Jep se ennakko vaikuttaa aika paljonkin. Itsellä oli aluksi kiinteällä ennakolla mutta en saanut koskaan toimimaan kovin hyvin.Omassa kokonaisennakko tais olla jotain 32 astetta (perusennakko 10 astetta) ja baarin paineilla saabin kellolla aika lähelle 26 astetta (Bilteeman laatu lampulla katottuna) Lisäilmat ainakin itsellä on aika pienet tosin eri kaasari mutta ahdetuissa muutenkin sais olla kohtuu pienet ja saahan niitä seosputkia aina muutettua mutta se on taas oma hommansa..veli samara kirjoitti:juu, lähtee vetämään laihalle. Niinhän se lähtee vapareissakin menemään laihalle matka ajossa, mutta kaasua lisäämällä rikastuu. Mulla ei tunnu rikastavan tarpeeks. Sitten kun runttaa kaasun pohjaan, ja ahdot tulee peliin niin seokset tulee sopiviks. Mutta just tolla osakaasu alueella tarvittais enemmän ennakkoa, mutta kohta saan alipaine ennakon käyttöön myös.
Sitten mietttinyt tota vivusto sarjaa jolla saa molemmat läpät samaan aikaan auki. Kun siinä tulee kakkosellekkin oma kiihdytyspumpun suutin. Lisärikastusta.
VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.
seosputkiin en uskalla puuttua, koska se on jotain rakettitiedettä. Tietysti kokeilemallahan sekin pitää koittaa, tuskin kukaan tietää miten eri putket toimii
Kokeillaan vaikka 160 lisäilmaa ykköselle, niin vois olla jo parempi.

Kokeillaan vaikka 160 lisäilmaa ykköselle, niin vois olla jo parempi.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.
No se lisäilmakin taas riippuu siitä seosputkesta että missä vaiheessa se lisäilma lähtee vaikuttamaan pääsuuttimeen nähdenveli samara kirjoitti:seosputkiin en uskalla puuttua, koska se on jotain rakettitiedettä. Tietysti kokeilemallahan sekin pitää koittaa, tuskin kukaan tietää miten eri putket toimii![]()
Kokeillaan vaikka 160 lisäilmaa ykköselle, niin vois olla jo parempi.
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.
Nyt sain vihdoin aikaiseksi vaihtaa taakse ne volvon pumput, mutta sais olla jämäkämmät jouset takana. On niin löysän makunen vieläkin
. Samalla tuli laitettua alipaine ennakko käyttöön ja ruuvattua leimarenkaat alle. Leimarenkaina siis ladan orkkis pellit kapseleilla varustettuna. Myös etukilven teline tuli laitettua, jos vaikka leima pätkähtäis
.
Niin ja ahtimelle laitettu myssy päähän


Niin ja ahtimelle laitettu myssy päähän

Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.
Taakse hommaan 900 saabin etujouset. ne on 14mm langalla joten jäykistyy ainakin, mutta katsotaan onko jo liian jäykät 

Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.
Maanantaina olis ladan leimauspäivä, katsotaan mitä tapahtuu. Jousetkin sain postista, joten ne ruuvaan alle varmaan viikonlopun aikana. Kuten myös vaihdan pienemmän lisäilman ykköskurkulle.
Toivotaan että sieltä leima tulee niin ei tarviis enää siitäkään murehtia, vaan pääsis ajamaan ja testaamaan uusia visioita. Ilman että virkavalta olisi taas repimässä kilpiä ja antamassa 2550e sanktioita
Toivotaan että sieltä leima tulee niin ei tarviis enää siitäkään murehtia, vaan pääsis ajamaan ja testaamaan uusia visioita. Ilman että virkavalta olisi taas repimässä kilpiä ja antamassa 2550e sanktioita

Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.
Tämäkin kulkine on nyt virallisesti leimattu, vielä ilman huomautuksia.
Tai noh yksi huomautus tuli katsastusmieheltä, liian VÄHÄN tehoa
"ruuvaa heti lisää ku tää on katsastettu"
Nyt pitää laittaa vehkeet soimaan kunnolla ennekuin lähden ajelemaan enempää. Jakopää nyt ens hätään ja siinä ohessa sitten tuota kaasarin toimivuutta.



Nyt pitää laittaa vehkeet soimaan kunnolla ennekuin lähden ajelemaan enempää. Jakopää nyt ens hätään ja siinä ohessa sitten tuota kaasarin toimivuutta.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
Näinhän se menee, Onnea arvonnassa voittaneelle 

-
- Viestit: 585
- Liittynyt: 28.9.2010 0:14
- Paikkakunta: Ii
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti.
mä kyselin katastusinssiltä yhen auton muutoskatastusta jossa moottoria muutettu ni se sano että ala kerro mitä hänen tulis tietääveli samara kirjoitti: Tai noh yksi huomautus tuli katsastusmieheltä, liian VÄHÄN tehoa"ruuvaa heti lisää ku tää on katsastettu"
![]()

kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
No tämä inssi ois suoraan pistäny +20% tehonkin paperiin ilman dynopaperia
Tuli tilattua manselta kaikki jakopään rojut, tiiviste satsi koneeseen ja etujarruihin ne ferodon palat. Ei ole kerenny tekee mitää autolle vaikka onkin kesälomalla
Niin ja seuraava leima pitää tehdä 31.10.2016
eli on aikaa laitella sen puoleen. Jos viikonlopun aikana sais edes ne takajouset vaihdettua. Vois kertoa kokemuksia siitä 

Tuli tilattua manselta kaikki jakopään rojut, tiiviste satsi koneeseen ja etujarruihin ne ferodon palat. Ei ole kerenny tekee mitää autolle vaikka onkin kesälomalla

Niin ja seuraava leima pitää tehdä 31.10.2016


Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
Vastustaa vastustaa
Jakopäätä aloin purkamaan. Ensin venakoppa pois, siitä sen jo näki että isompi homma kun olin ajatellut. Eli se pieni laahain(ohjain vai mikä nyt onkaan) oli päättäny ottaa hatkat, ja löytynee jostain koneen syövereistä. Noh ei siinä mitään, ajattelin poistaa kennot keulalta että pääsen käsiksi kampuran hihnapyörään. Jonka jälkeen avamaan jakopään kopan auki. Nesteet ajattelin poistaa helposti tyhjennysropusta joka sijaitsee syylärin ala laidassa. Se roppukin päätti ottaa hatkat ja kaveriksi vielä ympärillä olevaa peltiä jenkoineen päivineen. Eli pask*ksi meni sekin. Ja kaiken hyvän lisäksi ei ole 38mm hylsyäkään jolla olisin päässyt jatkamaan rojektia poistamalla kampuran hihnapyörän.
Manselta tuli tilattua nyt 2105 mallinen syyläri ja nivan(6-lapanen) ropelli jäähdyttämään.
Sain laitettua sentään syvän mokkaratin kabiiniin, jos vaikka ajo asento paranisi. Sekin piti asentaa ilman tööttiä, mutta mitä silläkään tekee

Jakopäätä aloin purkamaan. Ensin venakoppa pois, siitä sen jo näki että isompi homma kun olin ajatellut. Eli se pieni laahain(ohjain vai mikä nyt onkaan) oli päättäny ottaa hatkat, ja löytynee jostain koneen syövereistä. Noh ei siinä mitään, ajattelin poistaa kennot keulalta että pääsen käsiksi kampuran hihnapyörään. Jonka jälkeen avamaan jakopään kopan auki. Nesteet ajattelin poistaa helposti tyhjennysropusta joka sijaitsee syylärin ala laidassa. Se roppukin päätti ottaa hatkat ja kaveriksi vielä ympärillä olevaa peltiä jenkoineen päivineen. Eli pask*ksi meni sekin. Ja kaiken hyvän lisäksi ei ole 38mm hylsyäkään jolla olisin päässyt jatkamaan rojektia poistamalla kampuran hihnapyörän.
Manselta tuli tilattua nyt 2105 mallinen syyläri ja nivan(6-lapanen) ropelli jäähdyttämään.
Sain laitettua sentään syvän mokkaratin kabiiniin, jos vaikka ajo asento paranisi. Sekin piti asentaa ilman tööttiä, mutta mitä silläkään tekee

Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
eikös siinä tyhjennys ropussa ole paikka mistä pitää avaimella vastaan?
et sähkö flektiä ole ajatellut?
et sähkö flektiä ole ajatellut?
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
Oli juu, mutta en tajunnu sitä ennen kuin roppu oli kädessä. Toimii vielä vakio flektilläkin joten käytetään sitä. Löytyy sähköflektikin varastosta jos tarve vaatii.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
niin ei kai se mekaaninen flekti niin paljoa hukkaa tehoa, jos paikalleen mahtuu
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
Mahtuu hyvin ja on toiminta varma. Huomen jos sais jakopään kasaan.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98