111:sen hitsauksesta, oiskohan Turussa paikkaa?

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina ja muut uudet Ladat.
Vastaa Viestiin
Avatar
pyreksi
Viestit: 121
Liittynyt: 3.3.2005 16:51
Paikkakunta: Turku

111:sen hitsauksesta, oiskohan Turussa paikkaa?

Viesti Kirjoittaja pyreksi »

Laiton tämmän sitten tänne teknisiin kysymyksiin, kun alue tuntuis sopivimmalta.

Eli katsastusmies löysi hitsattavaa tuosta 111:stä. Pari pienempää peruspaikkaa, ja sitten yhden pahemman, eli oikealla takajousen joustintuen kotelo, eli se minkä varassa jousi käytännössä on. Hitsattavaa olisi siis normi pikkupaikkaa enemmän, mitkä on mielipiteet, kannattaako edes vaikka löytäisi jonkun edullisen paikan, tuleeko kestämään?

Ja paikkaa saa toki Turussa/Varsinais-Suomessa ehdottaa, muutamasta kyselin, ainoa tarjous minkä sain, oli senverran suolainen, että ainakaan kyseisen paikan hinnoilla ei mitään toivoa.

Auto on myös tuolla myyntipuolella jos joku haluaa ostaa, kun ei ainakaan noi omat työkalut kaupunkilaisena tollaisiin korjauksiin riitä.
Ennen oli Samara 1300S Axtec -94, välissä rellu ja nyt sitten 111....
Smoppi
Viestit: 1160
Liittynyt: 8.4.2012 15:42
Paikkakunta: Lapinlahti

Re: 111:sen hitsauksesta, oiskohan Turussa paikkaa?

Viesti Kirjoittaja Smoppi »

Kestää hitsattunakin, hitsaamallahan se kori on muutenkin koottu tehtaalla. Jos korjautat, niin kannattaa laittaa sisälokasuojat sinne taakse. Toiselta puolelta kannattaa myös korjata samalla. Valmiilla korjauspellillä voi olla helpointa korjata takapyöränkotelo.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Avatar
pyreksi
Viestit: 121
Liittynyt: 3.3.2005 16:51
Paikkakunta: Turku

Re: 111:sen hitsauksesta, oiskohan Turussa paikkaa?

Viesti Kirjoittaja pyreksi »

Smoppi kirjoitti:Kestää hitsattunakin, hitsaamallahan se kori on muutenkin koottu tehtaalla. Jos korjautat, niin kannattaa laittaa sisälokasuojat sinne taakse. Toiselta puolelta kannattaa myös korjata samalla. Valmiilla korjauspellillä voi olla helpointa korjata takapyöränkotelo.
Joo tuota korjautustakin toki pitää harkita, jos vaan keksisi jonkin korjaamon joka ton ottaisi työn alle sellaiseen hintaan, minkä pystyy maksamaan. Yksi hyvä korjaamo oli lähiseudulla missä tuli usein käytettyä, lopetti vaan kait jo vuosi pari sitten, kun tilalla on jotain mitälie muuta. Nykyään ei ole ainakaan toistaiseksi tullut oikein halpaa vastaan...
Ennen oli Samara 1300S Axtec -94, välissä rellu ja nyt sitten 111....
Avatar
pressa
Viestit: 10447
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 111:sen hitsauksesta, oiskohan Turussa paikkaa?

Viesti Kirjoittaja pressa »

Jonnekin ammattikoulun autopuolelle? Niissä on ainakin työn hinta edullinen, aikaa toki menee. Ja hintaa saa huomattavasti alemmaksi jos itse purkaa takapenkit ja peräkontin verhoilun pois eli pellit/vikapaikka näkyvillä. Jaq jos kyseessä sisempi puoli lokasuojaa niin hitsaus onnistuu päältäpäin peräkontin puolelta.
Kuva
Avatar
pyreksi
Viestit: 121
Liittynyt: 3.3.2005 16:51
Paikkakunta: Turku

Re: 111:sen hitsauksesta, oiskohan Turussa paikkaa?

Viesti Kirjoittaja pyreksi »

pressa kirjoitti:Jonnekin ammattikoulun autopuolelle? Niissä on ainakin työn hinta edullinen, aikaa toki menee. Ja hintaa saa huomattavasti alemmaksi jos itse purkaa takapenkit ja peräkontin verhoilun pois eli pellit/vikapaikka näkyvillä. Jaq jos kyseessä sisempi puoli lokasuojaa niin hitsaus onnistuu päältäpäin peräkontin puolelta.
Päätin sitten myydä 111:sen pois, kun Ukrainan pojat tarjos siitä riittävän tuntuisen summan. Varmaan niillä ainaskin laitteet ja osaamista löytyy :D
Ennen oli Samara 1300S Axtec -94, välissä rellu ja nyt sitten 111....
Vastaa Viestiin