
Autontunnistusta
Re: Autontunnistusta
Eikös tuo ole Sunbeam Rapier.....Eli Köyhän miehen "Plymouth Barracuda" 

Re: Autontunnistusta
Juu, rekisterikilpi vielä huomioon ottaen: "In the United States, it was marketed as the Sunbeam Alpine GT." 
http://en.wikipedia.org/wiki/Sunbeam_Ra ... coup.C3.A9
Entäs tämä?

Olisi vähän samaa juttua kuin "Teijossa". Ei kuitenkaan VW:n kanssa mitään tekemistä.
Lisätään vihje valmistusmaasta - Neuvostoliitto.

http://en.wikipedia.org/wiki/Sunbeam_Ra ... coup.C3.A9
Entäs tämä?

Olisi vähän samaa juttua kuin "Teijossa". Ei kuitenkaan VW:n kanssa mitään tekemistä.
Lisätään vihje valmistusmaasta - Neuvostoliitto.
Viimeksi muokannut samarai, 29.10.2014 1:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Autontunnistusta
Siskon ex miehen veljellä oli Kuopiossa Musta pitkään 80-90 luvulla. Muita tuollaisia en Kuopiossa sitten nähnytkään
Re: Autontunnistusta
Pakuun tarjoan Luaz kun vieressä on tuommoinen armeijan veneauto.
Re: Autontunnistusta
Ei ole Luaz vaikka Zazin tekniikan kanssa sillä on yhteistä. Kyseessä on virolaisten oma "Teijo" -ET 500/600. Siinä on Zaz 965/966 ilmajäähdytteinen tekniikka nokalla ja etuveto. Sen tuotanto alkoi kuitenkin jo n. kymmenisen vuotta ennen "Teijoa".

Auto oli Neuvostoliiton oloissa uudenlainen konsepti, mm. etuveto, erillinen etujousitus ja kipattava lasikuituhytti. Ja esim. UAZ 450:n omapaino oli noin kaksi kertaa sitä suurempi.
Auton suunnitteli ETKVL:n (Eesti Tarbijate Kooperatiivide Vabariiklik Liit) kuljetusterminaalin autoinsinööri Roman Bertelov ideana kehittää kevyempi tavarakuljetusauto pienempiin kuljetuksiin, koska siellä oli käytössä vain GAZ 51:ä.
Ensimmäinen auto tuli valmiiksi v.1965. Ensimmäiset lasikuituhytit tehtiin omilla muoteilla. Myöhemmin ne teki firma "Orto". Moottorina ZAZ-965A 23hv.
Syyskuussa 1965 ajettiin ensimmäisellä ET:llä Moskovan NAMI:lle testeihin. Testit sujuivat suuremmitta ongelmitta ja jopa Pobedan "isä" GAZin pääsuunnittelija Andrei Liphart antoi sille hyväksyntänsä.
Vuonna 1966 rakennettiin ensimmäinen koesarja, moottorina nyt 30hv ZAZ 966B. Osien saanti tuotti suuria vaikeuksia mutta "Vana Tallinn, Kalevin suklaatehdas ja makkaratehdas Smile" antoivat tukea ja Melitopolin moottoritehdas ja Moskvitsin autotehdas suostuivat osien antamiseen, koska luvattiin ettei suurempaa sarjatuotantoa ole tulossa.
V. 1967 valmistui 7kpl, v.1968 10kpl ja v. 1969 13kpl, yhteensä siis 36 autoa. Vuonna 1970 oltiin valmiina tekemään 20 autoa mutta epäonnistuneen kehitteillä olleen hybririauton ET-800:n testin perusteella Moskovassa haluttiin pysäyttää koko ET:n tuotanto Tallinnassa.
Ensimmäistä koeautoa Bertelov käytti itse ETKVL:n ajoissa ja suoritti testausta sillä 8 vuotta ja 160000km ja mm. 13000km koeajolenkin Togliattiin, Kaukaasiaan ja Krimille.
Kaikki 35kpl sarjatuotanto-autoa käytettiin loppuun ETKVL:n kuljetuksissa kunnes ne korvattiin puolalaisilla ja tsekkoslovakialaisilla pakettiautoilla. Tiettävästi 2 kpl ET-500/600 sarjasta on säilynyt. Tuo Luazin vieressä ollut ja tämä museoitu kappale:

Huomioitava asia tuossa on etuveto v. 1965, esim. LuAZ-969V tuli vasta 1967 ja VAZ 1101 70-luvun alussa. Joten kyseessä on ilmeisemmin ensimmäinen tuotannossa ollut etuvetoinen Neuvostoliitossa.
http://fotoalbum.ee/photos/unicman/sets/852357

Auto oli Neuvostoliiton oloissa uudenlainen konsepti, mm. etuveto, erillinen etujousitus ja kipattava lasikuituhytti. Ja esim. UAZ 450:n omapaino oli noin kaksi kertaa sitä suurempi.
Auton suunnitteli ETKVL:n (Eesti Tarbijate Kooperatiivide Vabariiklik Liit) kuljetusterminaalin autoinsinööri Roman Bertelov ideana kehittää kevyempi tavarakuljetusauto pienempiin kuljetuksiin, koska siellä oli käytössä vain GAZ 51:ä.
Ensimmäinen auto tuli valmiiksi v.1965. Ensimmäiset lasikuituhytit tehtiin omilla muoteilla. Myöhemmin ne teki firma "Orto". Moottorina ZAZ-965A 23hv.
Syyskuussa 1965 ajettiin ensimmäisellä ET:llä Moskovan NAMI:lle testeihin. Testit sujuivat suuremmitta ongelmitta ja jopa Pobedan "isä" GAZin pääsuunnittelija Andrei Liphart antoi sille hyväksyntänsä.
Vuonna 1966 rakennettiin ensimmäinen koesarja, moottorina nyt 30hv ZAZ 966B. Osien saanti tuotti suuria vaikeuksia mutta "Vana Tallinn, Kalevin suklaatehdas ja makkaratehdas Smile" antoivat tukea ja Melitopolin moottoritehdas ja Moskvitsin autotehdas suostuivat osien antamiseen, koska luvattiin ettei suurempaa sarjatuotantoa ole tulossa.
V. 1967 valmistui 7kpl, v.1968 10kpl ja v. 1969 13kpl, yhteensä siis 36 autoa. Vuonna 1970 oltiin valmiina tekemään 20 autoa mutta epäonnistuneen kehitteillä olleen hybririauton ET-800:n testin perusteella Moskovassa haluttiin pysäyttää koko ET:n tuotanto Tallinnassa.
Ensimmäistä koeautoa Bertelov käytti itse ETKVL:n ajoissa ja suoritti testausta sillä 8 vuotta ja 160000km ja mm. 13000km koeajolenkin Togliattiin, Kaukaasiaan ja Krimille.
Kaikki 35kpl sarjatuotanto-autoa käytettiin loppuun ETKVL:n kuljetuksissa kunnes ne korvattiin puolalaisilla ja tsekkoslovakialaisilla pakettiautoilla. Tiettävästi 2 kpl ET-500/600 sarjasta on säilynyt. Tuo Luazin vieressä ollut ja tämä museoitu kappale:

Huomioitava asia tuossa on etuveto v. 1965, esim. LuAZ-969V tuli vasta 1967 ja VAZ 1101 70-luvun alussa. Joten kyseessä on ilmeisemmin ensimmäinen tuotannossa ollut etuvetoinen Neuvostoliitossa.
http://fotoalbum.ee/photos/unicman/sets/852357
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Autontunnistusta
Mikä on tuo vaakuna pölykapselissa tapletista ei saa tarpeeksi suurennettua.mutta joskus ole vaakunan nähnyt mutta autoa en ikinä.
Re: Autontunnistusta
pölkkäristä tulee äkkiseltään mieleen joku Cadillac... muuten ee aakee.
Re: Autontunnistusta
Olisko LaSalle?
Olen ajanut eläessäni yli kymmentätuhatta eri autoa, olenko siis automaailman Gene Simmons?

Kaikenlaisia kuvia nelipyöräisistä pörisijöista: http://www.jimin.galleria.fi/kuvat/

Kaikenlaisia kuvia nelipyöräisistä pörisijöista: http://www.jimin.galleria.fi/kuvat/
Re: Autontunnistusta
Nämä yksin kappaleein tehdyt eivät tule ihan ulkomuistista.
Buick Streamliner.
Buick Streamliner.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.