Byrokratia

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Byrokratia

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Muistuuko mieleen kieltoja tai rajoituksia, jotka EU- tai kansallinen lainsäädäntö määrää, mutta joille ei mitenkään keksi järkevää perustelua. Jos virkamiehen kanssa näistä joutuu kädenvääntöön, hänen on helppo piiloutua pykälien taakse, vaikka asiassa voisi joustaakin.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
pressa
Viestit: 10418
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Byrokratia

Viesti Kirjoittaja pressa »

Valo säädöksissä (tieliikennelaki) on esimerkiksi jarruvalojen kahdentaminen kielletty ja samoin etu parkkien kahdentaminen. Toki ymmärrän että autosta ei mitään joulukuusta tehdä, mutta jarruttaessa mitä enemmän on valotehoa takana sen paremmin takanatulia jarruttamisen huomaa.
Avatar
jta
Viestit: 4420
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Byrokratia

Viesti Kirjoittaja jta »

Ja samaa lähdeaineistoa käyttäen niin uusissa autoissa se säännös ettei takavalot saa palaa näiden päiväajovalojen kanssa.
Avatar
pressa
Viestit: 10418
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Byrokratia

Viesti Kirjoittaja pressa »

jta kirjoitti:ettei takavalot saa palaa näiden päiväajovalojen kanssa.
Saa, mutta ei tarvitse palaa eli siksi perä monessa pimeä.
Avatar
jta
Viestit: 4420
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Byrokratia

Viesti Kirjoittaja jta »

Onko tuo muuttunut? Meinaan silloin kun alko tuleen noita perä pimeänä olevia niin silloin meni eu:n kautta että ne ei saanu palaa. Siis uusissa autoissa. Ennen tuota säännöstä tulleissa sallitaan molemmat kytkentä tyylit.
Avatar
jimi
Viestit: 254
Liittynyt: 31.8.2006 21:29
Paikkakunta: Panttila
Viesti:

Re: Byrokratia

Viesti Kirjoittaja jimi »

E-säännön 48 revisio 4 määrää uusiin autoihin (siis käyttöönotto 10.7.2011) päivänvalot pakollisiksi ja saman säännön revisio 5 kieltää takavalojen palamisen päivänvaloilla ajettaessa, ko. pykälä koskee uusi tyyppihyväksyntöjä 7.2.2011 alkaen. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Olen ajanut eläessäni yli kymmentätuhatta eri autoa, olenko siis automaailman Gene Simmons?

Kuva

Kaikenlaisia kuvia nelipyöräisistä pörisijöista: http://www.jimin.galleria.fi/kuvat/
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Byrokratia

Viesti Kirjoittaja samarai »

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
jta
Viestit: 4420
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Byrokratia

Viesti Kirjoittaja jta »

jimi kirjoitti:E-säännön 48 revisio 4 määrää uusiin autoihin (siis käyttöönotto 10.7.2011) päivänvalot pakollisiksi ja saman säännön revisio 5 kieltää takavalojen palamisen päivänvaloilla ajettaessa, ko. pykälä koskee uusi tyyppihyväksyntöjä 7.2.2011 alkaen. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
En mä nyt ihan väärin näköjään muistanu vaikka muisti on mitä on. :D
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Byrokratia

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Helsinkiläinen ravintoloitsija osti Kontulasta lähiöravintolan, joka oli kaupantekohetkellä siivottomassa kunnossa, mutta viranomaiset eivät olleet puuttuneet paikan menoon mitenkään.

Kun hänen yrityksensä laittoi paikan tip-top-kuntoon ja hankki kaikki laitteet ihan viimeisen päälle, tuli tarkastuksen vuoro.

Terveystarkastaja löysi peräti 14 kohtaa, jotka piti korjata heti.

Yksi oli tarkastajan mielestä se, että työpaikalla olisi pitänyt löytyä kaikkien luettavana mappi, jossa on henkilökunnan terveystiedot.

Kun tarkastus tehtiin kiireisimpään lounasaikaan, tarkastaja pani merkille, että henkilökunta ei ryhtynyt heti mittamaan samalla hetkellä tukusta saapuneen kuorman tavaroiden lämpötiloja.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Byrokratia

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Jatkossa tenonveneitä eli vanhan kansan puuveneitä ei ehkä saa käyttää kaupallisessa lohensoudussa. Trafi vaatii Lapin jokiveneiltä merialueiden säädösten noudattamista ja perinteisten Tenon jokiveneiden muuttamista CE-kelpoisiksi.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
KSE 1995
Viestit: 979
Liittynyt: 26.8.2004 18:19
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Byrokratia

Viesti Kirjoittaja KSE 1995 »

jimi kirjoitti:E-säännön 48 revisio 4 määrää uusiin autoihin (siis käyttöönotto 10.7.2011) päivänvalot pakollisiksi ja saman säännön revisio 5 kieltää takavalojen palamisen päivänvaloilla ajettaessa, ko. pykälä koskee uusi tyyppihyväksyntöjä 7.2.2011 alkaen. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Eikös se mennyt niin, että Trafi tulkitsee pykälän "ei tarvitse palaa". Esim. poliisiautoissa valot on kytketty siten, että valot palavat edessä ja takana kun valot päälle laitetaan. Siitä en ole varma opnko niissä sytytysautomatiikka.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Byrokratia

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Vanhemmat eivät saa tuoda Helsingin päiväkoteihin itse leipomiaan syntymäpäiväkakkuja. Kaikki synttärikekkereille tarjottava pitää tuoda avaamattomissa kaupan pakkauksissa.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
jta
Viestit: 4420
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Byrokratia

Viesti Kirjoittaja jta »

Vasta sitten kun kääntää vähintäänkin parkit päälle.
Avatar
mush
Viestit: 2002
Liittynyt: 27.9.2003 12:50
Paikkakunta: Veikkola
Viesti:

Re: Byrokratia

Viesti Kirjoittaja mush »

Päätön säännös tuo pimeä perä, kunnon sateella niitä on jo vaikea nähdä, eikä monet näköjään osaa niitä valoja päällekään laittaa olojen muuttuessa.

Ja kuitenkin ollaan menossa enenevässä määrin LED-valoja kohti, joten tuolla pimeällä perällä saavutettava säästö on vain siirtymäkauden marginaalinen juttu. Ehkä vielä joku hehkulampun parikymmentä wattia teoriassa näkyykin jossain säästönä, mutta joku muutama watti on se ja sama. Halvaksi menee ihmishenki, jos takavaloilla paremmin näkymällä säästyisi muutamakin, vaikka koko Euroopan tasolla.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Byrokratia

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

EU:ssa selvitetään mahdollisuutta määrätä autoihin lisälaite, joka pysäyttäisi auton napin painalluksesta. Tarkoitus on parantaa turvallisuutta ja estää rikollisten karkumatkoja, jotka aiheuttavat vaaratilanteita. Asiaa tutkii Eurooppalaisen lainvalvontaviranomaisten teknologiaverkosto (ENLETS). Vuonna 2008 perustettu asiantuntijaryhmä luotaa yleisesti uutta teknologiaa, tekee vertailuanalyysejä, kerää tietoa käyttäjiltä ja tarjoaa neuvontaa.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Vastaa Viestiin