VAZ-2101 - 1970, 1971, 1972 - Neljä mustakilpistä Ladaa
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Re: VAZ-2101 - 1970, 1971, 1972 - Neljä mustakilpistä Ladaa
Puhdista teräsharja laikalla ja tinaa.
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3655
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: VAZ-2101 - 1970, 1971, 1972 - Neljä mustakilpistä Ladaa
Tinaaminen kävi mielessä mutta pitäisi ostaa isompi kolvi. Ei joku Sikaflex tai silikonimömmö pelitä?
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Re: VAZ-2101 - 1970, 1971, 1972 - Neljä mustakilpistä Ladaa
Kyllä sikamömmökin tuon korjaa, mutta puhdistus pitää tehdä todella hyvin kaikesta rasvasta. Paljon ja paksusti niin hyvin on piilossa...
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3655
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: VAZ-2101 - 1970, 1971, 1972 - Neljä mustakilpistä Ladaa
Kokeillaan sikamömmöä, sitä kun kesän mittaan olen muutenkin ostamassa niin tulee tavallaan ilmaiseksi. Tinnerillähän tuo rasva lie pois lähtee mitä vuotava bensa ei ole jo pois huuhdellut.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3655
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
KZL-9
Jaahas, taas rikki! 50-60 vauhdissa vedot hävisi. Kurkkasin pellin alle ja virranjakajan kansi oli pois paikoiltaan. Laitoin sen takaisin ja kun liikkeelle lähti niin se pomppasi uudestaan pois paikoiltaan. Tarkemmin kun katsoi niin pyörijähän siellä oli irronnut. Ruuvit kiinni ja kansi paikoilleen ja taas toimii. Onneksi valoisaan aikaan, huomenaamuna kahden aikaan yöllä sitä olisi ollut ihan kiva työmatkalla tien poskessa kännykän valossa ihmetellä!
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3655
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: VAZ-2101 - 1970, 1971, 1972 - Neljä mustakilpistä Ladaa
Hyvin pysyi pyörijä paikoillaan työreissun. Töissä sisällä vielä kiristelin ruuveja että varmasti pysyy.
Tällä kertaa tankkasin Nesteellä (naapurissa Shell Express'llä oli 7 senttiä kalliimpaa) ja sai paljon paremmin tankattua kuin viimeksi ABC:llä, ei koko ajan pistooli naksunut pois päältä mutta tiellä tuo pirun läppä siinä tankkausaukossa kuitenkin on.
Tällä kertaa tankkasin Nesteellä (naapurissa Shell Express'llä oli 7 senttiä kalliimpaa) ja sai paljon paremmin tankattua kuin viimeksi ABC:llä, ei koko ajan pistooli naksunut pois päältä mutta tiellä tuo pirun läppä siinä tankkausaukossa kuitenkin on.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Re: VAZ-2101 - 1970, 1971, 1972 - Neljä mustakilpistä Ladaa
Ei, bensa kovettaa sen. Tuossa mainitsemassani autossa tankki oli kuten jenkeissä yleensä, takakontin alla ilman suojaa.AI kirjoitti:Vaan mahtaako mäntysaippua olla kuinka kestävää? Eikös se veteen liukene? Ei kuitenkaan mitään tilapäiskorjausta ollut tarkoitus tehdä.
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3655
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: VAZ-2101 - 1970, 1971, 1972 - Neljä mustakilpistä Ladaa
No, ostetaan mäntysaippuaa ja kokeillaan. Eihän toi kai paljoa maksa? Pitääköhän se sitten päältäpäin bensalla kastella että kovettuu, kun ei se vuoda kuin ollessaan piripintaan tankattu eikä silloinkaan kunnolla vaan hieman putken juuri kostuu, mutta sen verran kuitenkin että bensa haisee takakontissa.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3655
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
KZL-9
Vihdoinkin sain nuo lähes loppuun ajetut eturenkaat pois alta. Takarenkaat siirtyivät eteen ja taakse tilapäisesti jotkut 185/70 kesärenkaat kunnes saan noiden edessä olleiden vanteiden päälle nuo keväällä nastanyppimäni Bridgestonet. Nyt myös pölykapselit ovat auton tyyliin sopivan rupiset, yksi tosin on turhankin hyvä mutta kun ei ollut kuin kolme kunnolla rupista!
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3655
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: VAZ-2101 - 1970, 1971, 1972 - Neljä mustakilpistä Ladaa
Edellisestä kiireessä eilen unohtui:
Oikeanpuoleinen jarrurumpu oli öljyinen eli vetoakselin stefa vuotaa. Ei kyllä ole mitenkään oireillut. En millään muista oliko se öljyinen jo aiemmin eli vika jo edellisen omistajan toimesta korjattu mutta mielenkiinto ei ole riittänyt jarrurummun puhdistamiseen. Vanteessa nimittäin öljyä ei ollut. Täytyy paremmalla ajalla ottaa ja avata jarrurumpu niin sieltähän sen näkee. Ei vaan nämä jatkuvat paskailmat suuresti innosta mitään remonttihommia pihalla tekemään.
Oikeanpuoleinen jarrurumpu oli öljyinen eli vetoakselin stefa vuotaa. Ei kyllä ole mitenkään oireillut. En millään muista oliko se öljyinen jo aiemmin eli vika jo edellisen omistajan toimesta korjattu mutta mielenkiinto ei ole riittänyt jarrurummun puhdistamiseen. Vanteessa nimittäin öljyä ei ollut. Täytyy paremmalla ajalla ottaa ja avata jarrurumpu niin sieltähän sen näkee. Ei vaan nämä jatkuvat paskailmat suuresti innosta mitään remonttihommia pihalla tekemään.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3655
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
KZL-9
Kyllästyneenä siihen ettei mistään tahdo hitsaria löytää, ostin oman hitsauskoneen, lähinnä tuota 1971 Ladan hitsaamista varten. Enhän minä mitään hitsata osaa, olisiko ollut vuonna 1989 kun viimeksi hitsasin. Viitisen vuotta sitten kokeilin kiinalaista ydinlankakonetta mutta siitä hommasta ei tullut hevonpaskaa, lähinnä rotanpaskapanoita se muljautteli pellin päälle. Ensin vähän pellinpaloille harjoittelin ja siirryin sitten KZL-9:ssä olleeseen, katsastusmiehen mukaan "Tuossa on ensi vuonna reikä" sormenmentävään reikään jonka paikkasin tilapäisesti kitillä. No, kun kitit hakkasin pois niin siinähän oli jo melkein käden mentävä reikä. Ei kun pellin palaa hitsaamaan kiinni. Niinhän siinä sitten kävi että reikä levisi helmaan asti mutta saipahan harjoitusta. Joku päivä pitää loputkin reiät hitsailla umpeen. Linkissä kuva mitä sain aikaiseksi, lähinnä koiran oksennukseltahan tuo näyttää mutta kun itselle ja katsastusmiehelle kelpaa niin hyvä. Eikä tuolla pohjassa edellisen omistajan tekemät paikat juuri sen paremmilta näytä.
http://lada1970.1g.fi/kuvat/samsung/eka-hitsaus.jpg
http://lada1970.1g.fi/kuvat/samsung/eka-hitsaus.jpg
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Re: VAZ-2101 - 1970, 1971, 1972 - Neljä mustakilpistä Ladaa
Itse ostin erittäin halvan (rikkinäisen) finmig merkkisen koneen (sain korjattua) ja ilman kaasua olen peltejä yhteen liittänyt, paljon virtaa ja langansyöttö pienellä niin saa parhaiten tarttumaan kiinni. Olen jopa taloyhtiön lumikolankin aisan ja ruohonleikkurin aisat hitsannut ja ovat jo vuosia kestäneet, eli melkein jo tohdin sanoa että onnistuneitakin hitsauksia koneella olen saanut tehtyä.pressa kirjoitti:Eli minun mielestäni hommia voidaan ajatella vaikka näin. Kulkineen pohjassa kolme nyrkin kokoista reikää. Tiedustelut autokorjaamosta että: juu kyllä tuo parisataa maksaa jos hitsataan... Voit ostaa satasen ydintäytelanka mikin ja harjoitella päivän ja saat pohjaan palat tynnyripelliä tarttumaan. Vähän maalia ja massaa päälle niin kulkine on kunnossa. Tässä tapauksessahan on ensimmäinen käyttökerta jo tienannut laitteen ja se on vielä varalla mikäli kulkine jatkaisi ruostumista. Toinen mahdollisuus on ostaa kaasu kemppi ja pullo hintaan Xe, silti et vielä luokkahitsarin pätevyydessä ole...
Lisää mig asiaa: http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... A4ytelanka*
Eli kalleimmalla ammattikoneella saa parempaa saumaa kuin satasen koneella, mutta satasenkin koneella pellit yhteen tarttuu...
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3655
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
KZL-9
Korjailin bensamittarin. Oikeassa jta oli, mittariston valon lampun kannan alta oli kuparifolio katki. Ensin sen juotin kiinni ja ähräilin lamppua takaisin paikoilleen mutta eihän se enää mahtunut. Sitten ohensin tinaa mutta koko kuparifolio lähti piirilevystä irti. Sitten rapsuttelin jeppiä (jep=joutteenestopinnoite) kahdesta sopivasta kohtaa ja juotin niihin johdonpätkän jonka toinen pää oli sen verran pitkä että ylettyi lampulle asti johon sen juotin kiinni. Sopivasti hommaa helpotti kolvin terä jossa oli syvä kuoppa ja näkökyky joka näin viiskymppisenä alkaa heikkenemään. Puolisokeana korjauksesta tuli tällainen:
http://lada1970.1g.fi/kuvat/samsung/mit ... orjaus.jpg
Mutta se toimii!
Mittaria paikoilleen ähertäessä muistin että etupuskurin käpy on kolissut niin kauan kuin tämä Lada on minulla ollut. Aina sen kuopista ajaessa muistaa mutta ei koskaan kotona. Varsinkin katsastuksen iskaritestissä on pitänyt mukavaa ääntä. Nyt on mutteria käännetty kireämmälle eikä kolise. Ei sentään ollut umpiruosteinen eikä vaatinut hitsaamista.
http://lada1970.1g.fi/kuvat/samsung/mit ... orjaus.jpg
Mutta se toimii!
Mittaria paikoilleen ähertäessä muistin että etupuskurin käpy on kolissut niin kauan kuin tämä Lada on minulla ollut. Aina sen kuopista ajaessa muistaa mutta ei koskaan kotona. Varsinkin katsastuksen iskaritestissä on pitänyt mukavaa ääntä. Nyt on mutteria käännetty kireämmälle eikä kolise. Ei sentään ollut umpiruosteinen eikä vaatinut hitsaamista.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3655
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
KZL-9
Tuli taas hitsausta harjoiteltua, ei enää niin pallo hukassa ollut kuin viimeksi. Edellisen paikan kohdalta helmakotelo oli sisäpuoleltakin parinkymmenen sentin matkalta alareunasta enemmän tai vähemmän ruostunut. Tokikin tuon olisi voinut kumimatollakin peittää mutta hitsasin nyt kumminkin. Oikean etupenkin jalan etupuolelta hitsasin reiän umpeen, oikeassa takalokarissa oli kolmessa kohtaa reiät ja löytyipä vielä oikeasta helmastakin takaa mätää. Muutamaa vanhaa paikkaa korjasin kun repsotti koko sivu irti. Nyt on sitten hitsaukset yhtä hankalaa paikkaa lukuunottamatta tehty. Takana iskarin ja jousen välissä oleva kotelon alareuna on vasemmalta pehmentynyt. Täytyy joku päivä nostaa auto mahdollisimman korkealle ja ehkä iskari ottaa pois että mahtuu korjaamaan, tänään ei enää jaksanut.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974