Oletko käyttänyt?
Re: Oletko käyttänyt?
Ihan vieraita sanoja nuo wileenin esittämät.
Markkaa joskus heitettiin, olisko -60 lukua, kuka sai lähemmäs keppiä omansa, pääsi ekana yrittämään, kruunaa tai klaavaa.
Markkaa joskus heitettiin, olisko -60 lukua, kuka sai lähemmäs keppiä omansa, pääsi ekana yrittämään, kruunaa tai klaavaa.
warre 353w sedan,
Uuttausta nimitetään nykyään hitsaukseksi. Moiliainen on tänäpäivänä porkkana. Morotti lie svetismi.
APUVA Taloyhtiö kaatoi koivuja. Sain kiskoa rungoista isoja tuohenläimäreitä. Aion tehdä tuokkosia (ropposia, tuohisia). Pitääkö tuohet liottaa ennen astian tekoa ? Sen muistan, että lukkoina käytetyt pajunvitsat liotetaan.
APUVA Taloyhtiö kaatoi koivuja. Sain kiskoa rungoista isoja tuohenläimäreitä. Aion tehdä tuokkosia (ropposia, tuohisia). Pitääkö tuohet liottaa ennen astian tekoa ? Sen muistan, että lukkoina käytetyt pajunvitsat liotetaan.
Ootko käyttänyt tai valmistanut tököttiä ?
Olenpa hyvinkin. Minä olen aina käyttänyt tökötti-sanaa epämääräisestä aineesta, joka ei ole juoksevaa, mutta levittyy lastalla, tikulla tai sormella. Se voi olla syötävää, liimaavaa, täyttävää tai puhdistavaa. Hyvä yleissana.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Kyllä sille alkuperäinen (?) merkityskin löytyy.
Entä ootko ajanut rakkineella ?
Entä ootko ajanut rakkineella ?
Viimeksi muokannut wileeni, 19.7.2014 9:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kaikki autoni ovat olleet rakkineita.
Piti ihan etsiä tuo tökötti. Taas viisastui.
"Tökötti on koivupuusta (yleensä tuohesta) hiilettämällä eli kuivatislaamalla valmistettua tervaa. Sana tökötti on lainaa venäjän kielen sanasta djogot (ven. дёготь), joka tarkoittaa tervaa. Nykykielessä tökötillä kuitenkin tarkoitetaan mitä tahansa epämääräistä ainetta."
Piti ihan etsiä tuo tökötti. Taas viisastui.
"Tökötti on koivupuusta (yleensä tuohesta) hiilettämällä eli kuivatislaamalla valmistettua tervaa. Sana tökötti on lainaa venäjän kielen sanasta djogot (ven. дёготь), joka tarkoittaa tervaa. Nykykielessä tökötillä kuitenkin tarkoitetaan mitä tahansa epämääräistä ainetta."
Niinhän ne osuvat sanat jäävät yleiskäyttöön. (keltaista jaffaa)
Isäni (r.i.p.) mukaan rakkine tuli Harley Davidson Racine- kevyestä moottoripyörästä, joka ei "tervettä viikkoa nähnyt".
Isäni (r.i.p.) mukaan rakkine tuli Harley Davidson Racine- kevyestä moottoripyörästä, joka ei "tervettä viikkoa nähnyt".
Olikohan tuo se maailman kopioidummasta moottoripyörästä huonoimmaksi mainittu?
Nyt kun on ollut tällaista kurakeliä viime päivät niin kysyn että onko forumilla kalossien käyttäjiä/käyttänyt? Löytyisiköhän vielä jonkun kaupan takahuoneesta 'mintti' pari?
All details believed to be true but not guaranteed!
Objects in the mirror are closer than they appear.
Käyttänyt en, vaan nähnyt käytettävän kyllä. Sekä miesten, että naisten. Kusiluistimia sen sijaan olen käyttänyt. Mites muut ?
Viitisentoista vuotta sitten ostin kirpputorilta käyttämättömän näköiset. Kerran käytin ihan oikeasti ja sitten kun jalka oli paketissa eikä kenkä mahtunut, silloin muutaman kerran. Kun menin jalkaa näyttämään lääkärille, tämä tuomitsi kalossin käytön tuollaisessa tapauksessa. Nykyään kun nahkakenkiäkään ei juuri ole, ovat kalossitkin jääneet tarpeettomikai.
Minkähän laisia nykyiset kusiluistimet ovat? Minun aikanani ne olivat nahkaa.
Alle kouluikäisenä minulla oli kumilapikkaat. Sitä ennen, enkä sen jälkeen ole sellaisia nähnyt edes kuvissa.
Minkähän laisia nykyiset kusiluistimet ovat? Minun aikanani ne olivat nahkaa.
Alle kouluikäisenä minulla oli kumilapikkaat. Sitä ennen, enkä sen jälkeen ole sellaisia nähnyt edes kuvissa.
Tämä olisi täytynyt mahtua kalossijuttuun, mutta muistin nyt tuon naulannyppimiskoneen! Oletteko käyttäneet, näin äsken kuvan heinäkuulta jossa esiteltiin käyttöä!? Tapahtuma oli ns. vanhojen koneiden "näyttely". En ollut tietoinen moisesta laitteesta.
All details believed to be true but not guaranteed!
Ohut, kuminen, venyvä kengän päälle veden- ja loskanpitävä päällyskenkä.
https://encrypted-tbn1.gstatic.com/imag ... ZOIK7l7ugw
https://encrypted-tbn1.gstatic.com/imag ... ZOIK7l7ugw
On tullut köytettyä.. Ukin paatin moottorissa oli puolipuristin. Jokusessa muussakin vehkeessä on ollut.