Eipä mennyt Lada katsastuksesta läpi, niin vähän arvelinkin että turvavöistä tulee valitusta ja oikein meni, kuulemma vuodesta 1981 eteenpäin Suomessa täytyy olla rullavyöt autossa eikä tuollaiset vyöt kelpaa kuin omassani on vaikka ne ovatkin kelvanneet Virossa ja autoni vuosimalli on 1991. Ruostereiän katsastusmies havaitsi helmassa sekä varapyöränkotelossa ja peräkontin pohjassa, myös takapöntön kannatin kumit olivat päässeet irti ja laitoin ne paikoilleen kun auto oli nosturilla, mainitsipa vielä minulle kuskin puolen takavalosta että se on vilkun kohdalta haalistunut hieman liikaa että asia pitäisi korjata joko valon vaihdolla tai sitten oranssilla polttimolla. Päästöistäkään ei mennyt läpi kun kävi pikkuisen liian rikkaalla, aivan kuten osasin arvellakkin mutta sitten minulta alettiin kyselemään jotakin päästövaatimus todistusta joka puuttui? Ilman tämmöistä paperia rekisteröintikatsastus ei muka onnistu autolleni?
176,00€ veloittivat minua ja sain vikalistan käteen, tutkivat autoani yli 75 minuuttia ja antoivat ohjeeksi että pitäisi käydä Koneltasta eli nykyään Jyväskylän Delta Autosta kyselemässä tätä tämmöistä päästövaatimus todistusta. No empä päässyt kovin pitkälle Jyväskylän A-katsastuksen pihasta kun bensakin loppui, onneksi lada.h.s tuli auttamaan ja kiitokset siitä hänelle

Sitten matka jatkui, pääsin Delta Autolle josta minulle ilmoitettiin että kaikki tämmöiset paperit ovat kuulemma hävitetty kun Ladan maahantuonti lopetettiin ja että sellainen paperi ei ole virallinen jos joku sen minulle kynällä tai tietokoneella kirjoittaisi? En vieläkään edes oikein ymmärrä että mikä se sellainen päästövaatimus todistus oikein on mutta en ole tähänkään päivään mennessä sellaista onnistunut hankkimaan ja jostakin minun täytyisi sellainen repäistä kuukauden sisällä ja käydä näyttämään Ladaani A-katsastukseen uudestaan...
Menipä minun 20v synttärit siis oikein hienosti... Tupliksen osalta hommat eivät menneet aivan niinkuin piti mutta kävimpä sitten illalla hakemassa 2 varaosa-autoa itselleni

Nyt omistan tällä hetkellä tasan 30 Ladaa, 29 takavetoista sekä yhden Nivan