlämmitin kuitenkin on. Tutkin pakoputkiston kuntoa ja ei se kyllä vuoda mistään, kaipa ne pörinät kuuluu tällaiseen 40-luvun koneeseen.
Re: Pösö 505 ja muut kadonneet käyttöautot
pörinät voi olla tarvike putkistosta tai sitten orginellista on sisäkalut pihalle pullahtanut. se on voima mikä puhuu..
Re: Pösö 505 ja muut kadonneet käyttöautot
Jos on GR sedan ja samalta vuodelta, niin kyllä sekin on varmaan 4-vaihteinen. Se oli muistaakseni SR, missä oli 5 vaihdetta. Hinnan kiroissahan tuo ei ole, mutta ei ole kuljetuskalustoakaan 200 km matkalle. Ja olihan se 504:sten ja 505:sten hautausmaakin varmaan vielä tuossa lähistöllä, en ole kysellyt myykö mitään, kuitenkin pitäisi pari kokonaista rähjää ottaa. Autojen haalinnan kanssa olen yrittänyt pitää järjen mukana kun vievät paljon tilaa, moottorikelkkojen kanssa tilanne räjähti jo käsistä, kaksipyöräisiä kelvottomia romuja on niitäkin liikaa.
Ihme ettei kukaan Afrikkaan kuskaaja ole tuota 100 euron autoa vienyt, yleensä sinne kelpaa kaikki takavetoiset pösöt kunnosta riippumatta.
Ihme ettei kukaan Afrikkaan kuskaaja ole tuota 100 euron autoa vienyt, yleensä sinne kelpaa kaikki takavetoiset pösöt kunnosta riippumatta.
Re: Pösö 505 ja muut kadonneet käyttöautot
Ehkä diesel puhuttaa enemmän