VAZ-2101 - 1985 - taas yksi tc turbo rojekti

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:

TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)

Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Avatar
pressa
Viestit: 10449
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: VAZ-21013 - 1988 - taas yksi tc turbo rojekti

Viesti Kirjoittaja pressa »

Topparista rälläkällä siivu pois?
Avatar
O_Onappis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 148
Liittynyt: 6.2.2012 16:26
Paikkakunta: uusikaupunki

Re: VAZ-21013 - 1988 - taas yksi tc turbo rojekti

Viesti Kirjoittaja O_Onappis »

Juu nimenomaa. Mul oli koneistettu jo valmiiksi topparit ohuemmiksi kun tuli uus simpukka venäjältä.

Sit saa sellasia putkitukivarsia ainakin millä saa lisää taas kääntyvyyttä rakenneltua. Näitä myy ainakin mansemotors.
Oon ite miettinyt niitä putkitukivarsia mut mietin et mitäköhä katsastusmies niistä tuumaa onko jollain leimattu ko tukivarret paikallaan ?
ex 2105
ex 2101 käyttis renkutin
2101 tc tubro rojekti
Avatar
Stuba
Lada kerhon jäsen
Viestit: 197
Liittynyt: 26.9.2011 15:47
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: VAZ-21013 - 1988 - taas yksi tc turbo rojekti

Viesti Kirjoittaja Stuba »

Oisko sulla kuvaa tuosta koneistetusta kääntövarresta? Paljonkohan siitä kannattais ottaa? On vaan nuo ohjauskilkkeet purettuna ja jyrsinkone verstaalla niin äkkiähän tuon oman koneistas sopivaks. :)
Lada kardan...??? Njet... Volga
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: VAZ-21013 - 1988 - taas yksi tc turbo rojekti

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

O_Onappis kirjoitti:Sit saa sellasia putkitukivarsia ainakin millä saa lisää taas kääntyvyyttä rakenneltua. Näitä myy ainakin mansemotors.
Oon ite miettinyt niitä putkitukivarsia mut mietin et mitäköhä katsastusmies niistä tuumaa onko jollain leimattu ko tukivarret paikallaan ?
Edelleenkään niillä tukivarsilla ei sitä kääntyvyyttä tule lisää! Vaan tarvitaan muokatut kääntövarret! Itse olen toimittanut tarvittaessa tukivarsien mukana todistuksen joka on ainakin F-Cupin katsastuksissa kelvannut.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Avatar
O_Onappis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 148
Liittynyt: 6.2.2012 16:26
Paikkakunta: uusikaupunki

Re: VAZ-21013 - 1988 - taas yksi tc turbo rojekti

Viesti Kirjoittaja O_Onappis »

Saako niitä kääntövarsia valmiiksi lyhkäsempinä jostakin ? En meinaan ite uskalla pätkiä omiani ku ei oo ku yhdet ja ovat valurautaa nii sitte pitäis varmaan vielä puikolla hitsailla. Toisekseen tarkotus ihan ylesillä teillä ajella niin en luota omaan hitsaustaitoon niin paljo et uskaltaisin kokeilla lyhentämistä mutta siis putkivarret ovat sallittu tieliikenteeseenkin luultavasti.ps voin mittailla huomenna kuinka paksut ne koneistetut topparit on
ex 2105
ex 2101 käyttis renkutin
2101 tc tubro rojekti
Avatar
Stuba
Lada kerhon jäsen
Viestit: 197
Liittynyt: 26.9.2011 15:47
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: VAZ-21013 - 1988 - taas yksi tc turbo rojekti

Viesti Kirjoittaja Stuba »

toktornivako kirjoitti:
O_Onappis kirjoitti:Sit saa sellasia putkitukivarsia ainakin millä saa lisää taas kääntyvyyttä rakenneltua. Näitä myy ainakin mansemotors.
Oon ite miettinyt niitä putkitukivarsia mut mietin et mitäköhä katsastusmies niistä tuumaa onko jollain leimattu ko tukivarret paikallaan ?
Edelleenkään niillä tukivarsilla ei sitä kääntyvyyttä tule lisää! Vaan tarvitaan muokatut kääntövarret! Itse olen toimittanut tarvittaessa tukivarsien mukana todistuksen joka on ainakin F-Cupin katsastuksissa kelvannut.
Offtopiccia hieman mut jos voisit mulle toimittaa tuon lapun varuiksi, ajattelin niillä putkivarsilla mennä ihan leimalle asti. :)
Lada kardan...??? Njet... Volga
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: VAZ-21013 - 1988 - taas yksi tc turbo rojekti

Viesti Kirjoittaja START »

ei ne varret mitään valurautaa ole. valuterästä, ihan hyvää hitsattavaa. ok48 puikolla ite vedin, jotkut on vetäny jopa mikillä. mut läpi se pitää hitsaantua, eli reilu seevi ja useemmalla palolla täyteen.
saa niistä vakio tukivarsista muotoilemalla sellaset että kääntyy, myös niin ettei katsuri niihin huomaa edes puuttua
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
O_Onappis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 148
Liittynyt: 6.2.2012 16:26
Paikkakunta: uusikaupunki

Re: VAZ-21013 - 1988 - taas yksi tc turbo rojekti

Viesti Kirjoittaja O_Onappis »

Ookoo selvä homma täytyy laittaa asia muhimaan vielä :)
ex 2105
ex 2101 käyttis renkutin
2101 tc tubro rojekti
Avatar
O_Onappis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 148
Liittynyt: 6.2.2012 16:26
Paikkakunta: uusikaupunki

Re: VAZ-2101 - 1985 - taas yksi tc turbo rojekti

Viesti Kirjoittaja O_Onappis »

jooo o voi kilinkarvapallo enhän mä nyt muistanut mitata niitä toppareita yllätys mut no jos ens kerralla ku meen tallille niin muistaisin mittailla.

eli mitäs on tapahtanut tähän projektiin? no eipä mitään mullistavaa.

taidanpas nyt ainakin unohtaa hetkeksi ne levipeltivanteet mistä aikasemmin kuvaakin tänne pisitn katsotaanhan asiaa uudemman kerran ku on leima lapussa.

http://aijaa.com/00LKaZ - tässä syy peltivanteiden unohtamiseen

http://aijaa.com/28RR9n - tässä sama vanne edestä

pitää vaan viedä lasikuulapuhallettavaksi ja maalattavaksi nuo vanteet

sitten ajattelin ruveta värkkäämään "huoltoluukkua" vaihteistolle lasikuidusta vaikka en ole koskaan kuidusta ennen mitään tehnyt.
mikä oli lopputulos? ihan mieletön sotku tallilla ite korvia myöten kuidussa, hartsissa ja noin loput aivosolut mitkä jäljellä on ollut ovat häipyneet lailla kovettajan.

kannattaa ottaa huomioon kun tekee pellistä muottia lasikuidulle että kummalle puolen muottia sitä kusilaitua alkaa sutikoimaan nimittäin minä en ottanut. Onneksi oma muottini oli niin suuntaa antava joten eipä ollut muuta kun ihan hirveä tuuri että sopii jopa paikalleen.

eli mikä oli ensimmäisen kuitutyöni lopputulos jokapaikkassa ihan hirveä kuitusekamelska ja epämääräinen mytty hanskoja pensseleitä ja teloja ja vieressä möykky mistä pitää nyt sitten lähteä tätä "huoltolaatikkoa" työstämään ps en tajunnut heti kun yritin tehdä kuidusta sopivia paloja valmiiksi niin siinä ei ollut kyllä mitään järkeä. tarpeeks iso pala vaan ja sutikoi niinmaan peijooniisti.

http://aijaa.com/SxMZrx - huoltomöykkyluukku. muotissaan

http://aijaa.com/LSzpZr - huoltoluukku aikalailla valmiina. olis se varmaan pienemmälläki pysyny paikallaa :D

samalla tuli laitettua takalasi paikalleen. ps lukkonauha vastustaa

http://aijaa.com/gqtmQZ - takalasin asennus

välipäivinä pitäis lähteä kasaamaan ovia mutta ei millään jaksaisi motivoitua kun tietää että saa vielä purkaa alkuperäisen kuskinpuolen etuoven jotta saan lukon siitä että saa molemmat etuovet toimimaan samalla avaimella.

ainiin ja akkukotelon nikkaroisin alkuperäisen tankin paikalle.

Rauhallista joulu kaikille :D

projekti jatkuu..........
ex 2105
ex 2101 käyttis renkutin
2101 tc tubro rojekti
Avatar
O_Onappis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 148
Liittynyt: 6.2.2012 16:26
Paikkakunta: uusikaupunki

Re: VAZ-2101 - 1985 - taas yksi tc turbo rojekti

Viesti Kirjoittaja O_Onappis »

Voi juku et on kiva kasata noita ovia.
Parasta koskaan... Pikkusen tuotti harmaita hiuksia ne takaovien pikku ikkunan pysty karmit. No on ne paikallaan mut oli kyllä yllättävän haastavaa kasata noita ovia. Onko siihen joku selkeä logiikka miten ne kuuluis kasata. En ajatellut että olis ollu niin työläs juttu. Muistin kyllä et oon joskus ennenki tuskaillut niiden kanssa nii vois sit täältä ens kertaa varten luntata.
ex 2105
ex 2101 käyttis renkutin
2101 tc tubro rojekti
Avatar
O_Onappis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 148
Liittynyt: 6.2.2012 16:26
Paikkakunta: uusikaupunki

Re: VAZ-2101 - 1985 - taas yksi tc turbo rojekti

Viesti Kirjoittaja O_Onappis »

Etuovet vasta hankalat olikin kasata tai lähinnä just se pieni kääntyvä ikkuna ns "tupakkiakkuna" vastusti varmastikkin ainakin yhtäpaljon kun ne takana olevat pienet ruudut. Mutta vastoinkäymisten kautta voittoon.
ex 2105
ex 2101 käyttis renkutin
2101 tc tubro rojekti
Avatar
O_Onappis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 148
Liittynyt: 6.2.2012 16:26
Paikkakunta: uusikaupunki

Re: VAZ-2101 - 1985 - taas yksi tc turbo rojekti

Viesti Kirjoittaja O_Onappis »

Kirjoitan ny ylös tänne miten tuskailin niitä etuovia nippuun. Tähän on varmasti järkevämpikin ratkaisu mut tässä tulee
1. Laita kahva
2. Laita lukko ja vivut
3. Laita B pilarin puoleinen lasin tiiviste
4. Tiputa lasi oven sisälle niin pohjalle kun vaa saa runtattua vielä
topparistakin ohi
5. Laita tupakki ruutu tiivisteineen ja pystylista paikalleen.
6. Nosta lasi kohdilleen ja kiinnitä lasinostin vaijeriin oikealle
kohdalle ja kelaa iso ruutu ylös
7. Laita nyt pystylistan alle se kisko ja siihen se tiiviste.
8. Ylätiiviste ja loput listat yms ruuvit laula tiputanssia ja fiilistele että onnistuit kaikista kohdista hajottamatta mitään ja sotkematta lasinostimen vaijereita
ex 2105
ex 2101 käyttis renkutin
2101 tc tubro rojekti
Avatar
O_Onappis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 148
Liittynyt: 6.2.2012 16:26
Paikkakunta: uusikaupunki

Re: VAZ-2101 - 1985 - taas yksi tc turbo rojekti

Viesti Kirjoittaja O_Onappis »

projekti etenee taas hitaasti.
jarrujen säätö vastustellut aikas tavalla....

eli ongelmana ollut koko ajan että eka polkasu niin poljin menee melkeen tulipeltiin saakka ja seuraaavalla polkasulla ottaa ylhäältä jo.
siinä sitten vaihdellut perän t haaran ja letkuja kupariprikkojaa ja kuvitellut että jarrujärjestelmä vuotaa tai on vaan ilmaa.
sitten oon yrittäny ilmailla iha polkemalla kaverin kanssa ja imemällä sellasella ihan työkalulla ja sit ihan valuttamallakin omalla paineella mut ei niin ei. kaikki on jarruissa uutta. vaihdoin sitten jopa pääsylinterinkin. yks tuttu sanoi ku sille selitin tilaannetta niin sano että kun rummut on vaihdettu levyihin nii tarvii takajarrulinjaan takaiskuventtiilin joka pitää pienen paineen siellä takapiirissä. noh tilasin englannista wilwoodin kyseisen kikkareen jonka tarkoitus on pitää 2psi painetta. ei poistunut vika. vaikka laitoin paikalleen epäilin ensin että liitokset vuotaa kun laiton helmiliittimillä sen takaiskuvenan paikalleen hieman ennen korin ja taka-akselin välistä kumiletkua. noh lopuksi vika olikin koko ajan ollut siinä varressa joka lykkää pääsylinterin mäntiä siellä tehostajan puolella oli säädetty liian lyhyeksi tavallan se varsi. noh nyt pelaa jarrut ainut ongelma että säädin liikaa ulospäin niin nyt meinaa etujarrut laahata. noh mutta nyt tuntuu pelaavan jarrut ja ottaa jopa ekalla polkasulla ylhäältä. ei juolahtanu pieneen mieleenkään että vika oli koko ajan siinä pirun varressa. ja että siellä oli säätömahdollisuus. tätä jarru jumppaa jatkunut nyt sitten kuukaudenpäivät ja noin typerä vika mitä ei vaan meinannu millään tajuta.. tunteepas sitä itsensä toisinaan niin hölmöksi...

noniin nyt on sitte jarrut aikalailla kuosissa. samalla on tullut asennettua tuulilasi. bränd nyy suoraan virosta. maksoin 60e uudesta lasista ei mielestäni ollenkaan paha hinta. suurin työ asennusvaiheessa oli kun viron poijaaat oli pakannu lasin ilmastointi ja pakkausteipillä niin poistaa ko pakkaustarvikkeet ja pahvit (muutama suikale keskellä) ja tietty hitokseen pakkausteippiä sun muita tunniste tarroja mm HEATED :D

seuraavaksi teen kiinnikkeet "uusille" etu jakkaroille. oli aika nostalginen fiilis koska kyseiset penkit ovat olleet minulla omistuksessa 7 vuotta sitten ensimmäisessä autossani. jonka jälkeen myin ne kaverilleni joka on vain säilyttänyt niitä edellämainitun ajan odotellen asennusta. ja nyt ostin penkit takaisin samaan hintaan johon olin itse ne myynyt.
onneksi on reiluja kavereita :) kyseessä siis vähän istutut fk cyperstarit.. musta harmaana :D

ainiin ja ovien kasauksen yhteydessä asennettu tuuliohjaimet oviin. että sellasta tällä erää.

laitan kuvia tulemaan kunhan kiireiltä kerkiän :D

on muuten aika yksin höpöttelyä niinkun joku saattoi mainitakkin nämä projektikertomukset, välillä on kyllä motivaatio hukassa tänne kirjottelluun mutta joskos se siitä sitten kiinnostus kirjoitteluunkin kasvaa kun pääsee vähän börtsäämään. nimim. en ole koskaan vielä päässyt käymään kerhotapahtumissa.

vähän offtopiccia mutta ilmeisesti ladakerholla ei ole ratapäivää tänä kesänäkö ? kovasti kiinnostais jo päästä kurvailemaan vaikka autokin on vaiheessa :)
ex 2105
ex 2101 käyttis renkutin
2101 tc tubro rojekti
Avatar
O_Onappis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 148
Liittynyt: 6.2.2012 16:26
Paikkakunta: uusikaupunki

Re: VAZ-2101 - 1985 - taas yksi tc turbo rojekti

Viesti Kirjoittaja O_Onappis »

Nyt olis penkit sovitettu hyttiin. Ei tullu hirveen nätit kiskojen kiinnikkeistä mutta ne jää piiloon penkin alle ja ajaa varmasti asiansa. Kuvaa tulossa kunhan saan tietokoneen avattua :)
ex 2105
ex 2101 käyttis renkutin
2101 tc tubro rojekti
Avatar
O_Onappis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 148
Liittynyt: 6.2.2012 16:26
Paikkakunta: uusikaupunki

Re: VAZ-2101 - 1985 - taas yksi tc turbo rojekti

Viesti Kirjoittaja O_Onappis »

Aloin nyt sit vielä tekemää kiinnikkeitä penkkien kiskoille uudestaan. ensmäiset ei ollu sittenkään riittävän tukevat :)
ex 2105
ex 2101 käyttis renkutin
2101 tc tubro rojekti
Vastaa Viestiin