
VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: VAZ 21013-1988-1700Turbo Projekti.
Minimi summahan tuo on onneks. Ja onhan tässä tullu poliiseillekkin makseltua jo 200 euroa, ni pistetää tonni trafille eipähän tuu surulliseks 

Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
Re: VAZ 21013-1988-1700Turbo Projekti.
Kyllä tuo tonnikin varmasti sen verran tuntuu että seuraavalla kerralla muistaa että on kaikki paprut kunnossa kun lähtee testilenkille tien päälle. 
Mutta mukava kuulla että noinkin vähällä pääsit ja projekti jatkuu, tätä tullut mielenkiinnolla seurailtua melkeen alusta asti.

Mutta mukava kuulla että noinkin vähällä pääsit ja projekti jatkuu, tätä tullut mielenkiinnolla seurailtua melkeen alusta asti.

Lada kardan...??? Njet... Volga
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: VAZ 21013-1988-1700Turbo Projekti.
Yks vaihe tosiaa suoritettu, eli maksu. Kohta saa auto talliin taas, kun velipojan 06 saadaan ajoon(toivottavasti). Menee kilpien ja muiden asioiden hoitaminen ens vuoden puolelle kun työt ja muutto painaa päälle. Eikä tuota rahaakaan paljoa jääny
Tekee ihan hyvää pitää projektista taukoa, ni saa inspiksen taas kattoon ja hommat etenee... tankjuu trafi

Tekee ihan hyvää pitää projektista taukoa, ni saa inspiksen taas kattoon ja hommat etenee... tankjuu trafi

Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: VAZ 21013-1988-1700Turbo Projekti.
velipojan lada leimassa ja talli tyhjä. Samoin oli myös oman ladan akku, tai se on entinen akku. Johan sillä olikin ikää reilu 100km yhteensä
Noh ens viikonloppuna toisella akulla käyntiin ja siirto tallin perukoille.

Noh ens viikonloppuna toisella akulla käyntiin ja siirto tallin perukoille.

Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: VAZ 21013-1988-1700Turbo Projekti.
eka starttaus koneen notkistamiseksi, toisella starttauksella polkasu kaasua ja kone käyntiin. Kone lämmennyt niin kehtas ajaa talliin. Ladahan kulkee näköjään sileillä kesärenkaillakin talvella hyvin
Käyttis volvo kun jää sutimaan parkkipaikalle nastarenkaidenkin kanssa.
Sitten sellanen kysymys seoksista, mikä jäi arkarruttamaan jo kesällä. Eli nelosella kaasu pohjaan jostain 3000rpm paikkeilta, seokset hyppää sinne rikkaan puolelle(olikohan jotain 11afr tienoille). Kierrosten noustessa ja vauhdin kasvaessa seos laihenee koko ajan. Onko tämä huono homma? Vai vihjaako että pumpussa loppuu tuotto? Lopettanut kiihdytyksen aina kun seos laihentunut johonkin 14 pintaan.


Sitten sellanen kysymys seoksista, mikä jäi arkarruttamaan jo kesällä. Eli nelosella kaasu pohjaan jostain 3000rpm paikkeilta, seokset hyppää sinne rikkaan puolelle(olikohan jotain 11afr tienoille). Kierrosten noustessa ja vauhdin kasvaessa seos laihenee koko ajan. Onko tämä huono homma? Vai vihjaako että pumpussa loppuu tuotto? Lopettanut kiihdytyksen aina kun seos laihentunut johonkin 14 pintaan.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: VAZ 21013-1988-1700Turbo Projekti.
kaasarihan sulla vielä oli? ainakin vapaastihengittävässä se pelaa suurinpiirtein siihen asti ku kohokammiossa on ainetta, sit loppuu ku seinään meno. bensanpaineistahan tuon näkis, ku olis mittari näkösällä
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: VAZ 21013-1988-1700Turbo Projekti.
Piti laittaa mittari kiinni että näkis senkin mutta eipä tuota kerenny, kun poliisi sano soo soo
Kaasarilla tämä vielä on. Ja neulavena on isoin mitä saa, pumppuna toimii 1700i:n vakio. Kaihan sekin on mahdollista että loppuu tuotto pumpusta, kun soppaa vetää ihan eri tavalla kuin ruiskuvehkeet. Tietääkö kukaan tuon pumpun tuottoja? jotain 3bar se vissiin lykkää ainakin, mutta mitä on sitten litrat minuutissa. Sehän se ratkasee kaikista eniten.

Kaasarilla tämä vielä on. Ja neulavena on isoin mitä saa, pumppuna toimii 1700i:n vakio. Kaihan sekin on mahdollista että loppuu tuotto pumpusta, kun soppaa vetää ihan eri tavalla kuin ruiskuvehkeet. Tietääkö kukaan tuon pumpun tuottoja? jotain 3bar se vissiin lykkää ainakin, mutta mitä on sitten litrat minuutissa. Sehän se ratkasee kaikista eniten.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: VAZ 21013-1988-1700Turbo Projekti.
50L/h luin että ruiskuladan pumppu tuottaa reilun 3bar paineella. Eihän tuo ole paljoa mitään. Eipä tehokkaampi pumppu pahaa tekisi
Tuossa vielä linkki aiheeseen. http://ladakerho.fi/ladaboard/viewtopic ... pu#p244457
Jutussa mainittu bilteman 52-201 pumppu olisi ilmeisesti hieman tehokkaampi. Mitattu 126lph/3bar ja 105lph/4bar.
Sitten törmäsin tähän pumppuun. http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... ppu-52260/
Näyttää samalta kuin 52-201 pumppu mutta on vielä tehokkaampi. Pitää lähteä biltemaan katsomaan eroavaisuuksia.
Tuossa vielä linkki aiheeseen. http://ladakerho.fi/ladaboard/viewtopic ... pu#p244457
Jutussa mainittu bilteman 52-201 pumppu olisi ilmeisesti hieman tehokkaampi. Mitattu 126lph/3bar ja 105lph/4bar.
Sitten törmäsin tähän pumppuun. http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... ppu-52260/
Näyttää samalta kuin 52-201 pumppu mutta on vielä tehokkaampi. Pitää lähteä biltemaan katsomaan eroavaisuuksia.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
Re: VAZ 21013-1988-1700Turbo Projekti.
Pistä takakonttiin parin litran välisäiliö jota tuo alkuperäinen pumppu täyttää, ja välisäiliön kylkeen vaikka se bilteman -044 kopiopumppu painepuolelle niin kyllä riittää tuottoa.
21013 1500 16v Turbo rojekti
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: VAZ 21013-1988-1700Turbo Projekti.
Sitäkin olen miettinyt, mutta välisäiliön kanssa kikkailu ei oikeen kiinnostais. Tein niin tai näin taitaa ruveta paluulinja ahdistamaan joka tapauksessa.
Kunhan tässä nyt kerkeis jotain edes autolle tekemään. Kun pitää käyttis vaihtaa parempaan, niin rahat menee nyt siihen. Kohta saattaa allekirjoituksessa volvon tilalle vaihtua 9000 turbo saapas

Kunhan tässä nyt kerkeis jotain edes autolle tekemään. Kun pitää käyttis vaihtaa parempaan, niin rahat menee nyt siihen. Kohta saattaa allekirjoituksessa volvon tilalle vaihtua 9000 turbo saapas

Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: VAZ 21013-1988-1700Turbo Projekti.
tommonen walbron kopio menee pienellä modauksella sen vakion tilalle. vois olla hyvä.
omaan laitoin aidon walbron siirtopumpuks sinne vakion tilalle ja 044 työntää sit suuttimille. olikohan kympin linjat? no ainakin luulis aineen piisaavan. toki ruiskuhommat on aina eri ku painetta enemmän.
omaan laitoin aidon walbron siirtopumpuks sinne vakion tilalle ja 044 työntää sit suuttimille. olikohan kympin linjat? no ainakin luulis aineen piisaavan. toki ruiskuhommat on aina eri ku painetta enemmän.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: VAZ 21013-1988-1700Turbo Projekti.
turbo saabbi pihassa. Hyvin tuntuu kulkevan 220hv voimalla. Ja mukavasti varusteltukkin
. Uusi vuosi ja uudet kujeet, joten lopetetaan p*skapuheet
Ladan paluulinja on vain 8mm, mutta kokeilemalla selviää saanko paineet alas vaikka pumppu on tehokkaampi. Meinasin tuota kopio valbroa kokeilla miten se toimii, pitää ensiks käydä ostamassa


Ladan paluulinja on vain 8mm, mutta kokeilemalla selviää saanko paineet alas vaikka pumppu on tehokkaampi. Meinasin tuota kopio valbroa kokeilla miten se toimii, pitää ensiks käydä ostamassa

Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: VAZ 21013-1988-1700Turbo Projekti.
Kävin tänään kyselemässä konttorilta hieman papereista ja kilvistä. Asia siis siltä osin hoidossa että nyt pistän auton katsastuskuntoon ja lähen hakemaan vihdoin niitä teho papereita
Penkissä sitten näkee paremmin mitä muutoksia tekniikkaan pitää tehdä.

Penkissä sitten näkee paremmin mitä muutoksia tekniikkaan pitää tehdä.

Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: VAZ 21013-1988-1700Turbo Projekti.
Ja taas takapakkia. Ihan pääs unohtumaan tuo vakuutusyhtiö. Eli IF:lle tuli paha mieli ku trafi sai tonnin, joten nekin kynii mut puhtaaks. Sellanen 1470 eugenia olis kuulemma hyvä summa että tulee taas hyvä mieli...
Onneks ei tullu mitää kolareita yms liikennevahinkoja koeajoilla. Sitten summa olis ollut kevyt 4400 eugenia.
Kahteenvetona voisin todeta että ei kannata ajaa autolla joka ei ole tieliikennekäytössä. Jos on ajettava, niin ottakaa netissä takasin liikenteeseen ja maksatte 4€ ja vakuutukset siltä ajalta kun auto liikenteessä(minimi oli vissii 12€). Ja jos poliisi sattuu paikalle saat sakot 58€ tai enemmän. Muutoin saattaa käydä niinkuin mulle että meneekin 2550€.
Helposti saa ladaankin palamaan rahaa sellaset vajaa 7 tonnia vaikka "pikkubudjetti"
Onneks ei tullu mitää kolareita yms liikennevahinkoja koeajoilla. Sitten summa olis ollut kevyt 4400 eugenia.
Kahteenvetona voisin todeta että ei kannata ajaa autolla joka ei ole tieliikennekäytössä. Jos on ajettava, niin ottakaa netissä takasin liikenteeseen ja maksatte 4€ ja vakuutukset siltä ajalta kun auto liikenteessä(minimi oli vissii 12€). Ja jos poliisi sattuu paikalle saat sakot 58€ tai enemmän. Muutoin saattaa käydä niinkuin mulle että meneekin 2550€.

Helposti saa ladaankin palamaan rahaa sellaset vajaa 7 tonnia vaikka "pikkubudjetti"

Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
Re: VAZ 21013-1988-1700Turbo Projekti.
Ai stna.
Joko laskit paljonko tuli hintaa per kilometri testilenkille???
Mulla kävi takavuosina kans pikku hupsis kun oli vanha 300-sarjan volvo penkalevittäjänä yks talvi. Pistin syksyllä seisontaan ja ekojen lumien aikaan luonnollisesti laitoin ajoon. Silloin oli vasta tullu nää nettijutut mukaan touhuun ja oli ilta aika niin ei puhelinpalvelu ollu enää auki.
Tulostin kyllä netistä lapun jossa oli tiedot että olen ottanut auton pois seisonnasta. Silloinhan oli vain pelkkä seisontavakuutus eli verot meni silti.
Viikon kun olin jo kurvaillu niin soitin ihan muissa asioissa vakuutusyhtiöön ja kysäsin piruuttani onko auto pois seisonnasta... EI OLLUT. Kertoi vain että ollut häiriöitä uusissa nettipalveluissa ym ym. Onneksi oli lappu tulostettuna että olin edes yrittänyt...
Joko laskit paljonko tuli hintaa per kilometri testilenkille???

Mulla kävi takavuosina kans pikku hupsis kun oli vanha 300-sarjan volvo penkalevittäjänä yks talvi. Pistin syksyllä seisontaan ja ekojen lumien aikaan luonnollisesti laitoin ajoon. Silloin oli vasta tullu nää nettijutut mukaan touhuun ja oli ilta aika niin ei puhelinpalvelu ollu enää auki.
Tulostin kyllä netistä lapun jossa oli tiedot että olen ottanut auton pois seisonnasta. Silloinhan oli vain pelkkä seisontavakuutus eli verot meni silti.
Viikon kun olin jo kurvaillu niin soitin ihan muissa asioissa vakuutusyhtiöön ja kysäsin piruuttani onko auto pois seisonnasta... EI OLLUT. Kertoi vain että ollut häiriöitä uusissa nettipalveluissa ym ym. Onneksi oli lappu tulostettuna että olin edes yrittänyt...

Lada kardan...??? Njet... Volga