VW Transporter-kokemuksia kuinka monella?

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: VW Transporter-kokemuksia kuinka monella?

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Toisia katsastusmiehiä ei haittaa tai eivät välitä onko säätöjä tai ei kuhan valot vain näyttää oikein katsastuksessa.. Kaverilla aikoinaan ford taunus ja toinen valo oli näyttänyt vähän alemmaksi ja katsastus mies oli yrittänyt säätää valoa. Noo olihan se mukamas paremmaksi muuttunut ja leima tullut autoon. Kaveri näytti työ paikan pihassa miten siitä autosta valot säädetään. Kaveri otti lampusta kiinni ja nykäisi lampun irti... Oli näes lamppu ohuilla tikuilla kiinni korissa ja säätöjä saa pyörittää mielin määrin... Arvatkaa naurattiko meitä.
JohnDoe
Viestit: 1470
Liittynyt: 10.9.2011 8:41

Re: VW Transporter-kokemuksia kuinka monella?

Viesti Kirjoittaja JohnDoe »

jaketech racinteam kirjoitti: meillä porukoilla on vm 1998 mazda 323. siinä ei toimi korkeuden säätimet koska siihe on vaihettu vanhemman mallin keulan osat. moottorit oli erilaiset joten jäi kytkemättä. ei oo koskaan ollut katastuksessa mainitaa että ei toimi. 2 kertaa ollaan katastettu ja yhesti rekisteröinti katastus koska kolari auto oli.
Tosiaan kiinni katsastusmiehestä. Kaikki eivät noita noin tarkkaan testaa - paitsi sen olen huomannut, että on paikallisten katastusmiesten tiedossa Etuveto-Ladojen yleinen vika säätölaitetta koskien eli erityisten tarkkaan testaavat ainakin omista Ladoistani noiden toiminnan. Passateista eivät muistaakseni ko. laitetta koskaan testanneet, mitä katsastuksessa käytin - toisaalta mies oli pakettiauton kanssa nyt tarkalla päällä, kun teki päästötestistäkin vielä tarkistusmittauksen, kun oli "liian hyvät arvot" korjaamon lapussa. Huvittavaa on, että katsastusaseman mittari antoi vielä paremmat päästölukemat.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: VW Transporter-kokemuksia kuinka monella?

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Taitaa katsurilla olla pätemisen tarvetta... Hakemalla haetaan vikoja.. Jos uusi katsastus mies kyseessä. Ja ei tunne esim. Ladan lutikkaa ja sen käyttötarkoitusta ja erehtyy neuvvomaan herraa niin alkaa sellainen edsintä rumba että varmaan jotakin löytyy.. Simputusta toisin sanoen...mutta ihmisiä hekin vain on... Ei aina kaikki mene oikein vaikka kuinka yrittäisi oikein toimia.
Ja sitten on ammatti kusettajat jotka yrittää kus.. Katsastajaa silmään.. Niin siinä välissä on paha olla katsastajankin.... Meitä on niin moneks..
Ai niin en ole huomannut että meillä olisi ladan valon säätöihin tai paremmin korkeuden säätöön puututtu. Ei ole ainakaan maininnut mitään.jos on vaikka tutkinutkin. Koska tiedän että 100% toiminta puuttuu toinen vähän hitaampi. Mutta ilmeisesti vetää normaaliksi kun asento nollaan vedetään.
Ladakatti

Re: VW Transporter-kokemuksia kuinka monella?

Viesti Kirjoittaja Ladakatti »

Ajan nykyisin 2010 mallista Transportteria(Itella) kun 30.000tkm tuli täyteen, niin kuljettajan puoleinen vetonivel vaihtoon. Myös sähköikkuna korjattiin.
Olen kiinnittänyt huomiota, että sellainen säksätys ääni tulee välillä ja taas hiljenee ja taas alkaa, kun auto käy tyhjäkäyntiä. Tämä ääni alkoi noin 28000tkm jälkeen. Nyt mittarissa 55.tkm.
Aikaisempi työauto oli 06 mallinen ja siihen tuli hiukan yli 100tkm ja se pistettiin pois. Siinä viat, Vebasto ei toiminut, oik.puoleinen etu/taka parkit ei toimi. Ei tule polttimoille virtaa ja sulakkeet kuitenkin ehjät.
Tästä autosta tykkäsin, kun siinä oli DI kirjaimet punaiset ja D5 kone.

Ajoin kesäkuussa 5 yötä 2012 mallista, millä ajettu runsaat 5000km. Se sammuu risteyksissä ja yksittäisen postilaakon luona jää käymään, mutta jos on 2 tai rivilaatikot, niin sammuu. Painamalla kaasupoljinta, niin käynnistyy. Jos sammuksissa hiukan pitempään, niin tarvii avaimesta käynnistää. Tietty ensin vaihde P asentoon. :(
Kuulin jälkeenpäin, että on start/stop systeemi. Tyhmä systeemi.

Arvaa ostanko koskaan Trasportteria, Niet.
JohnDoe
Viestit: 1470
Liittynyt: 10.9.2011 8:41

Re: VW Transporter-kokemuksia kuinka monella?

Viesti Kirjoittaja JohnDoe »

Ja pakettiautokin nyt katsastettu, pari vikaa oli ensimmäisellä yrityksellä: alapallonivel ja CO-päästöt. Erikoista, että CO siis oli tyhjäkäynnillä 0,58 ja kierroksilla 0,60, kun muut päästöt olivat erittäin hyvin rajoissa. Syylliseksi paljastui katalysaattori, josta olivat kaikki sisuskalut lentäneet mäkeen. Tuli säästettyä ja laitettua tilalle Bilteman halvin tarvikemalli, hieman oli rakentelua, että sai hitsattua sopimaan paikoilleen, mutta nyt kelpasivat päästöt konttorilla. Saa nähdä, kuinka pitkäikäinen viritys on.

Muuten sellainen knoppitieto tuli hankittua, että kun autoni on vuosimallia -95, niin nämä EU-hyväksymättömät tarvikekatit ovat ihan laillisia, tyyppihyväksyntä vaaditaan vasta -96 ja uudemmissa autoissa. Eli joskus se onnikin potkii.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: VW Transporter-kokemuksia kuinka monella?

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Ehkä Katsurille riittäisi että päästöt kohdallaan.. Mutta on päiviä jolloin ei tahdo mennä jos hyväksymisiä ei ole.. Jos katsuri ei ole vaimolta saanut..
Zapsky
Moderaattori
Viestit: 1238
Liittynyt: 22.1.2012 11:27

Re: VW Transporter-kokemuksia kuinka monella?

Viesti Kirjoittaja Zapsky »

Mahtaako noilla T4 malleilla olla eroja kestävyydessä tai muussa tekniikassa. Miten esim. päästörajoissa pitäminen?
Maikelnait007

Re: VW Transporter-kokemuksia kuinka monella?

Viesti Kirjoittaja Maikelnait007 »

JohnDoe kirjoitti:Tulee tässä ehkä pakettiauto hankittavaksi ja kun ei kerhon merkillä ole sellaista tarjota, niin tuttu kauppasi T4 VW Syncro Caravellea. Entinen palokunnan auto korotetulla katolla, ABS-jarruilla, nelivedolla ja 2,5 l bensakoneella. Vuosimalli on -95 ja auto toki palokunnan väreissä ja kojelauta täynnä reikiä pois purettujen varusteiden jäljiltä. Autoon on tehty huollot ajallaan ja suurempina korjauksina vaihdelaatikkoremontti, uusi kytkin ja uudet jarrulevyt ja palat edessä, jakohihnakin vaihdettu äskeittäin. Kilometrejä on takana 180 000.

Ajolleen auto on hyvä, toki pitäisi päällemaalata, kun nykyisellään on hieman liiankin silmiinpistävän värinen. Varustukseen, kuntoon ja kilometreihin nähden hinta olisi kyllä ihan kohdallaan, mitä Nettiautoa seurasin. Näitä bensakoneella varustettuja nelivetoja ei tosin ole usein myynnissäkään.

Mutta onkohan odotettavissa ongelmia vaihteiston kanssa tulevaisuudessakin? Onkohan jotain ongelmaa, etteivät vaihteistot syncroissa kestä? Nimittäin toisellakin tutulla on samanlainen auto, johon on jo vaihdelaatikko vaihdettu. Sen tiedän, etteä automaattilaatikot eivät transportereissa kestä vetotavasta huolimatta, mutta en ole mistään kuullut, että etuvetomalleissa manuaalilaatikon kanssa ongelmia olisi. Entä miten lienee näiden bensakoneiden kesto? Tosin 180 000 km ei pitäisi olla tällaiselle autolle mikään suuri ajomäärä.

Myös on tullut luettua, että VW on pakettiautomerkeistä se varteenotettavin muutenkin. Takavetoiseen pakettiautoon en koske, Hiace ja muut japanilaisten viritykset ovat paljon huonompia ajaa, mitä olen itse päässyt ajamaan. Transporterin T5-mallit taas ovat näitä vanhempia ongelmallisia ja ajo-ominaisuudetkin lukemani mukaan jostain syystä huonompia.
Meillä oli työautona, oli aika mukava ajaa ja ei tarvinut paljon remppaa. Suositelen :)
juippi11
Viestit: 665
Liittynyt: 21.5.2012 19:47

Re: VW Transporter-kokemuksia kuinka monella?

Viesti Kirjoittaja juippi11 »

Luulisin että viisipyttyinen kestää paremmin kuin nelipyttyinen, ihan rasituseron takia. Turbo on yksi vikakohde, mutta ilman turboa nämä on ärsyttävän laiskoja. Vaihteisto tuntuu monessa yksilössä kurahtelevan, jos kilometrejä 250 tkm tai enemmän. Ruoste taitaa olla pahin vihollinen, vähäruosteista vaikea löytää.

(talvi)Ajettavuus parasta. Hiace ja muut takavetoiset, jopa Sprinterin ja Crafterin kokoiset takavetoiset on aika inhottavia ajaa liukkaalla polannetiellä. Kesällä en huomaa T4:ssä eroa 90-luvun lopun Hiaceen niinkään, muuta kuin volkkarin vähemmästä melusta.

T5 on yhtä hyvä, ellei vielä parempi ajaa, ja hiljaisuudeltaan jo lähempänä henkilöautoluokkaa. 170 hv turbolla jättää köyhänmiehen Auditkin liikennevaloissa, jos sillä nyt väliä on. Maalit näyttäisi kuoriutuvan T5:stäkin pois ennen aikojaan, eli ruosteongelmasta ei ole päästy. Vaihdekeppi on T5:ssä älytty nostaa kojelautaan, paljon näppärämpi niin.
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: VW Transporter-kokemuksia kuinka monella?

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

pari kertaa oon nyt oman volkkarin katastanut ilman isompi remontteja. viime kerralla 2 reikää hitsasin umpeen ja ei muuta vikaa. mittarissa kohta 600tkm. moottorin vaihtoin kesällä ku meni nokkaakseli poikki. syy moiseen, varinavaimenin hajos ja se tärryytti kiilan poikki ja jako sekasin. moottoriksi tuli volvon V70 moottori eli D2525T.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
JohnDoe
Viestit: 1470
Liittynyt: 10.9.2011 8:41

Re: VW Transporter-kokemuksia kuinka monella?

Viesti Kirjoittaja JohnDoe »

Tuttavan transporter teki tenän, kävin itsekin ihmettelemässä ja lainasin omasta autlsta Digifantin (=moottorinohjaus) ohjausrelettä ja bensapumpun relettä, mutta ei käynnisty niilläkään, ei edes lupaa. Kampiakselin asentotunnistin on tyypillinen vikakohde näissä, mutta Boschin kalliilla testerillä kataottuna se on kunnossa, vikakoodin antaa ajoneston virheellisestä koodauksesta. Tosin entinen VW-merkkikorjaamon mekaanikko sanoi, että ajonestovioissa aina käynnistyy, mutta sammuu parissa sekunnissa. Ota tästäkin sitten selvä. 1996 vuosimallin auto niinikään 2,5l bensakoneella.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Vastaa Viestiin