VAZ-21013 - 1989 - The Dropped Red
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Re: VAZ-21013 - 1989 - Nappi Projekti
Jaahas jussia vietelty tallissa turaten. Alle ne -90 jouset ja etusista kiekka pois, säädettävä panhardi, "sävytuulilasi" ja etusia paikalleen jne sipistelyä. Juhannus ajelulle lähetäänkin jo vähän omaan silmään paremmin istuvassa luukissa...
kuvia tuolla -> http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... ada%202101
Eiku jusseja kaikille ladailijoille!
kuvia tuolla -> http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... ada%202101
Eiku jusseja kaikille ladailijoille!
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: VAZ-21013 - 1989 - Nappi Projekti
Vetää ihan hiljaseks
Ihan helv*tin komee laite. Lisää tällästä

Ihan helv*tin komee laite. Lisää tällästä

Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
Re: VAZ-21013 - 1989 - Nappi Projekti
Jaahas nappi pelannut ekat lenkit hyvin lukuun ottamatta naapurimaan heti eka ajolla tiltannutta laturia no venäjän osien laatuun voi luottaa
Foorumilaiselta hankittua retrosoitinta mallailin kojelaudan alle mutta totesin että hirveehän se on näkyvillä, löysi ainakin alustavasti paikkansa hanskalokerosta ja vanha laatikko kaiutin keskelle kardaanitunnelia eiköhän siitä tarvittavat mökät kuule.

Re: VAZ-21013 - 1989 - Nappi Projekti
Tnä koesovitettu hockenhaimeja alle speksit siis 7/8 13" 175/50 kumeilla taakse vielä 25 pultattava spaceri väliin ettei jää niin ujosti sisään. Lintit pitää sorvarille viiä ihan renkaan kupeeseen ottaa kiinni ei pahasti mutta kuitenkin, ei kehtaa uusia kaaria raavittaa heti shaisseks. Liukupultit vaan tilattava, ei omilla pulteilla uskalla 4x100 jakosta alle laittaa..
Jokunen sovitus foto->
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=0
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=1
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=2
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=3
Jokunen sovitus foto->
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=0
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=1
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=2
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=3
Re: VAZ-21013 - 1989 - Nappi Projekti
Mulla ois sarja epäkeskopultteja jouten jos kiinnostaa.
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: VAZ-21013 - 1989 - Nappi Projekti
Tiputa tuota perää vielä pikkusen lisää. Sais vaateriin korin 

Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
Re: VAZ-21013 - 1989 - Nappi Projekti
No hittolainen oishan nuo pultit kiinnostanu kerkesin vaan jo aamusta uudet paikallisesta kumiliikkeestä tilaamaan. Perä taitaa jäähä tuohon korkoon kun ei omaan silmään istu millään et löis helmalinjan suoraan. Hölmön näköinen kun takaset sukeltaa sitten huomattavasti syvemmälle kaariin ja eessä pieni rako..
Ite tottunu siihen btcf approved etukenoon kun ympärivuotisena käyttiksenä kuitenkin e39 jatke on..
Mutta töistä paluumatka napilla olikin astetta jännempi vähän ennen työmaata haistelin pientä bensankäryä, no kaasarin juuresta letku tihkutti vähän. Pikkasen tiukemmalle klemmaria no vuoto ei korjaantunu ja loppumatka mentiin pienellä jännityksellä töihin. Sitten ekalla tauolla tutkimaan ja fiksaamaan, eipä tilanne korjaantunut letkun lyhentämisellä/uudella klemmarilla vaan vuotokohdaksi paljastui kaasuttimen messinkilähdön ja kaasuttimen rungon väli josta ainetta tihkui pihalle joka sitten letkua myöten valui imu/pakosarjalle.. No turhahan sitä oli alkaa ees yrittää millään sikatahnalla/teipillä tai muutenkaan turata vielä varmempi leimahdus olisi ollut sitten tiiossa.. Eikun sammutin toiseen käteen ja 50km pelonsekaisin tuntein kotia kohti. No vuoto ei niin paha ollu ettei leimahtanut ja varmaankin ajoviima edesauttoi haihtumista että kotiin selvittiin ilman ylimääräisiä liekkejä. Kuulemma läheisellä pajalla vastaavia vikoja korjanneet jollain polttoainetta kestävällä liimalla että rohkeasti vaan nippa irti weberistä ja liimat väliin ja takasi paikalleen? Tiiä sit toimiiko varmaan ainakin yritettävä onko muut törmänneet vastaavaan vuotokohtaan?

Mutta töistä paluumatka napilla olikin astetta jännempi vähän ennen työmaata haistelin pientä bensankäryä, no kaasarin juuresta letku tihkutti vähän. Pikkasen tiukemmalle klemmaria no vuoto ei korjaantunu ja loppumatka mentiin pienellä jännityksellä töihin. Sitten ekalla tauolla tutkimaan ja fiksaamaan, eipä tilanne korjaantunut letkun lyhentämisellä/uudella klemmarilla vaan vuotokohdaksi paljastui kaasuttimen messinkilähdön ja kaasuttimen rungon väli josta ainetta tihkui pihalle joka sitten letkua myöten valui imu/pakosarjalle.. No turhahan sitä oli alkaa ees yrittää millään sikatahnalla/teipillä tai muutenkaan turata vielä varmempi leimahdus olisi ollut sitten tiiossa.. Eikun sammutin toiseen käteen ja 50km pelonsekaisin tuntein kotia kohti. No vuoto ei niin paha ollu ettei leimahtanut ja varmaankin ajoviima edesauttoi haihtumista että kotiin selvittiin ilman ylimääräisiä liekkejä. Kuulemma läheisellä pajalla vastaavia vikoja korjanneet jollain polttoainetta kestävällä liimalla että rohkeasti vaan nippa irti weberistä ja liimat väliin ja takasi paikalleen? Tiiä sit toimiiko varmaan ainakin yritettävä onko muut törmänneet vastaavaan vuotokohtaan?
Re: VAZ-21013 - 1989 - Nappi Projekti
Skodassa pääsi koko messinki putki irti kaasuttimesta, yhden auton bensapumpusta irronnut putki rungosta ja yhdestä pakusta irtosi samanlainen vesiletkun putki lohkosta. Ei siis ole mitenkään ennen kuulumatonta että messinki putki lähtee valusta irti kun ne ovat vain tiukalla sovitteella, letku irti vähän liimaa väliin ja puukapulan ja vasaran avulla paikalleen, jossain on vain lyöty ilman mitään mömmöjä vasaralla paikalleen ja on pysynyt.Akettaja kirjoitti:vuotokohdaksi paljastui kaasuttimen messinkilähdön ja kaasuttimen rungon väli... onko muut törmänneet vastaavaan vuotokohtaan?
Re: VAZ-21013 - 1989 - Nappi Projekti
Ja kyllä se bensa aika paljon kuumentamista kestää kun viime kesänä käyttis saabista suutin rempan jälkeen jäi jakotukki huonoon asentoon ja sylki ajossa 5bar voimalla imusarjan päälle ainetta..kiehui vaan ja oli odotettava et paineet laskee linjasta..jänskitti vähän et leimahtaako. 

Re: VAZ-21013 - 1989 - Nappi Projekti
Bensa nestemäisenä on loppupeleissä yllättävänkin huonoa syttyyn mutta höyry leimahtaa erittäin herkästi.
Ja itelläkin sattunut tuollainen että on alkanut tihkuun sieltä messinkisen putken juuresta. En tehnyt tuolle mitään muuta kuin laitoin laudanpalan väliin ja kopasin vasaralla pari kertaa niin ei sen jälkeen enää vuotanut.
Ja itelläkin sattunut tuollainen että on alkanut tihkuun sieltä messinkisen putken juuresta. En tehnyt tuolle mitään muuta kuin laitoin laudanpalan väliin ja kopasin vasaralla pari kertaa niin ei sen jälkeen enää vuotanut.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Re: VAZ-21013 - 1989 - Nappi Projekti
Jo vain bensalähtö korjattu uudella ehjällä nipalla, oli entinen jo joskus aikaisemmin vuotanut niin oli jo naputeltu uuteen uskoon sisäpäätä ja saatu ainakin soikeeks se niin ihmekkään jos ei pitänyt.
Nappis viimeisellä sai freesiä luukkia kun hockenhaimit pyörii viimeinkin alla, epäkeskopulteilla tottakai. Takana 25 lintti on nyt sorvattu 17 niin nyt pitäisi mahtua kohtuu kivutta pyörimään, tiedä sitten miten kun porukkaa kyydissä sen näkee sitten.
Nappis viimeisellä sai freesiä luukkia kun hockenhaimit pyörii viimeinkin alla, epäkeskopulteilla tottakai. Takana 25 lintti on nyt sorvattu 17 niin nyt pitäisi mahtua kohtuu kivutta pyörimään, tiedä sitten miten kun porukkaa kyydissä sen näkee sitten.
Re: VAZ-21013 - 1989 - Nappi Projekti
Alustaa ja tinoja testailtu kuorman kanssa, no max 3 paikkanen siitä tuli
ja kolmellakin hipsii ihan rengasteksteihin/sivuun kaaret heitoissa. 2 päällä ei mtn kosketuksia. Ei uskois että nuo -90 jouset on noin lullat
, liekköhän jonkun mesen/saabin jouset noita huomattavasti topakammat, tietysti "jousentappo" välikumeillahan sen perän saisi jäykäks pitää varmaan semmoiset ens alkuun hankkia..


- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: VAZ-21013 - 1989 - Nappi Projekti
ite meinaan vaihtaa takajouset jämäkämpiin. Eli 900 saabin etuset pitäis sopia taakse ongelmitta. Niitäkin saa kahta jäykkyyttä vapari ja turbo malli. Tuntuu olevan kaikki madallusjouset takaa tollasia lullia 

Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
Re: VAZ-21013 - 1989 - Nappi Projekti
Joo niin muistelinkin jostain lukeneeni että saabbaan jouset käy mutta ilmottelehan veli samara kun itelles saat alle onko riittävän jäykät kun nyt jousentappo kumit takana 3 puolellaan nii pystyy jo huoletta 3 päällä ajelemaan. Vähillä ropauksilla nyt päässyn mitä nyt tieto lisää tuskaa lisätty kabiiniin motonetin vanhan liiton volttimittari kojelaudan alareunaan tuli ruuvattua kun ei luottoa tuohon pelkkään latausvaloon ole kun kantissa tottunu siihen että voltit näkee aina paljon työntää.
Mutta joo onko muut snadi kumeilla ajelijat vaihelleet pitempää perävälitystä korjaantuuko tilanne paljoa nyt se perus 1.2 perä eli olikohan se nyt se 4.3 mutta hyllyssä ois 1.5 perä joka 4.1 onko miten iso vaikutus ajossa kun alla ne 175/50 13" pallot nii alkaa matkaajossa kierrokset olla jo sinnepäin
ja mittarivirhekkin jo tuntuva. Ainu että taitaa olla kohtuu paljon rullattu jo se 4.1 välitys mikä iteltä löytyy niin ei huvita pienen eron takia alkaa vaihtelemaan kun nykyisellä perällä se 98tkm "vasta" ajettu. Se 1600sl ladan oma 3.9 aavikkoperä pitää varmaan koittaa metsästää vai saako vielä pitempiä välitteisiä perämurkuloita esim. rajan takaa?
Mutta joo onko muut snadi kumeilla ajelijat vaihelleet pitempää perävälitystä korjaantuuko tilanne paljoa nyt se perus 1.2 perä eli olikohan se nyt se 4.3 mutta hyllyssä ois 1.5 perä joka 4.1 onko miten iso vaikutus ajossa kun alla ne 175/50 13" pallot nii alkaa matkaajossa kierrokset olla jo sinnepäin
