oman netti sivun teko ohjeet???

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
Gessle
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gessle »

Vai, että kotisivuja...

Kannattaako jokaisen väsätä omat sivut? Tai siis yrittää väsätä. 10 vuotta sitten html-"kieli" oli vielä sen verran simppeliä, että melkeinpä kuka tahansa saattoi pistää sivut nettiin, mutta nykypäivänä vaaditaan jo vähä enemmän. Itse en ainakaan nykyään rakenna mitään ilman php:tä, koska sen avulla sivuja on paaaljon helpompi ylläpitää.

Tästä tulee väkisinkin mieleen, että minua suuresti himottaisi koodata ladakerho.netin sivusto uusiksi. En pahaa tykkäisi, jos minut hommaan palkattaisiin ;) Tai siis puoli-ilmaiseksi voisin homman hoitaa, koska onhan kunnia-asia saada Ladalle ansaitsemaansa arvostusta myös netissä!

Tästä mieleen taas juolahtaa, että sivulla voisi sitten olla osio, jonne jokainen ladisti voisi uppia omia kuviaan... Joko oman tunnuksensa taakse tai sitten ylläpidon hyväksynnän kautta.

Ja niin:
http://koti.mbnet.fi/~oogesoft/php-rox
http://koti.mbnet.fi/~hihi
Tuossa parit sivut, jotka ovat rivi riviltä käsialaani.
<?php
include "turbo.lada";
get_horsepower(+69);
?>
(Skoda 130LX '86) | (Seat Ibiza '91) | Lada 1200S '88 | Lada 1500S '92 | BMW 316 8?
nanno

Viesti Kirjoittaja nanno »

Gessle kirjoitti:Vai, että kotisivuja...
Tästä mieleen taas juolahtaa, että sivulla voisi sitten olla osio, jonne jokainen ladisti voisi uppia omia kuviaan... Joko oman tunnuksensa taakse tai sitten ylläpidon hyväksynnän kautta.
Tämmöistähän on jo testattu.. http://nanno.homeip.net/ladakuvat/
Mutta jouduin ottamaan tuon uploadin pois käytöstä pienen kokeilun jälkeen, mun silloinen 166MHz serveri nyykähti, kun imagemagick söi serveriraukan tehot pienentäessään upattuja kuvia.
nanno

Viesti Kirjoittaja nanno »

otin uploadin kokeeksi takaisin käyttöön.... testataan mitä tämä "uusi" serveri sanoo kuvien muuntamisesta... upatkaahan kuvia...!!! :)

http://nanno.homeip.net/ladakuvat/
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Gessle kirjoitti:Vai, että kotisivuja...

Kannattaako jokaisen väsätä omat sivut? Tai siis yrittää väsätä.

Tai siis puoli-ilmaiseksi voisin homman hoitaa, koska onhan kunnia-asia saada Ladalle ansaitsemaansa arvostusta myös netissä!
täytyyhän jokaisella omat sivut olla, kerrankin joku mahdollisuus edullisesti tuottaa omia ajatuksiaan ja onhan se helpompaakin kuin kirjan kirjoittaminen. itse käytän omia sivuja jo pelkästään omana muistilistana, vieraalle sivuista tuskin on vastaavaa hyötyä.

Olisihan hienoa että kerholla olisi hyvin laaditut ja toimivat sivut, mutta Lada kerhossa on toiminta perustunut vapaaehtoistoimintaan, mitään korvauksia ei ole maksettu, tästä syystä tosin on jo yksi foorumi poistunut käytöstä.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Gessle
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gessle »

Lada-Jussi kirjoitti: täytyyhän jokaisella omat sivut olla, kerrankin joku mahdollisuus edullisesti tuottaa omia ajatuksiaan ja onhan se helpompaakin kuin kirjan kirjoittaminen. itse käytän omia sivuja jo pelkästään omana muistilistana, vieraalle sivuista tuskin on vastaavaa hyötyä.

Olisihan hienoa että kerholla olisi hyvin laaditut ja toimivat sivut, mutta Lada kerhossa on toiminta perustunut vapaaehtoistoimintaan, mitään korvauksia ei ole maksettu, tästä syystä tosin on jo yksi foorumi poistunut käytöstä.
Kun olen uusi täällä niin asiat ovat vielä hämäriä (Ladakin tuli hommattua vasta viime kuussa), joten kuka näitä sivuja itse asiassa ylläpitää? Kuka koodaa yms? Onko projektiin mahdollista päästä mukaan?
<?php
include "turbo.lada";
get_horsepower(+69);
?>
(Skoda 130LX '86) | (Seat Ibiza '91) | Lada 1200S '88 | Lada 1500S '92 | BMW 316 8?
veli alexei
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Gessle kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti: täytyyhän jokaisella omat sivut olla, kerrankin joku mahdollisuus edullisesti tuottaa omia ajatuksiaan ja onhan se helpompaakin kuin kirjan kirjoittaminen. itse käytän omia sivuja jo pelkästään omana muistilistana, vieraalle sivuista tuskin on vastaavaa hyötyä.

Kun olen uusi täällä niin asiat ovat vielä hämäriä (Ladakin tuli hommattua vasta viime kuussa), joten kuka näitä sivuja itse asiassa ylläpitää? Kuka koodaa yms? Onko projektiin mahdollista päästä mukaan?
Eikös foorumi ole ihan valmista kauraa. Että ei muuta ku parit otsikot kohdalleen jne.

http://www.phpbb.com/
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Lada-Jussi

kerhon sivut

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Ladamaster on kai lähinnä kerhon sivujen isä, itse olen laatinut Lada Info osion ja hoidellut sinne uutta matskua mahdollisuuksien mukaan. Samoin Suomen Lada rekisteri on ollut minun toimialuetta. Nanno on hoitanut keskustelupalstan, ja olikos se Boris kellä oli toi uusi ehdotus kerhon sivuiksi? Ladamaster on kai lähinnä pääjehu ja luvittaja.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Vastaa Viestiin