1200 ja 1500 kannet

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
VesQ

1200 ja 1500 kannet

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Elikkäs onko 1200cc ja 1500cc kansilla jotain oleellista eroa esim venttiilien koot, palotila, yms. Tarkoitus olisi tehdä 1.5l virikantta ja ajattelin 1.2l kannesta tehdä. Siis ei mitään hillitöntä mutta jotain kanavien lievää muotoilua yms puristussuhteen nostoa yms

Niin ja tuo 1200 kansi on nappiksesta ja tuohon 1500 combiladaan pitäisi tehdä
Avatar
arpati
Viestit: 757
Liittynyt: 4.10.2003 21:05
Paikkakunta: Punkalaidun

Re: 1200 ja 1500 kannet

Viesti Kirjoittaja arpati »

VesQ kirjoitti:Elikkäs onko 1200cc ja 1500cc kansilla jotain oleellista eroa esim venttiilien koot, palotila, yms.
Ei

Haku
124/2101 practical beauty
aune

Viesti Kirjoittaja aune »

eli voiko myös 1200cc kannen pistää madallettuna 1600cc koneeseen ?
ja venttiilitkö oli samankokoiset kummassakin kannessa.. ?
Sergy
Viestit: 284
Liittynyt: 11.8.2004 17:47
Paikkakunta: Hellsinki
Viesti:

KANNET!

Viesti Kirjoittaja Sergy »

Elikkä, kaikki 1200-1600 kannet ovat samanlaisia paitsi 1700 lohkon kansi (siin on pienemmät palotilat) ja se hihna koneen kansi. Eli ruuvailkaa rauhas, ja 1200-1600 kannen saa 1700 kiini, jos vaan laskee sitä prkleesti. (ettei puristukset laske). Ja kuulema jonkun fordin kantta yks ukko oli venäjäl soveltanut lataan. joku 16v kansi
jobtvojemadj

Re: KANNET!

Viesti Kirjoittaja jobtvojemadj »

Sergy kirjoitti:Elikkä, kaikki 1200-1600 kannet ovat samanlaisia paitsi 1700 lohkon kansi (siin on pienemmät palotilat) ja se hihna koneen kansi. Eli ruuvailkaa rauhas, ja 1200-1600 kannen saa 1700 kiini, jos vaan laskee sitä prkleesti. (ettei puristukset laske).
Oletko itse suorittanut moisen operaation? Onko paha homma?
Kontio

Re: KANNET!

Viesti Kirjoittaja Kontio »

Sergy kirjoitti: Ja kuulema jonkun fordin kantta yks ukko oli venäjäl soveltanut lataan. joku 16v kansi
Siinäpä oliskin... Cossun kansi ladaan :twisted:
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

siinähän olis kaks samanhintasta ( cossun kansi + lada) :)
sais varmaan helpommalla koko koneen ladan keulalle.
ja onhan niitä laitettu mm. Mk2 escorttiin ja transittiin.
21013 2300tic
Kontio

Viesti Kirjoittaja Kontio »

ralli lada kirjoitti:siinähän olis kaks samanhintasta ( cossun kansi + lada) :)
sais varmaan helpommalla koko koneen ladan keulalle.
ja onhan niitä laitettu mm. Mk2 escorttiin ja transittiin.
cossun koneessa on 100 heppaa enemmän kuin mitä laki sallii ladassa... Paitsi jos kone leimataan "omavalmisteiseksi" ja säädetään ahtopaineet nollille kadulla ajellessa ja tämän koneen pitäisi olla se vihree kantinen kattikone,oliko se nyt YBG,niin sitten se olis mahdollista... Mutta ei ladaa sovi raiskata voorttin osilla :wink:
Vastaa Viestiin