On monella alalla tapahtunut myönteistäkin kehitystä. Enää ei katsuri pakota uuteen näyttöön jos rekkarikilven valo ei pala, mutta kyllä tsaarinajan otteita edelleen esiintyy.
Kerran menin Kelaan hakemaan korvausta kalliista fysikaalisesta hoidosta. Virkailija katsoi jo aikaa sitten maksettua laskua, jossa ei kuitenkaan ollut sitä osaa, jossa olisi ilmennyt, että lasku on maksettu. Yritin selittää, että eikö se ole minun ja hoitolaitoksen välinen asia jos olen jättänyt laskun maksamatta. No eikeassahan virkailija oli ja lupasin hakea todisteen maksusta. Asia oli jo niin vanha, että pankin piti etsiä maksutapahtuma tietokoneeltaan ja printata siitä minulle kuitti. Sitten vain suu messingillä saman virkailijan luokse. TÄMÄHÄN ON KOPIO ! täti kiljaisi. Minunkin ääneni alkoi jo kohota ja kysyin kelpaisiko paperi jos kävisin todistuttamassa sen julkisella notaarilla jos pankin leimaama kuitti ei kelpaa. Vieressä istuva toinen virkailija hymyili sen näköisenä, että ajatteli: "Hyvä että joku sanoo tuolle akalle napakasti takaisin"
Oletko joutunut viranomaisen pompottelemaksi?
Oletko joutunut viranomaisen pompottelemaksi?
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Oletko joutunut viranomaisen pompottelemaksi?
Joskus kävin jonkun yrityksen Saksasta tuotua autoa rekisteröimässä. Olin varautunut kaikilla mahdollisilla papereilla ja verot olivat asiaan kuuluvasti tullille maksettu ja kuitin kopio oli mukana. Tässähän olikin virkailian mielestä epäkohta, ei kuulemma kopio kelpaa? No minä lähestyin asiaa toiselta kantilta ja kysyin että mitäs verottajalle esitetään ja yhtiön tilintarkastajille jos alkuperäinen kuitti pitää antaa teille tuhottavaksi kun olette sitä vilkaisseet? Nyt alkoi virkailijatkin sitten asiaa ihmetellä ja soittelemaan "ylijumalalle", sieltä sitten tuli vastaus että alkuperäinen kun on mukana ja he ottavat siitä kopion niin kelpaa...