
jämin turma
- pavlik morozov
- Viestit: 1149
- Liittynyt: 11.3.2013 22:00
- Viesti:
jämin turma
wikipedian mukaan konetyyppi on 6 aikuiselle ja 2 lapselle. tuossa jämin koneessa oli 11.
miksei laskuvarjot selässä päässeet 4 km korkeudesta hyppäämään kuin 3?

Индейский вождь - "вялотекущая шизофрения"
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: jämin turma
Kertoivat kyllä uutisissa että olis 10 matkustajalle? Loput varmaan tuumas että eikai kukaan järkevä hyppää vauhdissa ehjästä koneesta 

Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
- pavlik morozov
- Viestit: 1149
- Liittynyt: 11.3.2013 22:00
- Viesti:
Re: jämin turma
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... pos=ok-nln
lentäjä hyppäsi ja pelastautui. muillakin laskuvarjot selässä ja korkeutta riitti, moottori kaiketi pysäyksissä. vai jäikö joku kiinni pyrstöön?
lentäjä hyppäsi ja pelastautui. muillakin laskuvarjot selässä ja korkeutta riitti, moottori kaiketi pysäyksissä. vai jäikö joku kiinni pyrstöön?
Индейский вождь - "вялотекущая шизофрения"
- pavlik morozov
- Viestit: 1149
- Liittynyt: 11.3.2013 22:00
- Viesti:
Re: jämin turma
onko rakentaessa lisätty paikkoja siitä 6+2:sta?toktornivako kirjoitti:Kertoivat kyllä uutisissa että olis 10 matkustajalle? Loput varmaan tuumas että eikai kukaan järkevä hyppää vauhdissa ehjästä koneesta
"The Comp Air 8 is an American kit turboprop-powered light civil utility aircraft manufactured by Comp Air of Florida.[1][2][3][4]
Design and development
The aircraft is a Comp Air 7 with its fuselage stretched by 2 feet (0.6 m) to accommodate six adults and two children. "
onko ne paikat sijoitettu pyrstöön ja ulospääsy hankalaa pyörivästä koneesta?
Индейский вождь - "вялотекущая шизофрения"
Re: jämin turma
Luolasukellus, vuorikiipeily ja laskuvarjohyppy vaiko Ladan ropellus, sauvakävely ja postimerkkeily.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
- pavlik morozov
- Viestit: 1149
- Liittynyt: 11.3.2013 22:00
- Viesti:
Re: jämin turma
lada voi pudota tunkilta päälle kävelysauva voi mennä vattasta läpitte ja kakarat voi repiä postimerkkikokoelman ja seurauksena sytänhalpaus.
satakunnan työkansanlehden sivulta:
"(Tuntematon)21.4.2014 11:48
ÖÖ..tuota noin..? Rakennussarjasta itse koottu henkilöauto tieliikenteeseen?= Ei mahdollista. Rakennussarjasta itse koottu bikkubussi taksitoimintaan=ei mahdollista. Rakennussarjasta itse koottu lentokone 10 hengelle=tottakai, rakennelkaa rauhassa ja lentelette sitten? Nyt ei tavallinen tuotantoinsinööri taaskaan ymmärrä !"
taitaa olla lentoharrastus senverran pienen paremman väen piirin touhua että asioita katsotaan arvovaltasyistä läpisormien?
"Vuosi 2001 olin Kuopion laskuvarjoseuran kurssilla. Kaksi pakkolaukaisuhyppyä ehdin tekemään ja nautin suunnattomasti upeasta harrastuksesta. Sitten tapahtui yhtä sun toista, eräs oppilas ei uskaltanut ohjata varjoaan ja ajautui järvelle. Usemapi hyppyä harrastava käveli kainalosauvoilla. Kaiken tämän kruunasi oppilas, joka ei jaksanut kurssilla suorittaa edes teoriatenttiä, joutui läheltäpiti-onnettomuuteen joka saattaa hyvinkin vastata Jämijärvellä sattunutta tapausta.
Oppilaan varjo avautui liian aikaisin ja repi oikeanpuoleisen korkeusperäsimen lähes kokonaan irti, koneessa oli useita hyppääjiä mutta onneksi lentäjä sai koneen hallintaan ja takaisin kentälle, pahimmassa tapauksessa koneesta olisi voinut tulla lentokelvoton.
"
satakunnan työkansanlehden sivulta:
"(Tuntematon)21.4.2014 11:48
ÖÖ..tuota noin..? Rakennussarjasta itse koottu henkilöauto tieliikenteeseen?= Ei mahdollista. Rakennussarjasta itse koottu bikkubussi taksitoimintaan=ei mahdollista. Rakennussarjasta itse koottu lentokone 10 hengelle=tottakai, rakennelkaa rauhassa ja lentelette sitten? Nyt ei tavallinen tuotantoinsinööri taaskaan ymmärrä !"
taitaa olla lentoharrastus senverran pienen paremman väen piirin touhua että asioita katsotaan arvovaltasyistä läpisormien?
"Vuosi 2001 olin Kuopion laskuvarjoseuran kurssilla. Kaksi pakkolaukaisuhyppyä ehdin tekemään ja nautin suunnattomasti upeasta harrastuksesta. Sitten tapahtui yhtä sun toista, eräs oppilas ei uskaltanut ohjata varjoaan ja ajautui järvelle. Usemapi hyppyä harrastava käveli kainalosauvoilla. Kaiken tämän kruunasi oppilas, joka ei jaksanut kurssilla suorittaa edes teoriatenttiä, joutui läheltäpiti-onnettomuuteen joka saattaa hyvinkin vastata Jämijärvellä sattunutta tapausta.
Oppilaan varjo avautui liian aikaisin ja repi oikeanpuoleisen korkeusperäsimen lähes kokonaan irti, koneessa oli useita hyppääjiä mutta onneksi lentäjä sai koneen hallintaan ja takaisin kentälle, pahimmassa tapauksessa koneesta olisi voinut tulla lentokelvoton.
"
Индейский вождь - "вялотекущая шизофрения"
Re: jämin turma
Ihmisten vaurastuessa myös ilmailuharrastus on kasvanut,mutta varojen jäädytyksen takia tarkastustoiminta ei ole pysynyt perässä.Itse tavallisena laitosmiehenä teollisuudessa ja rakennuksilla 34 vuoden aikana olen nähnyt niin paljon,että en kyllä takuulla lähtisi alumiiniputkista ja lasikuidista itse rakennetulla muovikiululla lenteleen 4km korkeuteen 

Re: jämin turma
Tästä onnettomuus johtui:
"Onnettomuuden aiheutti koneen pituusohjauksessa sattunut nokan painauma alaspäin ja siitä syntynyt syöksykierre maahan."
Purjelentokurssin alkeisteoriassa ei ihan näin simppeliä tilannetta esitetty. Kylläkin ohje syöksykierteen oikaisemiseksi.
"Onnettomuuden aiheutti koneen pituusohjauksessa sattunut nokan painauma alaspäin ja siitä syntynyt syöksykierre maahan."
Purjelentokurssin alkeisteoriassa ei ihan näin simppeliä tilannetta esitetty. Kylläkin ohje syöksykierteen oikaisemiseksi.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: jämin turma
Moi,
Niin, eikös se ollut vastajalkaa ja sauva työnnetään suoraan eteen. Viimeistään kahden tai kolmen kierteen jälkeen pitäisi kierre alkaa oikenemaan syöksyksi, sitten taas vedetään kone vaakalentoon (jos siis korkeutta oli riittävästi).
Surullinen tapaus kun peräti kahdeksan kuoli tuossa onnettomuudessa jota ei olisi saanut tapahtua.
"Autuaita ovat murheelliset, sillä he saavat lohdutuksen" (Matt 5:4)
Niin, eikös se ollut vastajalkaa ja sauva työnnetään suoraan eteen. Viimeistään kahden tai kolmen kierteen jälkeen pitäisi kierre alkaa oikenemaan syöksyksi, sitten taas vedetään kone vaakalentoon (jos siis korkeutta oli riittävästi).
Surullinen tapaus kun peräti kahdeksan kuoli tuossa onnettomuudessa jota ei olisi saanut tapahtua.
"Autuaita ovat murheelliset, sillä he saavat lohdutuksen" (Matt 5:4)
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: jämin turma
Noinhan se neuvottiin. 4000 metristä tapahtuma kai on alkanut. Syöksykierre sinänsä ei ole mikään dramaattinen tapahtuma, sitä ja sen oikaisua kyllä harjoitellaan.
Turman selvittämisessä saattaa kuulemma mennä jopa vuosi. Muissakin vastaavanlaisissa tapauksissa menee yhtä kauan. Vaikka kuinka yrittäisi keksiä miten hommaan voi mennä niin kauan, ei ymmärrys riitä. Onko vain niin, että nämä lautakunnat ja komissiot vain haluavat lisää aikaa (ja palkkaa)?
Turman selvittämisessä saattaa kuulemma mennä jopa vuosi. Muissakin vastaavanlaisissa tapauksissa menee yhtä kauan. Vaikka kuinka yrittäisi keksiä miten hommaan voi mennä niin kauan, ei ymmärrys riitä. Onko vain niin, että nämä lautakunnat ja komissiot vain haluavat lisää aikaa (ja palkkaa)?
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: jämin turma
Moi,
Juu, oikeassa olet. Venäjällä nuo tutkinnat hoidetaan paljon rivakammin.
Petroskoin lento-onnettomuudessa (9605) ruumiit kerättiin nopeasti valtatieltä pois, asetettiin IVY taustainen tutkimuskomissio. Todettiin että sää oli huono, miehistö oli eksyksissä koska navigaattori oli humalassa ja miehistö ei ollut koskaan laskeutuneet Petroskoin lentokentälle. Tämän johdosta sitä valtatietä sitten luultiin lentokentäksi jne.
Juu, oikeassa olet. Venäjällä nuo tutkinnat hoidetaan paljon rivakammin.
Petroskoin lento-onnettomuudessa (9605) ruumiit kerättiin nopeasti valtatieltä pois, asetettiin IVY taustainen tutkimuskomissio. Todettiin että sää oli huono, miehistö oli eksyksissä koska navigaattori oli humalassa ja miehistö ei ollut koskaan laskeutuneet Petroskoin lentokentälle. Tämän johdosta sitä valtatietä sitten luultiin lentokentäksi jne.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
- pavlik morozov
- Viestit: 1149
- Liittynyt: 11.3.2013 22:00
- Viesti:
Re: jämin turma
mikäs sen korkeusvakaajan irrotti ja siiven taittoi jos kone oli hyvin huollettu ja kunnossa? Ensin väitettiin että joku hyppääjä oli osunut peräsimeen mutta kun hyppyovi oli kiinni ja lentäjä hyppäsi ensimmäisenä?
Индейский вождь - "вялотекущая шизофрения"
Re: jämin turma
Moi,
Sitähän nyt tutkitaan. Valtion Lentokonetehtaalla kävi vähän samalla lailla Tuuli II koelennolla kun jokin pultti oli kai irronnut taisi olla juuri siinä pituusohjauksessa. Ohjattavuus menetettiin kokonaan ja lentäjät huomasivat olevansa vallan matkustajia.Kone lähti syöksyyn mutta oikeni itsestään ja lähti taas sitten nousuun jolloin lentäjä ja insinööri pelastautuivat laskuvarjolla. Tapahtui kai 40-luvun lopulla.
Nykyisin ei oikein voi sattua kiinnityspulttien irtoamisia kun niiden kiinni pysyminen on varmistettu sokalla. Joku metallirakenne siellä on varmaankin pettänyt, tällainen voi johtua esimerkiksi siitä että on käytetty väärää materiaalia.
Sitähän nyt tutkitaan. Valtion Lentokonetehtaalla kävi vähän samalla lailla Tuuli II koelennolla kun jokin pultti oli kai irronnut taisi olla juuri siinä pituusohjauksessa. Ohjattavuus menetettiin kokonaan ja lentäjät huomasivat olevansa vallan matkustajia.Kone lähti syöksyyn mutta oikeni itsestään ja lähti taas sitten nousuun jolloin lentäjä ja insinööri pelastautuivat laskuvarjolla. Tapahtui kai 40-luvun lopulla.
Nykyisin ei oikein voi sattua kiinnityspulttien irtoamisia kun niiden kiinni pysyminen on varmistettu sokalla. Joku metallirakenne siellä on varmaankin pettänyt, tällainen voi johtua esimerkiksi siitä että on käytetty väärää materiaalia.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: jämin turma
Mielenkiintoinen esitys. Minulle jäi epäselväksi esim. noiden urheilulajien suhdeluku. Esimerkiksi lentoliikenteen luku on selvästi laskettu lentotuntia kohden.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.