BK-10, BK-40 ja BK-16 ajotietokoneet
Re: BK-10, BK-40 ja BK-16 ajotietokoneet
Sain nyt foorumilaisen Venäjän käviän kautta ajotietokoneen mallia WTA6 (tai sinne päin, kyrillisiä kirjaimia). Paketissa on www-osoite: www.stabb.ru, mutta valmistajan sivustoa ei tuolla näytä enää olevan. Onko joku muu asennellut tämänmallista ajotietokonetta?
Tietokoneen takana oli ainoastaan yksi liitin, joka kävi yksiin suoraan radion takaa löytyvän ajotietokoneen liittimeen. Tarvitseekohan tässä mallissa siis liittää mitään johtoja OBD-pistokkeeseen? Mukana toki tuli myös johtoa useammalla abiko-liittimellä varustettuna kielien siitä, että ehkä pitäisi, mutta tietokoneen takana ei ole muita liittimiä kuin tuo yksi. Lisäksi on ongelmana, että kaikki ohjeet ovat venäjäksi, enkä niistä ymmärrä oikein mitään. Nyt tuohon yhteen liittimeen kytkettynä tietokone lähtee hienosti päälle, kun kytkee sytytysvirran. Valikkoja hieman selailin, mutten niistä tällä kielitaidolla mitään ymmärtänyt.
Yksi vaihtoehto tietenkin olisi, jos joku kieltä osaava suostuisi nämä kääntämään suomeksi, ainakin tärkeimmät kohdat.
Tietokoneen takana oli ainoastaan yksi liitin, joka kävi yksiin suoraan radion takaa löytyvän ajotietokoneen liittimeen. Tarvitseekohan tässä mallissa siis liittää mitään johtoja OBD-pistokkeeseen? Mukana toki tuli myös johtoa useammalla abiko-liittimellä varustettuna kielien siitä, että ehkä pitäisi, mutta tietokoneen takana ei ole muita liittimiä kuin tuo yksi. Lisäksi on ongelmana, että kaikki ohjeet ovat venäjäksi, enkä niistä ymmärrä oikein mitään. Nyt tuohon yhteen liittimeen kytkettynä tietokone lähtee hienosti päälle, kun kytkee sytytysvirran. Valikkoja hieman selailin, mutten niistä tällä kielitaidolla mitään ymmärtänyt.
Yksi vaihtoehto tietenkin olisi, jos joku kieltä osaava suostuisi nämä kääntämään suomeksi, ainakin tärkeimmät kohdat.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: BK-10, BK-40 ja BK-16 ajotietokoneet
Millä paikkakunnalla vaikutat?
Tampereella onnnistui käännöshommelit..
Tampereella onnnistui käännöshommelit..
Re: BK-10, BK-40 ja BK-16 ajotietokoneet
Semmoinen 100 km Tampereelta Jyväskylän suuntaan, tietysti voisi skannatakin nämä ohjeet näkyville. Jos saisi suht vähällä vaivalla tehtyä "pikaohjeen", missä selviäisi asennukseen ja käyttöön liittyvät tärkeimmät seikat.naco kirjoitti:Millä paikkakunnalla vaikutat?
Tampereella onnnistui käännöshommelit..
Niin ilmeisesti siis laatikossa lukee tarkemmin sanoen: ШТАБ MAPШPУTHЬIИ БOPTOBOИ KOMПЬЮTEP. Ohjekirjan kannessa lukee ШТАБ 5110 TИTAH
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: BK-10, BK-40 ja BK-16 ajotietokoneet
Kun hieman tutkiskeli, niin näemmä tämä ШТАБ 5110 (STAB 5110) asentuu täysin samoilla ohjeilla kuin kerhon sivuilla mainittu STAT 5110 (http://www.ladakerho.fi/info/muut/projekti.htm#003). Eli tietokoneen liitännästä 9. nasta yhdistetään OBD-pistokkeen K-linjaan. Ilman venäjän taitoa onnistui tietokoneen kellokin laitella aikaan, eli on tässä alkuun päästy.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: BK-10, BK-40 ja BK-16 ajotietokoneet
No niin nyt olen taas onnellinen BK-10:n omistaja
eikä maksanu ku 35€
On tää niin paljon helpompi ja siistimpi käyttää ku BK-40. Jääköön tuo BK-40 irralliseksi "vikakoodien" nollaus laitteeksi tutuille 





Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
Re: BK-10, BK-40 ja BK-16 ajotietokoneet
Mulla on tuommonen bk-10 tuoreessa hankinnassani -03 110:ssä ja se ei jostakin syystä toimi. Virrat laitteelle tulee ja kellot yms toimii mutta mitään tietoja moottorinohjainlaitteelta siihen ei tule. Valkoinen johto ön kytketty obd pistokkeen 7-napaan. Eli siis onkohan tämä laite mahdollisesti mykkänä? Tuo valkea johto nimittäin pyöri auton lattiaverhoilun alla josta se on saanut kosketuksen maihin. Vieläköhän näitä jostakin on mahdollista saada vai joko nämä on hautautuneet kokonaan pois? Jos joltakin löytyy täällä oltais kiinnostuneita.
Re: BK-10, BK-40 ja BK-16 ajotietokoneet
Tarkista, että valkoinen johto on oikeassa kolosessa. Usein, kun autoni tulee huollosta, on ko. johto lykätty milloin mihinkin reikään ja joudun sen itse siirtämään oikeaan paikkaan.
Re: BK-10, BK-40 ja BK-16 ajotietokoneet
Kyllä se on oikeassa kolossaan, kuten jo sanoin että se pyöri lattiaverhoilun alla ja laitoin 7-napaan sen.KSE 1995 kirjoitti:Tarkista, että valkoinen johto on oikeassa kolosessa. Usein, kun autoni tulee huollosta, on ko. johto lykätty milloin mihinkin reikään ja joudun sen itse siirtämään oikeaan paikkaan.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10242
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: BK-10, BK-40 ja BK-16 ajotietokoneet
nyt on nähty ja koettu BK-36 eli Samaraan tarkoitettu puhuva ajotietokone, muutoin kuin BK-16 mutta ainakin vikakoodit sanoo myös venäjäksi ja nappia painamalla kertoo kellon ajan, helpottaa ainakin vikakoodien lukua, kun ei tarvii listasta etsiä koodeja sitä mukaa kun niitä tulee

Re: BK-10, BK-40 ja BK-16 ajotietokoneet
azntaako leimalla obd testissä häiriöö jos laittaa tietokoneen testipiuhan kiinteesti obd-liittimen taakse johtoon kiinni?
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
Re: BK-10, BK-40 ja BK-16 ajotietokoneet
ei ainakaan ukin samarassa. Bk16. häirinnyt katsastusta.
Re: BK-10, BK-40 ja BK-16 ajotietokoneet
kiitos inffostat tulppu kirjoitti:ei ainakaan ukin samarassa. Bk16. häirinnyt katsastusta.

Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
Re: BK-10, BK-40 ja BK-16 ajotietokoneet
Mun Ladassa on 9-nastainen liitin kellon takana, mutta tietokoneessa on valkea piuha, joka ohjeen mukaan tulee yhdistää ratin oikealla puolella alhaalla olevaan diagnoosiliittimeen, reikään numero 7. Näin ruostuneella venäjäntaidolla ymmärsin. Koneen malliksi panin alkuasetuksiin BAZ ja ruiskun kohdalle E-2.
Näillä kytkennöillä ja asetuksilla kulutus yms, lukemat ovat perheestä, toisin sanoen jotakin tarttis vielä tehrä.
Auton vm. on ilmoitettu rek.otteessa 2006, mutta esim. etuovien lasien nostomoottori on ns. vanhaa mallia eli auto onkin ehkä vuoden 2005 tuotantoa, kuten minua viisaammat funtsasivat. Oliskohan tästä litaniasta apua?
Näillä kytkennöillä ja asetuksilla kulutus yms, lukemat ovat perheestä, toisin sanoen jotakin tarttis vielä tehrä.
Auton vm. on ilmoitettu rek.otteessa 2006, mutta esim. etuovien lasien nostomoottori on ns. vanhaa mallia eli auto onkin ehkä vuoden 2005 tuotantoa, kuten minua viisaammat funtsasivat. Oliskohan tästä litaniasta apua?
Re: BK-10, BK-40 ja BK-16 ajotietokoneet
Mikähän tuo asetus oli?Kara kirjoitti:Koneen malliksi panin alkuasetuksiin BAZ ja ruiskun kohdalle E-2.
Piti oikein käydä lunttaamassa miten tuo omassa meni. Eli kun painaa ylös ja alas nuolia yhtä aikaa pääsee valikkoon missä ruisku valitaan. Oletuksena siellä on "AUTO", sieltä sinun tapauksessa valitset sitten asetukseksi "7_9" (=MP 7.9.7) ja poistut taas painamalla ylös ja alas nuolia.
Onhan se kuitenkin 1,6 koneella?Kara kirjoitti:Auton vm. on ilmoitettu rek.otteessa 2006, mutta esim.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: BK-10, BK-40 ja BK-16 ajotietokoneet
Tuli tuollainen ajotietokone hommattua jolla näkee sitten vikakoodit ja pääsee kuittaamaan ne, eli ihan perusmallinen. Ainoa asia joka jäi nyt vaivaamaan on tuo kytkentä. Joku aikaisempi omistaja on mennyt kaitkaisemaan piuhoja tuosta 9 pinnisestä liittimestä ja todennäköisesti näistä on varmaan otettu virta radiolle. Osaisiko joku sanoa mikä on mikäkin ja mitkä puuttuvat, plussat todennäköisesti puuttuvat sekä jatkuva että heräte.



Ja mikäs tuon jatkuvan virran tarkoitus on? Onko vain tarkoitus pitää kello ajassaan? Ja tosiaan en tarvitsisi tätä kuin vikakoodien tarkastukseen, joten vain ne piuhat riittävät minulle, mutta taitaa tuossa liittimessä kuitenkin olla loput vielä tallella



Ja mikäs tuon jatkuvan virran tarkoitus on? Onko vain tarkoitus pitää kello ajassaan? Ja tosiaan en tarvitsisi tätä kuin vikakoodien tarkastukseen, joten vain ne piuhat riittävät minulle, mutta taitaa tuossa liittimessä kuitenkin olla loput vielä tallella