Ladamainoksia ja lehtijuttuja
Re: Ladamainoksia ja lehtijuttuja
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Ladamainoksia ja lehtijuttuja
Moi,
Vaikuttaa aika realistiselta tuo artikkeli Ladan tämän hetken myyntimahdollisuuksista Skandinaviassa. Hieno ajatus, jos kohta voi ostaa pikkurahalla Ladan Ruotsista jollain "Donbass" varustelulla. Siis karvahattumallin.............
Vaikuttaa aika realistiselta tuo artikkeli Ladan tämän hetken myyntimahdollisuuksista Skandinaviassa. Hieno ajatus, jos kohta voi ostaa pikkurahalla Ladan Ruotsista jollain "Donbass" varustelulla. Siis karvahattumallin.............

***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Ladamainoksia ja lehtijuttuja
Grantan halvinta karvahattumallia tuskin länsivientiin tuleekaan. Artikkelissakin kyllä on "Donbass" vaikutteita.
Avtovazin lehdistöpalvelun tiedottaja Polina Ivannikova
"Pyrkimys juuri nyt päästä paikallisille markkinoille, on osittain yhteydessä ruplan kurssin laskemiseen."
Tässä ollaan kyllä asian ytimessä, eri asia on miten homma toimii käytännössä. Ja Lada Scandinavia AB:hän perustettiin jo viime keväänä jolloin ruplan kurssin laskemisesta ei ollut mitään tietoa.
Grantan hinta pitäisi Ruotsissa ainakin lanseerausvaiheessa alkaa 6:lla esim. 69500 kruunua, silloin sillä olisi selvä hintaero esim. Sanderoon. "Delta-automaisella" Lada-hinnoittelulla ei ole mitään toivoa kysynnän herättämiseksi.
Ja millä aikataululla nuo "tekniset muutokset" saadaan toteutettua? Onko muuten kaikissa uusissa myytävissä autoissa jo nuo rengaspaine-anturit?
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tästä artikkelista löytyikin, että Euro6 varusteet Ladoihin pitäisi tulla toukokuussa. Samoin Kreikassa ollaan kiinnostuneita aloittamaan uudestaan Ladan maahantuonti, viimeksi tuotu v.2012.
http://carobka.ru/publications/news/lada/33590/
http://carobka.ru/publications/news/lada/33629/

Avtovazin lehdistöpalvelun tiedottaja Polina Ivannikova
"Pyrkimys juuri nyt päästä paikallisille markkinoille, on osittain yhteydessä ruplan kurssin laskemiseen."
Tässä ollaan kyllä asian ytimessä, eri asia on miten homma toimii käytännössä. Ja Lada Scandinavia AB:hän perustettiin jo viime keväänä jolloin ruplan kurssin laskemisesta ei ollut mitään tietoa.
Grantan hinta pitäisi Ruotsissa ainakin lanseerausvaiheessa alkaa 6:lla esim. 69500 kruunua, silloin sillä olisi selvä hintaero esim. Sanderoon. "Delta-automaisella" Lada-hinnoittelulla ei ole mitään toivoa kysynnän herättämiseksi.
Ja millä aikataululla nuo "tekniset muutokset" saadaan toteutettua? Onko muuten kaikissa uusissa myytävissä autoissa jo nuo rengaspaine-anturit?
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tästä artikkelista löytyikin, että Euro6 varusteet Ladoihin pitäisi tulla toukokuussa. Samoin Kreikassa ollaan kiinnostuneita aloittamaan uudestaan Ladan maahantuonti, viimeksi tuotu v.2012.
http://carobka.ru/publications/news/lada/33590/
http://carobka.ru/publications/news/lada/33629/
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Ladamainoksia ja lehtijuttuja
Moi,
Sellainen käsitys mulla on että uusissa autoissa sellaiset pitää olla. Joissain on ollut jo alkuvuodesta 2014.
Sellainen käsitys mulla on että uusissa autoissa sellaiset pitää olla. Joissain on ollut jo alkuvuodesta 2014.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Ladamainoksia ja lehtijuttuja
Moi,
Suomeen pitäisi saada jokin kioski josta sitten voisi ostaa Latuskan. Deltalla oli liian raskas rakenne, siihenhän Se sitten kaatuikin. Eli myyjä oli huono.
Suomeen pitäisi saada jokin kioski josta sitten voisi ostaa Latuskan. Deltalla oli liian raskas rakenne, siihenhän Se sitten kaatuikin. Eli myyjä oli huono.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Ladamainoksia ja lehtijuttuja
Mitäs jos kivijalkakauppa kokonaan puuttuisi ja olis nettimyyntinä
Lada-kiertueet menis ympäri suomea esittelemässä mallistoa koeajattamassa ihmisiä ja ostaneille auto toimitetaan kotiinkuljetettuna. Huoltoverkosto menis niin, että olisi paikalliset sopimuskorjaamot, jolloin ei tarvisi olla erillistä merkkikorjaamoketjua. Eihän nykyään ole edes pakko korjauttaa takuun alaisia määräaikaishuoltoja merkkikorjaamoilla.

21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Re: Ladamainoksia ja lehtijuttuja
Minä en ainakaan kaipaa Miljoona halleja.
Re: Ladamainoksia ja lehtijuttuja
Tampereelta ja Porista kyllä löytyy muutamia hyviä rakennuksia joissa voisi pitää Lada-myymälää.
Re: Ladamainoksia ja lehtijuttuja
Smarttia voi ostaa verkkokaupasta 2 eri kokoa myynnissä. mainosta pukkaa youtubessa.
Re: Ladamainoksia ja lehtijuttuja
Venäjällähän Ladojen osto verkossa on ollut tarjolla jo parisen vuotta.
http://sklad.lada-direct.ru/
En nyt kokeillessa päässyt kuin "kakkosvaiheeseen" (2/5), onko jotain häikkää sivustossa vai omassa koneessa.
http://sklad.lada-direct.ru/
En nyt kokeillessa päässyt kuin "kakkosvaiheeseen" (2/5), onko jotain häikkää sivustossa vai omassa koneessa.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Ladamainoksia ja lehtijuttuja
Brittiläiset maanviljelijät ottavat ehkä käyttöön Nivan
http://finnish.ruvr.ru/news/2015_02_01/ ... ivan-3431/
"Land Rover Defender ei täytä nykyaikaisia turvalllisuus- ja ympäristövaatimuksia...Niva on muita autoja halvempi ja täyttää kaikki turvallisuusvaatimukset."
Off-road Lada is poised to replace the Land Rover
http://www.thetimes.co.uk/tto/life/moto ... 340430.ece
Ei ole Niva aivan halpa Britanniassa - n. 17767 euroa sisältäen ensimmäisen vuoden ajoneuvoveron.
http://www.markkey.co.uk/nivacar.html
e. Sielläkin näköjään verokikkailua, 2-paikkaisena "vanina" saa halvemmalla
http://www.markkey.co.uk/nivavan.html
Ottaen huomioon, että halvimmillaan Tsekeissä Nivan saa alle 8000 euron (ilman alvia)
http://www.madeinrussia.cz/en/2121-three-doors-184/
http://finnish.ruvr.ru/news/2015_02_01/ ... ivan-3431/
"Land Rover Defender ei täytä nykyaikaisia turvalllisuus- ja ympäristövaatimuksia...Niva on muita autoja halvempi ja täyttää kaikki turvallisuusvaatimukset."

Off-road Lada is poised to replace the Land Rover
http://www.thetimes.co.uk/tto/life/moto ... 340430.ece
Ei ole Niva aivan halpa Britanniassa - n. 17767 euroa sisältäen ensimmäisen vuoden ajoneuvoveron.
http://www.markkey.co.uk/nivacar.html
e. Sielläkin näköjään verokikkailua, 2-paikkaisena "vanina" saa halvemmalla
http://www.markkey.co.uk/nivavan.html
Ottaen huomioon, että halvimmillaan Tsekeissä Nivan saa alle 8000 euron (ilman alvia)
http://www.madeinrussia.cz/en/2121-three-doors-184/
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Ladamainoksia ja lehtijuttuja
AvtoVazin tappiot miltei nelinkertaistui v. 2014
AvtoVazin tappiot kasvoivat viime vuonna 3,7 kertaisiksi 25,4 miljardiin ruplaan. Yrityksen liikevaihto kasvoi kuitenkin 8,1% 189,4 miljardiin ruplaan.
AvtoVazin mukaan tappioiden kasvu perustui valuuttamääräyksien kuluihin ja reservien muodostamiseen.
Bo Andersson totesi myös, että yrityksen vaikean tilanteen syy on Venäjän vaikeassa taloustilanteessa. Venäjän henkilöautomarkkinat vähenivät viime vuonna 11% 2,3 miljoonaan autoon.
Ladojen myynti väheni tämän vuoden tammikuussa 26% 17500 autoon. Toiseksi eniten ostettu oli Huyndai 12700 autoa, sitten KIA 11300, Nissan 9100 ja Renault 8800.
http://lenta.ru/news/2015/02/12/avtovazfall/
Miljarditappioista huolimatta AvtoVaz johtajien palkat kasvoivat hurjasti
AvtoVazin johtokunnan palkat kasvoivat vuoteen 2013 verrattuna 70% 514 miljoonaan ruplaan. Vuonna 2013 ne olivat 304 miljoonaa ruplaa.
Yrityksen johtokuntaan kuuluu kymmenen ihmistä yhdessä Bo Anderssonin kanssa.
Näin keskimäärin jokainen johtokunnan jäsen tienasi n. 51 miljoonaa ruplaa.
http://lenta.ru/news/2015/02/13/avtovaztop/
Tähän voisi kai käyttää wanhaa sanontaa: " Herra on herra helvetissäkin".
Johtajilla on ilmeisesti oikeus sitoa omat palkkansa ruplan arvoon?
AvtoVazin tappiot kasvoivat viime vuonna 3,7 kertaisiksi 25,4 miljardiin ruplaan. Yrityksen liikevaihto kasvoi kuitenkin 8,1% 189,4 miljardiin ruplaan.
AvtoVazin mukaan tappioiden kasvu perustui valuuttamääräyksien kuluihin ja reservien muodostamiseen.
Bo Andersson totesi myös, että yrityksen vaikean tilanteen syy on Venäjän vaikeassa taloustilanteessa. Venäjän henkilöautomarkkinat vähenivät viime vuonna 11% 2,3 miljoonaan autoon.
Ladojen myynti väheni tämän vuoden tammikuussa 26% 17500 autoon. Toiseksi eniten ostettu oli Huyndai 12700 autoa, sitten KIA 11300, Nissan 9100 ja Renault 8800.
http://lenta.ru/news/2015/02/12/avtovazfall/

AvtoVazin johtokunnan palkat kasvoivat vuoteen 2013 verrattuna 70% 514 miljoonaan ruplaan. Vuonna 2013 ne olivat 304 miljoonaa ruplaa.
Yrityksen johtokuntaan kuuluu kymmenen ihmistä yhdessä Bo Anderssonin kanssa.
Näin keskimäärin jokainen johtokunnan jäsen tienasi n. 51 miljoonaa ruplaa.
http://lenta.ru/news/2015/02/13/avtovaztop/
Tähän voisi kai käyttää wanhaa sanontaa: " Herra on herra helvetissäkin".
Johtajilla on ilmeisesti oikeus sitoa omat palkkansa ruplan arvoon?
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Ladamainoksia ja lehtijuttuja
6/2008 Mobilistissa oli juttu museorekisterisä olevasta -78 Nivasta.
Muutenkin kehuvan jutun väliotsikkona oli: "Suuri ja mahtava Neuvostoliitto ei koskaan saanut aikaan mitään hyvää. Paitsi kerran"
Muutenkin kehuvan jutun väliotsikkona oli: "Suuri ja mahtava Neuvostoliitto ei koskaan saanut aikaan mitään hyvää. Paitsi kerran"
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Ladamainoksia ja lehtijuttuja
Vähän närästi tuo juttu ja otsikko silloin kun tuo tuli lehdestä luettua...
Re: Ladamainoksia ja lehtijuttuja
Lehtijuttu AvtoVazin ja GM sopimuksesta
http://www.nytimes.com/1990/06/08/busin ... -pact.html
Löytyi mielenkiintoinen artikkeli miltei 25 vuoden takaa NY Timesissa, josta selviää, että AvtoVaz teki GM:n kanssa sopimuksen auto-osien toimituksista jo Neuvostoliiton aikana kesäkuussa v. 1990. Sopimuksen arvo oli silloin 1 miljardia dollaria.
Sopimus käsitti ruiskutuslaitteiden, johdotusten, elektronisten ohjauslaitteiden ja katalysaattorien toimitukset, joiden lähetysten sovittiin alkavan v. 1992. Sopimuksen tarkoitus oli AvtoVazin halu lisätä vientiään vähintään kaksinkertaiseksi Länsi-Euroopan markkinoille, tavoitteena jopa 150000 auton myynti vuodessa.
Autojen vienti Länsi-Eurooppaan oli tarkoitus alkaa seuraavana vuonna, mutta ilmeisesti Neuvostoliiton kaatuminen hidasti tuota suunnitelmaa parisen vuotta, koska ensimmäiset GM-ruiskut tulivat myyntiin v. 1995.
Sopimuksesta kilpailivat GM:n kanssa myös Bosch ja Siemens.
Valuuttaongelmien vuoksi Neuvostoliitto takasi tuolloin ulkomaiset investoinnit tallentamalla kultaa ulkomaisiin pankkeihin vakuudeksi.
http://www.nytimes.com/1990/06/08/busin ... -pact.html
Löytyi mielenkiintoinen artikkeli miltei 25 vuoden takaa NY Timesissa, josta selviää, että AvtoVaz teki GM:n kanssa sopimuksen auto-osien toimituksista jo Neuvostoliiton aikana kesäkuussa v. 1990. Sopimuksen arvo oli silloin 1 miljardia dollaria.
Sopimus käsitti ruiskutuslaitteiden, johdotusten, elektronisten ohjauslaitteiden ja katalysaattorien toimitukset, joiden lähetysten sovittiin alkavan v. 1992. Sopimuksen tarkoitus oli AvtoVazin halu lisätä vientiään vähintään kaksinkertaiseksi Länsi-Euroopan markkinoille, tavoitteena jopa 150000 auton myynti vuodessa.
Autojen vienti Länsi-Eurooppaan oli tarkoitus alkaa seuraavana vuonna, mutta ilmeisesti Neuvostoliiton kaatuminen hidasti tuota suunnitelmaa parisen vuotta, koska ensimmäiset GM-ruiskut tulivat myyntiin v. 1995.
Sopimuksesta kilpailivat GM:n kanssa myös Bosch ja Siemens.
Valuuttaongelmien vuoksi Neuvostoliitto takasi tuolloin ulkomaiset investoinnit tallentamalla kultaa ulkomaisiin pankkeihin vakuudeksi.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»