Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re:

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

samarai kirjoitti:Itse kävin keskiviikkona katsastamassa tota 110:ä (sedan 16V-02)Keravalla - niin jarruletku posahti dynamometrillä ja tuli ajokielto tarra tuulilasiin - sai ajaa kuitenkin 30km/ kotiin. Vaihdoin samalla molemmat jarruletkut ja on jo katsastettukin.

Onneksi muistin ottaa Motonettiin wanhan letkun malliksi - muistan että täällä palstalla joku oli ostanut "110-letkut" ja eivät käyneet vaan Samaran letkut. Niin tässäkin tapauksessa - noi 110-letkut olivat ihan eri letkut - mihinköhän 110:iin ne oikein käyvät.. :roll:

Ei ole tainnut kuulua Motonetin miehestä joka sanoi tutkivansa mikä mättää kun vääriä osia mukamas saamme. Tämäkin tapahtuma 2006 vuodelta. Että jos voitte malli osan mukaan ottaa niin ottakaa.
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re:

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Kamaz kirjoitti:Puhuessanne törmäysturvallisuudesta, muistakaa aina seuraava pointti: Varsin moni suomalainenkin käyttää kulkuvälineenään moottoripyörää tai mopedia. Näissä ei ole kuljettajan suojana yhtään mitään eli jo pelkkä vastaantulevan kuorma-auton renkaasta irtoava pinta saattaa olla tappava. Lada tarjoaa sentään jonkinlaista suojaa tällaisia "hyökkäyksiä" vastaan. Siitä huolimatta Ladan vaarallisuudesta suu vahdossa höyryävät eivät olekaan samanaikaisesti julistamassa kaksipyöräisiä pannaan. Olen aistivinani kaksinaismoralismia.
Pitää aikapaljon paikkansa..
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re:

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

corona kirjoitti:
ladamaster kirjoitti:Vaihtamisesta Coronalle: Älä vaihda Ladaa, jos on vain joitain pikkuvikoja. Nyt ovat edessä auton halvimmat kilometrit, jos vain muuten on kunnossa vaihteiston ja moottorin kannalta.
Nyt kävi kuitenkin näin, vaimonkin mielihaluista johtuen, Lada meni ja Citroen tuli. Pakko sanoa; citikka on kuin toisesta maailmasta, tosi kiva ajaa.
Kun kuitenkin olen koko tähänastisen ikäni Ladalla kulkenut, parilla 1200:lla, Samaralla ja sitten tällä 111:lla, pyristelen vielä tällä palstalla jonkin aikaa. Jos vaikka kokemuksesta jotain tietäisin kertoa, ja siksikin, että palstalla on hienoa porukkaa, joiden kirjoituksia on ilo lukea!

En ihan kaikkea allekirjoittaisi tuosta loppu lauselmasta.....
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re:

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

lada-juntti kirjoitti:Tiukuset ja helikellot soi Ladassa. Kaikki alkoi siitä, kun mä lopputilin sain, ei vaistekkaan, vaan kaikki alkoi siitä kun takavalon polttimo teki finiton. Pikku tiukuset soi Ladassa ja rikkountuneen polttimon merkkivalo alkoi palaa. Vaihdoin ja kaikki meni hyvin, kunnes tiuku alkoi taas soittaa helikelloja. Vas. parkkivalo oli sökö. Vaihto ja onni kukoisti hetkisen. Kunnes helikellot taas soi. Ongelma on nyt sellaanen, notta en löydä simahtanutta polttimoa. Kaikki valot toimii!. Joo, ja kun mä sammutan Larssonin, niin seuraavassa käynnistyksessä kaikki on taas kohdallaan, helikellot ei soi, kunnes ajan parikymmentä kilometriä, niin taas helikello-tiuku soi ,ja merkkivalo palaa. Mutta en taaskaan löydä rikkoontunutta polttimoa. Että tälläinen tapaus...

Ehkä vikaa sulakkeessa kuten minulla. Etuvalolle riitti virta mutta takavalo pimeänä kunnes heiluttelin sulaketta.
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re:

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Sdelano v SSSR kirjoitti:Heli-kelloista ja palaneen lampun vikailmoituksesta

lada-juntti ynnä muut toverit

Omassa 111:ssä oli sama juttu; kellot soi ja vikavalo paloi, vaikka sököä lamppua ei löytynyt.

Vika löytyi lopulta toisen takavalopolttimon huonosta kontaktista. Pysäköitynä lamppu paloi, ajossa aina ei.

Korjaus vanhaan Samara-tapaan: lampun istukka irti ja ohut muoviliuska polttimon kantaan tulevan folion alle.

Siten folion ja lampun kantanastan kontaktista tulee "läheisempi".

SvS
Tällä miehellä oli ladatietoutta missähän mies luuraa..
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re:

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Sdelano v SSSR kirjoitti:Tervehdys, arvoisat ja Puolueelle aina uskolliset toverit!

Ostin kolmisen viikkoa sitten 16-venttiilisen 111:n m/2003, siis malli 21113, versio 00 ja varustekoodi 130.

Ajomäärä oli ostoaikaan 57.000 km ja nyt pari tuhatta enemmän.

Asensin melko pian BK-10 -ajotietokoneen. (Kiitokset Gospodin Lada-Shop Ilkka!)

Seuraavaa on koettu:

Sytytysyksikkö (ns. puola) pimeni 1- ja 4-sylintereiden osalta melko pian, noin 20 minuuttia 160 km/h nopeutta riitti puolalle.

Vaihdoin Wenään-yksikön GM-osaan ja ongelma kahtosi. GM-osa löytyi Samarasta m/1995. Venäläisten tietojen mukaan GM-yksikkö on ns. ikuinen; toivottavasti Ivan on oikeassa.




Aktiivihiilipytyn tyhjennysventtiili kiukutteli ja vietiin "saunan taakse". Nyt tilalla on Opel Astran osa, kuten aiemmin kirjoitin.

Epätasaisen tien anturi ( датчик неровной дороги, rough road sensor) antoi epäuskottavaa signaalia. Osan kiinnikeraudan kiristys auttoi.

Vaihteiston synkronointi oli hitaasti toimivaa tyyppiä. Vaihdoin öljyt ZF:n Syncromesh -hyväksyttyyn öljyyn (motox oil syntrans GL4/5, 75W-90, ostopaikka Motonet) ja nyt vaihdeaski toimii niin kuin pitää.

(Tietojeni mukaan etuveto-Ladojen vaihteistot on suunnitellut ZF Friedrichshafen AG ja se, mikä pätee ZF-vaihteistoihin, toimii hyvin myös Samaroissa ja 11X-malleissa. ZF:n nettisivuilta löytyy muuten tuore tieto, että Kamaz siirtyy ZF-vaihteistojen käyttöön, katso http://www.zf.com ).

Vaihteiston öljynvaihdon voi 11X:ssä näköjään helposti tehdä imuvaihtajalla, täyttöreikä kun on pystysuunnassa ja sellaisessa kohtaa, että imuvaihtajan sondin saa askin pohjalle.

Tästä se näköjään lähtee ja siirtyminen Samarasta 111:een tapahtuu.

***

Juttujen perusteella odotin, että 111:ssä olisi ns. kaalin haju. Eipä ollut ainakaan havaittavasti. Ilmeisesti jo edellinen omistaja oli käyttänyt ominaishajun poistoon tehokkainta tunnettua keinoa: hangannut auton sisäosat suojeluskuntamanttelin liepeellä.

***

Ladalla ajo on hengen voitto materiasta -terveisin

SvS
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja samarai »

t tulppu kirjoitti:
Sdelano v SSSR kirjoitti:
SvS
Tällä miehellä oli ladatietoutta missähän mies luuraa..
Kyllähän nyt autotekniikan tippainssin täytyy jotain tietääkin. Muistelen, että joku täällä olisi törmännyt ko. herraan jossain itärajan tuntumassa? Oliskohan Lada vaan vaihtunut Audiin tms.. tai sitten usko "Puolueeseen" alkoi horjua.. :)
Viimeksi muokannut samarai, 16.12.2014 11:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Moi,

Muistelisin, että ajoi Satakympillä paljon. Jotain 200 tuhatta oli kai jo auton mittarissa, kun Sdelano katosi lopullisesti.

Olisko kansipahvi pettänyt ja siirtynyt muihin merkkeihin? Uusia Ladoja kun ei saa Suomesta.

Kerran meillä oli Sdelanon kanssa Lada-meettinki Espoossa vaikka jäi vähän hämäräksi koko homma. Oli nimittäin Marraskuu, pimeää ja vettä satoi kaatamalla. Hän esitteli Xenon valojen asennusta Satakymppiin, vaikka taisivat olla vähän luvattomat. Minä puolestani esittelin Samaraa hänelle, vaikka ei siitä oikein muuta näkynyt pimeässä kuin valkoiset vanteet.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Sepesusi kirjoitti:
Jaska HKI kirjoitti:-takajarruhihnat voi irrota X
-keskuslukitus reistailee X
-renkaat jumputtaa,jarrut vinkuu X Y takajarru jyrisi kaksipäivää nyt tänään loppui.
-keskuslukitus servot kulutustavaraa X
-kytkin ravistaa
-kaasuläpän asentotunnistin temppuilee X Y
-pimpelipompeli(ilmoittelee milloin mistäkin) X Y
-korisovitukset niin ja näin X
-katalysaattorin suojapelti rämisee (jos vielä on)
-kattotermostaattianturi vikisee ja jos ei vikise niin lämmönsäätö pielessä X
-laturiongelmia
-huurtumista talvella Y
-lukot herkät jäätymään
-vaidekeppi heiluu kuin hullu puurossa
-valojen korkeussäädin jumittaa
-valojen korkeussäätimen nuppi tippuu lattialle
-kitinää kojelaudasta pakkasella...muuten vaan natinaa X
-sähköikkunoita varottava pakkasella jäätymisen takia
-sähköikkunoiden hiilet jumittaa
-HB:n kaasupumput kulutustavaraa
-kosketushäiriöitä takavaloissa X
-lattiamatot kulutustavaraa
-hanskalokeron avaus jäykkä,talvella hyvä lämpökaappi X
-etuikkunan etupuoleinen suojalista katkeaa
-vesivuotoja uusissa autoissa,korjattu takuuseen
-kampiakselin päätystefa voi mennä X
-maalivirheitä maalin alta voi tulla pohjaväri esiin suurina läikkinä,paljastuu vasta maaltakuun jälkeen
-kosteutta kertyy vilkkujen sisään X
-moottorianturit voi kerätä kosteutta ja jäädyttyään ne halkeaa
-hiilipöntön venttiili nakuttaa
X:sällä merkityt viat löyty omastakin 110STW 00
Toisesta ketjusta itseäni lainaten : Itellä meni 110 STW -00 85tkm 7vuotta
Solenoidi,pyyhkijänmoottori,2x termostaatti,kaasuläpän-asentotunnistin,takavaimennin,useampi oven lukitusmoottori
Vialliseksi jäivät öljyn ja jäähdytysnesteen korkeusvahdit
Itse fiksailin tyhjäkäyntimoottorin ja takavalojen kontaktit ym..
Polttimot oli kyllä kestäviä,ei tarvinnut vaihtaa kuin toinen lähivalo.

Edit:Mulla tosiaan temppuili tuo ajotietokone ja ajonesto,kaksi kertaa löi ajoneston päälle kesken ajon.
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Merkkasin Y:llä mutta ei antanut kaikkia haluamia merkata .että mihin yyyt näkyvät niin laatikossa ei saanut siirettyä alemmaksi. Jokunen olisi vielä tullut joita on ollut 10 vuoden aikana.
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Sepesusi kirjoitti:
Jaska HKI kirjoitti:-takajarruhihnat voi irrota X
-keskuslukitus reistailee X
-renkaat jumputtaa,jarrut vinkuu X Y takajarru jyrisi kaksipäivää nyt tänään loppui.
-keskuslukitus servot kulutustavaraa X
-kytkin ravistaa
-kaasuläpän asentotunnistin temppuilee X Y
-pimpelipompeli(ilmoittelee milloin mistäkin) X Y
-korisovitukset niin ja näin X
-katalysaattorin suojapelti rämisee (jos vielä on)
-kattotermostaattianturi vikisee ja jos ei vikise niin lämmönsäätö pielessä X
-laturiongelmia
-huurtumista talvella Y
-lukot herkät jäätymään
-vaidekeppi heiluu kuin hullu puurossa
-valojen korkeussäädin jumittaa
-valojen korkeussäätimen nuppi tippuu lattialle
-kitinää kojelaudasta pakkasella...muuten vaan natinaa X
-sähköikkunoita varottava pakkasella jäätymisen takia
-sähköikkunoiden hiilet jumittaa
-HB:n kaasupumput kulutustavaraa
-kosketushäiriöitä takavaloissa X
-lattiamatot kulutustavaraa
-hanskalokeron avaus jäykkä,talvella hyvä lämpökaappi X
-etuikkunan etupuoleinen suojalista katkeaa
-vesivuotoja uusissa autoissa,korjattu takuuseen
-kampiakselin päätystefa voi mennä X
-maalivirheitä maalin alta voi tulla pohjaväri esiin suurina läikkinä,paljastuu vasta maaltakuun jälkeen
-kosteutta kertyy vilkkujen sisään X
-moottorianturit voi kerätä kosteutta ja jäädyttyään ne halkeaa
-hiilipöntön venttiili nakuttaa
X:sällä merkityt viat löyty omastakin 110STW 00
Toisesta ketjusta itseäni lainaten : Itellä meni 110 STW -00 85tkm 7vuotta
Solenoidi,pyyhkijänmoottori,2x termostaatti,kaasuläpän-asentotunnistin,takavaimennin,useampi oven lukitusmoottori
Vialliseksi jäivät öljyn ja jäähdytysnesteen korkeusvahdit
Itse fiksailin tyhjäkäyntimoottorin ja takavalojen kontaktit ym..
Polttimot oli kyllä kestäviä,ei tarvinnut vaihtaa kuin toinen lähivalo.

Edit:Mulla tosiaan temppuili tuo ajotietokone ja ajonesto,kaksi kertaa löi ajoneston päälle kesken ajon.
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Nyt tuli sitten 3 Isompi Huoli Farkkuun. Tuli nimittäin ajettua sohjoiseen Monttuun.Keskellä tietä oli 3 Monttua joita ei kerennyt nähdä ajoissa Niin ilmeisesti joku Jarruletku tai putki otti ihteensä kun pikkuhiljaa Nesteet hävis kun oltiin kaupoilta kotiin tulossa. Poljinsuunilleen pohjaan ja mittarissa paistaa lamppu että järjestelmässä nestevajausta.. mutta ajamalla tultiin kotiin. mutta pitoja ei paljon ollut. Hitto kun noihin Tienkunnossapitoon ei varoja hirveästi ole Valtiolla..Tosin reikä kaupungissa niin Kaupungilla ei hirveästi ole Rahaa..
1. Murhe oli 2005 tietämillä Kun Kuhmon reissulla rupesi syttypoksi 2 pytyllä pyörimään.kuumana.
2.murhe jatkoa tuohon edelliseen ja seuraus Katalysaattori rikki.
3.siis tämä.
Muuten Lamppujen palamattomuus silloin tällöin. ole mikään paha vika..
Jokunen kerta on 102 polttanut mittaristossa..
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Moi,

Toveri Tulpun Lada 111 kuvassa. Olikos tää 2006 vuosimallinen?

Kuva
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Ihan 2002. ajettu parikertaa Sisälle halliin.
Avatar
mush
Viestit: 2002
Liittynyt: 27.9.2003 12:50
Paikkakunta: Veikkola
Viesti:

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja mush »

Heikkoja nämä... :lol: Vanhemmasta porsi vasen ulompi vetonivel. Varoitteli vain noin 80tkm ennen kuin otti ja hajosi.

Tuo oli mutkissa kovempi veto päällä koputellut jo kohta viitisen vuotta, mutta koska en saanut oikein ikinä selville kumpi puoli äänti, eikä ääni pahentunut, niin annoin olla. Pari päivää sitten alkoi meteli koveta ja ratissa tuntua vetelyä, mutta ennen kuin kerkesin tekemään mitään asialle, nivel petti. Onneksi jäi kuitenkin kotipihalle

Pitää huomenna hakea uusi nivel ja vaihtaa paikoilleen. Ainakin näiden saatavuus näytti vielä olevan ok.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Vastaa Viestiin