Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Tuli tämmöinen haettua 2014 vuoden lopussa tuolta semi pohjoisesta Ii:stä kakkos/harraste autoksi. Tarkoitus olisi aluksi hankkia leima ja nauttia talven liukkaista. Keväällä/kesällä olisi sitten tarkoitus hieman kunnostella ulkoa-asua ja varmaan ainakin huoltaa tekniikkaa uusilla osilla jota meinasin venäjältä lähteä metsästämään kun on tuo viisumikin ollut jo pitemmän aikaa. Leima tästä on mennyt vanhaksi kesäkuussa 2014 ja kun tammikuun alussa kävin vikalistan hakemassa niin sieltä löytyis 3 pientä reikää helpoista paikoista ja päästöt oli päin persettä joten ne kuntoon ja kovaa ajoa. Kone käy ilmeisesti kolmella pytyllä ja siitä johtuu ilmeisesti tuo korkea HC arvo 2800. Pitäs löytää joku edullinen laittaja tuolle niin saisi vihdoin ajoon. Monet epäilleet että venttiilihän sielä olisi solmussa joten olen meinannut uutta tai kunnostettua kantta siihen hommata suoraan.
Mittaa puristuspaineet ensimmäisenä, se sanoo että vuotaako venttiilit... kylmä pytty voi johtua ihan pikku jutuista kuten pimeä tulppa tai johto vika tai jakajan kansi ei anna kaikille pytyille.
t tulppu kirjoitti:Mittaa puristuspaineet ensimmäisenä, se sanoo että vuotaako venttiilit... kylmä pytty voi johtua ihan pikku jutuista kuten pimeä tulppa tai johto vika tai jakajan kansi ei anna kaikille pytyille.
Pitäs jossain saada mittautettua ja tarkastettua.
On tuohon edelliset omistajat vaihtaneet tulppia, johtoja, virranjakajan kannen ja pyörijä ym. perusosaa..
Nagol kirjoitti:epäilleet että venttiilihän sielä olisi solmussa
Minä en usko että normaali takavetoisen venttiili olisi solmussa! Mutta siihen uskon että kakkosen tai kolmosen pakoventtiili on palanut. Kokeile laittaa auto käyntiin ja vuorotellen irrotat tulpanjohtoja, se pytty minkä tulpanjohdon irrottaminen ei vaikuta on viallinen. Helpoin suuntaa-antava puristustesti tehdään sormella koittamalla. Tulpat irti ja kaveri starttaamaan, sormella tukitaan vuorotellen tulpanreikiä ja se pytty mistä ei sormea vasten tunnu kunnolla paineta on viallinen. Pyöritä moottoria niin että viallisen pytyn venttiilit on kiinni (eli puristustahti menossa), päästä paineilmaa sylinteriin ja kuuntele suhiseeko pakoputkessa vai kaasuttimella. Mikäli suhina pakoputkessa vuotaa pakoventtiili ja mikäli kaasuttimella niin imuventtiili.
Koska muuten on viimeksi venttiilit säädetty? Yleensä venttiilivaurio syntyy kun venttiilivälyksen tarkistus/säätö (10tkm välein) on jätetty tekemättä, venttiili kantaa ja palaa...
ite ostin joku vuosi sitten muutamalla kympillä yhden pommikoneen tästä haukiputaalta. oli tosi kovalla käytöllä ollu ja kävi 3 pytyllä. syy löytyi kun otti venttiilikopan pois. yks venttiilin nostaja oli pompannu pois paikaltaan kun säätöpultin lukitus mutteri oli löyhällä..
Lada 2107 1600SL jäärata pirssi Lada 2101 1600 16vCopper Top
ET on tapauskohtainen. Eli siihen vaikuttaa koko ja leveys. Mulla ollut 15x6,5 vanteet joissa ET35. Nyt alla 15x7 ET13. Leveempääkin vannetta alle saa jos haluaa. Kokemusta takana 9" leveistä vanteista. Nämä vaativat jo venykumit vanteelle ja kaarien mankeloimista.
veli samara kirjoitti:keskireikä 58,5mm
koko 13-16"
Leveys 4,5-7"
ET on tapauskohtainen. Eli siihen vaikuttaa koko ja leveys. Mulla ollut 15x6,5 vanteet joissa ET35. Nyt alla 15x7 ET13. Leveempääkin vannetta alle saa jos haluaa. Kokemusta takana 9" leveistä vanteista. Nämä vaativat jo venykumit vanteelle ja kaarien mankeloimista.
No mielessä oli semmonen koko mikä tulis kivasti kaarelle ilman et tarvii mitään muokata tai laittaa venykumeja. Ihan max. 15".
Nagol kirjoitti:No mielessä oli semmonen koko mikä tulis kivasti kaarelle ilman et tarvii mitään muokata tai laittaa venykumeja. Ihan max. 15".
No tuota 15x7" vannetta voisin suositella. Tuo ET13 tulee kaarelle kivasti, mutta madallettuna ottaa kaariin kiinni ellei pokkaa kanttia sisään. Vakio korkeudessa toiminee ellei ole painoa takana paljon. Mutta ET20-25 vois olla parempi. Netistä löytyy offsett laskureita jolla voi vertailla eri ET-lukuja.