2107 1300 viritys

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
rouveri

2107 1300 viritys

Viesti Kirjoittaja rouveri »

Kannattaako alkaa piristään tuota remmikonetta vaiko suosiolla ehtiä 1600 tai 1700 kone keulille. Tarkoitus ei oo saada mitään rakettia mut oishan se kiva jos vähän liikahtaisi latuskakin ;).. Ehdotelkaa miten oisi hyvä alkaa tuota 1300 remmikonetta mulkkaileen että huimia hevosia tulisi lisää. Nokkaa? kannesta siivu pois? parempi kaasutin? Nyt paikoillaan daaz ozoni hyvin säädettynä uusilla osilla. pakoputkistossa ei oo muuta muutettu kuin loppuvaimenni korvattu läpivirtaavalla..
LadaJanne

Re: 2107 1300 viritys

Viesti Kirjoittaja LadaJanne »

Ei välttämättä huono aihio..itse aikanaan samoissa asioissa painin..vaihdoin sit venttiilin varren kumit ja samalla kohdostin imu/pakosarjan kanteen. Kevyesti siistin kanavat kannesta. Kannesta n.1.5mm pois. Putki oli kans vakio lukuunottamatta simonssin takapönttöä. 1xdellorto vaakaimu pitkällä imusarjalla.

Oli oikeasti ihan toimiva setti,kaveri sääti kaasarin kun ei silloin ollut tietoa säätämisestä.sanoi vaan et ei ole koskaan ajanut noin vääntävällä 1300cc koneella. Olihan se kannen lasku aika raju kun sytytys piti laittaa n.17 astetta aikaiselle että toimi.puristuspaineet sylinterissä oli 17.5bar.

Myös weber 32/36 dgv:eellä saat toimivan paketin.

Vaihdoin sit myöhemmin Fiatin 1600cc koneen kun tuttu kylän mies tarvitsi nappikseen koneen..ja se remmi kone palvelee edelleen 10vuoden jälkeen.

Jos taas isoa viriä haluaa niin sit olisi aihioksi vaan isompi mylly,lohkosta pari milliä pois niin et männät tasalle,kannesta vähän pois,nokkaa ja kansijumppaa,weberiä tai tuplat,peltisarjaa..jne...
rouveri

Re: 2107 1300 viritys

Viesti Kirjoittaja rouveri »

Miten tuo sarjojen kohdistus kanteen tapahtuu? Sinitarraa väliin ja painaa kantta vaste ja pois niin näkee miten erilinjassa ovat ja sitten sarjojen seinämiltä kampetta jyrsien että saa samaan linjaan vaiko kannesta??? Kertokaa kun en oo bensa-autoja kummemmin virittänyt. Diesel tekniikan virittämisestä sen sijaan löytyy osaamista :)..
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: 2107 1300 viritys

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Aloitat nyt vaikka sillä että heität hevonv*ttuun sen alkuperäisen kaasarin ja korvaat Weberillä. :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
rouveri

Re: 2107 1300 viritys

Viesti Kirjoittaja rouveri »

Koittanut etsiä sellaidta weberiä. Mut ei raaskisi uutta ostaa;/ aika kalliita tuppaavat olemaan..
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 2107 1300 viritys

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Eipä se virittäminen ilmasta hupia olekkaan :D
Mutta tuolla DGV:llä saa kyllä voimaa lisää. Ja toimii myös paineistettunakin 8)
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
jta
Viestit: 4441
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: 2107 1300 viritys

Viesti Kirjoittaja jta »

Jos ei weberiä vielä raski ostaa niin kohtuullisella vaivalla (ja halvalla hinnalla) saa alkuperäisestäkin aika hyvin toimivan. Ite kun ostellu noita vanhoja kaasarin raatoja niin niistä rakentelin nappikseen toimivan kaasarin. Hommaa korjaussarja ja perusteellinen puhdistus, hakemalla haet sopivat suuttimet, muuttaa kakkoskurkun mekaanisesti aukeavaksi ja samoiten se tyhjäkäynninsäätö mekaaniseksi alipaineisen sijaan ja kaikkien tankojen ja läppien säätämiset just eikä melkein. Noiden lisäksi tukin myöskin siitä tyhjäkäynninsäädön vierestä olevan täysin avonaisen kanavan jolle en mitään järkevää selitystä keksinyt ja vielä laitoin tukkoon sen kakkoskurkun alipainekellon kanavan kun kalvon poistin sieltä kellon sisältä. Kellon jätin paikoilleen vain ryyppyvaijerin kiinnityksen takia.

Muistaakseni remmikoneessakin käytettiin samoja nokka-akseleita niin noiden lisäksi 1,7 litrasen nokka-akseli ja sille sopiva ajoitus. Imu- ja pakosarjan kohdistus kanteen niin saa kummasti vetoja lisää kierroksille. Kohdistus on aika helppo tehdä tiivistettä avuksi käyttämällä ja sen mukaan jyrsimällä.
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: 2107 1300 viritys

Viesti Kirjoittaja START »

itse hankkisin 1600 koneen ja yhdistelisin niistä parhaat osat ja joku kiva nokka ja tuplat ni olis jo ihan kiva räppänä
ladan koneet on kyl halpoja tehä
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: 2107 1300 viritys

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

ajettiihan näillä 1300 remmikoneilla A-ryhmän pikkuluokassa ralliakin 80 luvulla. eikä näissä ollut jotain 100hv pintaan tehoa.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
rouveri

Re: 2107 1300 viritys

Viesti Kirjoittaja rouveri »

Joo taidanpa siis pitää aihiona tuon 1300 oman koneen. Toisesta 1300 koneesta ei haittaa ois jos jollain sattuu nurkissa pyörimään..
rouveri

Re: 2107 1300 viritys

Viesti Kirjoittaja rouveri »

Tilasin uuden Weberin 32/36 DGV kyllä sydän itkee verta :/// ei ollut halpaa lystiä.. Toivottavasti huomaa eron vakioon daaz ozoniin verrattuna :D..
Avatar
jta
Viestit: 4441
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: 2107 1300 viritys

Viesti Kirjoittaja jta »

Jossain 300 euron kantturoilla? Ja kai tilasit myös oikean kokoiset suuttimet samalla? Tuolta takavetoisten osiosta kannattaa Jokarin kirjottama topic lukea ajatuksella. On paljon tietoa aiheesta.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: 2107 1300 viritys

Viesti Kirjoittaja Jokari »

30 km/h nousi mittarihuippunopeus eräässä 1500cc moottorissa tulenuuden Ozonin ja kunnolla säädetyn Weberin välillä. Repikää siitä. :lol:

Niin ja niitä virityshintoja:

Kunnon kansi vähintään 500e.
Nokka 100-200 e
Tuplakaasarit 300-800 e
Imusarja 150
Pakosarja 200
Pakoputki 200
Alakerta 500-1500 riippuen osista ja töistä
+ työt ja muut kulut päälle.

Vaikka kyseessä on kaikkien persaukisten tinkijöiden suosikkimerkki niin silti viritykselle tulee hyvin helposti hintaa lähemmäs 100e/hv. Siis jos haluaa ajaa moottorilla enemmän kuin kaksi täyskaasukiihdytystä.

Halpa viritys? Antakaa mun nauraa. Ja tosiaan Ladan virittäminen on vielä halvimmasta päästä verrattuna moniin muihin.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 2107 1300 viritys

Viesti Kirjoittaja veli samara »

30km/h tuli 1200 pannullakin lisää nopeutta weberin vaihdon jälkeen 8) Kierrosherkkyys kasvoi huimasti. Ja pakoäänet muuttui todella mureiksi(oli molemmat vaimentimet vaihdettu rosterisiin läpivirtausvaimentimiin). Ja tottakai käynnistyy helpommin.
Eikä nyi ärsyttävästi :lol:
Tohon vielä se "nivanokka" ja säädettävä nokkapyörä. Ainakin nopea viritys, eikä mee rahaakaan paljoa.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
rouveri

Re: 2107 1300 viritys

Viesti Kirjoittaja rouveri »

freetechniksiltä tulee se paketti missä tiivisteet + 4kpl suuttimia erilaisia.
Vastaa Viestiin