Elikkäs tuossa keväällä tuli myytyä vanha Ladillac pois jonkin mielenvikahäiriön takia ja koko kesän tätä tuli harmiteltua. Tässä tuli kuitenkin katseltua kesän läpi projekti aihioita lähinnä nappiksia kun kanttilada oli jo ollut ja halusi vähän toisenlaista, kuiteskaan sopivaa nappiprojektia ei osunut silmään mutta sopiva peruna tärähti elokuun lopulla kalvoille jollaista ei niin paljon tule liikenteessä vastaan. Eli kyseessä ko 21063 mallinen tuplanappis! ilmoitusta lueskeltuani ja pari päivää miettineenä oli pakko ottaa myyjään yhteyttä ja kysellä vähän enemmän ladasta, pikku keskustelun jälkeen lyötiinki tapaaminen lukkoon ja ladaa katsomaan. Yksilöä hetken pällisteltyä pikku koeajon jälkeen tuli todettua että ilmoitus vastasi auton kuntoa, mitään ruusua ei odotettukaan mutta hyvässä kunnossa oleva lada kuiteskin! vikojahan yksilössä oli mitkä oli tiedossa. Tuossa sitten lyötiin hanskat yhteen rahat ynnä auto vaihtoi omistajaa. Seuraava homma olikin miten saadaan tuotua uuteen kotiin kun viron kilvissä auto eikä ollut viron puolellakaan leimaa jäljellä? Noh tässä ruvettiinkin sitten asemille soittelemaan jos saisi siirtokilvet hankittua ja tuurilla yhdestä paikasta saatiin pienellä kiireellä. eli matka pääsi alkamaan ja hymy oli korvissa asti kuin vanhan ystävän olisi taas nähnyt... kunnes päätti vesipumppu hajota muutaman kilometrin jälkeen (oli tiedossa että hajoamassa) noh parien naurahusten jälkeen myyjään yhteyttä ja sovittiin että haetaan traileri ja sillä tuodaan kotio sitten ja myyjälle isot kiitokset tästä!
Elikkäs sittenhän alkoikin korjailu vesipumppu tuli heti vaihdettua uuteen että saa liikuteltua autokin paremmin mutta ajamaan ei vielä päässyt kun ei mitään kilpiä eikä vakuutuksia päällä. Viikko pyörähtikin ihan vaan autoa ihaillessa pihalla, mutta nyt saatu hommat hyvin eteen päin. Maanantaina tuli tullille lähetettyä kaikki paperit ja tiistain käytyä konttorilla katsastamassa ja siirtokilvet hakemassa.
Ihan heittämällähän auto ei mennyt läpi elikkä hylätty tuli lappuun...
No tämä ei miestä lannista! projektihan tässä kyseessä onkin. melkoinen lista vikoja iski mutta ei mitään pahaa.
päästöt co% korkea ainoastaan 4,6 (sallittu 3,5) korjattu josta selvittiin ihan kaasarin säätö vähän laihemmalle! ja huomasi että vetojakin tuli vähän lisää

valovikoja oli vaikka mitä mutta kaikki oli onneksi vain kosketushäiriöitä joten pientä puhdistusta ja avot !
takajarruissa oli sitten enempi vikaa... y haara vuosi ainakun tuli painetta (korjattu) ja oikea takapyörä laahaa niin että jumissa tämä korjaantui kun ajoi vaan niin palat sopeutu paikoilleen kun täysin uusia.
taka-iskarien kumipuslat oli aivan loppu mutta onneksi motonetistä löytyi 2kpl yleismallisia jotka oli täysin oikean kokoiset
käsijarru ei anna mitään 0,3kn antoi eli hyvä että auto pysyy edes paikoillaan, tämä vielä korjaamatta mutta se menee viikonlopulle
Ja yllättävin onnekseni oli että pohja täysin ruosteeton!
No mitä tahan olisi tarkoitus sitten tehdä?
ensinnäkin auto ei tule enään talvea näkemään, tehdään täysin kesä-auto.
isompi moottori konehuoneeseen hankitaan 1.5 - 1.7l
peltipakosarja (hommattu)
tuplakaasarit
uudet kromipuskurit tai vanhat maalataan mustaksi
kone huoneesta siistitään kaikki sähköt piiloon (vain tarvittavat jää huoneeseen)
hienot vanteet vielä ei tiedossa tuleeko orkkis levipellit kromikapseleilla ja valkoraita renkailla vaiko tykkivanteet
madallussarja luultavasti Plaza Sport -90mm
Näillä mennään ensialkuun ja katsotaan miten innostuu ajan saatossa kun talven yli tätä nytten hissukseen laitetaan parempaan suuntaan. lookkina pidetään enimmän simply clean pienellä rotta vivahteella.
laitetaan vielä muutama kuva tähän syssyyn ja ensiksi vanhasta ladasta yksi kuva.
https://imagizer.imageshack.us/v2/960x7 ... rNPYxJ.jpg
https://imagizer.imageshack.us/v2/1135x ... G303dh.jpg
https://imagizer.imageshack.us/v2/1135x ... FWZ5xy.jpg
https://imagizer.imageshack.us/v2/384x6 ... 7jOCwA.jpg
https://imagizer.imageshack.us/v2/1135x ... iViK3v.jpg
https://imagizer.imageshack.us/v2/1135x ... m0yXjm.jpg