Ja minun leikkiauto on Ladan omilla nesteiskareilla!!! Voisihan sitä jotkut paremmatkin iskarit laittaa mutta...
VAZ-2105 - 1987 - "Ratalelu" - Rakennetaan ratapäiviä varten
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Re: VAZ-2105 - 1987 - "Ratalelu" - Rakennetaan ratapäiviä va
Tässä muutama kuva loivasta kaarteesta, vakio, super turbo ja laikkiauto, vähän on eroa kallistuksessa...



Ja minun leikkiauto on Ladan omilla nesteiskareilla!!! Voisihan sitä jotkut paremmatkin iskarit laittaa mutta...
Ja minun leikkiauto on Ladan omilla nesteiskareilla!!! Voisihan sitä jotkut paremmatkin iskarit laittaa mutta...
Re: VAZ-2105 - 1987 - "Ratalelu" - Rakennetaan ratapäiviä va
Mitä osaa alusta pitää sisällään? Ihan nätisti tuntui menevän..
Re: VAZ-2105 - 1987 - "Ratalelu" - Rakennetaan ratapäiviä va
Edessä tuplavakaaja, paksummat jouset ja alkupeäiset nesteiskarit joiden kiinitys muutettu tukivarren alatasoon. Takana uretaanipulalliset tukivarret, alkuperäiset jouset -2,5 kierrosta ja alkuperäiset nesteiskarit joiden uläpään kiinnitys tuotu peräkontin sisään. Etupäälle meinaan vielä hinvenen muutosta tehdä, koska kun vertaa "rahalla" tehtyyn niin kallistuu vielä hivenen enemmän.


Re: VAZ-2105 - 1987 - "Ratalelu" - Rakennetaan ratapäiviä va
Tänän aloitin jo valmistautumisen ensivuoteen. Rengasliikkeessä kävin vääntämässä sliksejä taas vanteelle, niin on renkailta millä ensivuonnakin pääsee ajamaan. Pitää vielä negatiivista kampperia lisätä kun tuntui ulkoreuna kuluvan todella paljon, toki tuo rata oli renkaille (ja autolle) huomattavasti raskaampi mitä botniaring on. Toivotaan että ensivuonnakin tuonne päästään...
Re: VAZ-2105 - 1987 - "Ratalelu" - Rakennetaan ratapäiviä va
Saihan tuonne gallerian yhden incar videonkin laitettua, eli tässä linkkiä http://ladakerho.kuvat.fi/kuvat/2015+Ra ... 280%29.AVI Ja galleriassa on nyt taas lisää kuvia ja johonkin on minunkin auto osunut...
Re: VAZ-2105 - 1987 - "Ratalelu" - Rakennetaan ratapäiviä va
Tuossa kiinnitti huomiota sisätilojen melkein alkuperäinen ulkoasu, eikä ulkonäkökään pahasti poikkea vakiosta. Onko tuossa otettu huomioon se, että jos auto joskus haluttaisiin entisöidä, ei mitään peruuttamatonta ole tehty?
Monesti näissä projekteissa aletaan turbohommiin ja jotkut jopa panostavat alustaan muutenkin kuin niillä Volvon tai Mersun lyhennetyillä jousilla. Se, mitä ei juurikaan näe, on auton radikaali keventäminen.
Monesti näissä projekteissa aletaan turbohommiin ja jotkut jopa panostavat alustaan muutenkin kuin niillä Volvon tai Mersun lyhennetyillä jousilla. Se, mitä ei juurikaan näe, on auton radikaali keventäminen.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: VAZ-2105 - 1987 - "Ratalelu" - Rakennetaan ratapäiviä va
Entisöimistä ei ole otettu huomioon mutta rekisteröinti edellytykset on säilytetty (valot yms.). Mitä tarkoita radikaalilla keventämisellä? Auton pelti painaa noin 8kg neliö eli peltiä poistamalla ei suurta kevennystä saa. Takaovien sisutat ja lasinnostimet kun purkasi niin 5kg sai pois (lasit vaihtuivat plekseiksi). Verhoilut ja kojelautakin on suhteellisen kevyitä eli en siksi niitäkään ole purkanut. Alkuperäiset penkit vaihtui kuppipenkeiksi ja siinä katosi ehkä pari kiloa, kuskin penkiin laitettiin pitkittäis sätö toiminmaan, apukuskin jakkara on kiinteästi. Painon jakaumaa on yritetty parantaa, mikä on huomattavasti tärkeämpää kuin pelkkä paino.
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: VAZ-2105 - 1987 - "Ratalelu" - Rakennetaan ratapäiviä va
eiköhän näitä vielä tämänkin jälkeen museoon riitäPavlovits kirjoitti: Onko tuossa otettu huomioon se, että jos auto joskus haluttaisiin entisöidä, ei mitään peruuttamatonta ole tehty?
se painon pudotus korista vaatii joo aika rajuja muutoksia. mutta onhan ladan kori sitten taas suht jämäkkä ku vertaa vaikka 70 luvun japseihin
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: VAZ-2105 - 1987 - "Ratalelu" - Rakennetaan ratapäiviä va
Tänään laitettiin projektia taas käyntiin talven jäljiltä. Käsipumpulla bensaa kaasuttimeen ja muutama polkimen pumppaus ja startti, heti hörähti ja toisella startilla lähti käyntiin.
Vaihdoin uuden tukikumin vaihteistolle kun vanha oli alkanut repeilemään. Seuraavaksi purin kytkimen työsylinterin ja vaihdoin uudet tiivisteet. Ilmauksessa olikin sitten ongelmia ja selvisikin ettyä myös pääsylinteri jumittaa, mäntä ei palaudu jousivoimalla täysin taka asentoo eikä neste pääse sylinteriin. Tähän ei ollut uusia kumia varttuna joten jäi huoltamatta. Kytkin tuli ajettavaan kuntoon mutta ei kunnolliseksi.
Seuraava kohde olikin sitten virranjakajan ennakon rajoitus, koska perusennakkoa on joutunut kasvattamaan kun nokan asteluku on suurentunut. Virranjakaja irti ja purkaminen paloihin, eli akseli irti ja kekipakopuntit ja jouset pois. No tästähän sitten päätti toinen painon lukkorengas lentää hukkaan eli ylimääräistä työtä taas. No onneksi ohutta teräslankaa oli joten siitä sitten uusi soka kadonneen tilalle. Jakajan kasaamisen jälkeen alkoikin sataa kaatamalla eli pakollisen taun ojälkeen jakaja paikalleen ja stropolla ennakkoa etsimään, perus ennakko säätöihin että käy hyvin ja tarkistus ettei kierroksilla nouse enää hulluksi.
Lopuksi sitten vielä hitsailin akulle paremmat kiinnikkeet tuonne peräkonttiin, kun viimevuonna meinasi akku liikkua kun oli niin paljon tiukkoja mutkia radalla. Sitten hytistä vielä rälläköin pois jotain vanhoja vyönsolkia helisemästä eli taas meni yksi lomapäivä lelun kanssa. Nyt ehkä pitää yrittää tuo pääsylinteri huoltaa ennen ratapäiviä ja ehkä jotain kulmamuutoksia alustaan tehdä kun saa auton Seinäjoelle ja nelipyöräsuuntauslaitteeseen. Niin juu ja jos pakoputken saisi vielä niin ettei kolise kun viimevuonna hitsasin sen väärään asentoon.
No kuitenkin jos trailerin jostain taas saan niin ratapäivillä pesämäellä nahdään...
Vaihdoin uuden tukikumin vaihteistolle kun vanha oli alkanut repeilemään. Seuraavaksi purin kytkimen työsylinterin ja vaihdoin uudet tiivisteet. Ilmauksessa olikin sitten ongelmia ja selvisikin ettyä myös pääsylinteri jumittaa, mäntä ei palaudu jousivoimalla täysin taka asentoo eikä neste pääse sylinteriin. Tähän ei ollut uusia kumia varttuna joten jäi huoltamatta. Kytkin tuli ajettavaan kuntoon mutta ei kunnolliseksi.
Seuraava kohde olikin sitten virranjakajan ennakon rajoitus, koska perusennakkoa on joutunut kasvattamaan kun nokan asteluku on suurentunut. Virranjakaja irti ja purkaminen paloihin, eli akseli irti ja kekipakopuntit ja jouset pois. No tästähän sitten päätti toinen painon lukkorengas lentää hukkaan eli ylimääräistä työtä taas. No onneksi ohutta teräslankaa oli joten siitä sitten uusi soka kadonneen tilalle. Jakajan kasaamisen jälkeen alkoikin sataa kaatamalla eli pakollisen taun ojälkeen jakaja paikalleen ja stropolla ennakkoa etsimään, perus ennakko säätöihin että käy hyvin ja tarkistus ettei kierroksilla nouse enää hulluksi.
Lopuksi sitten vielä hitsailin akulle paremmat kiinnikkeet tuonne peräkonttiin, kun viimevuonna meinasi akku liikkua kun oli niin paljon tiukkoja mutkia radalla. Sitten hytistä vielä rälläköin pois jotain vanhoja vyönsolkia helisemästä eli taas meni yksi lomapäivä lelun kanssa. Nyt ehkä pitää yrittää tuo pääsylinteri huoltaa ennen ratapäiviä ja ehkä jotain kulmamuutoksia alustaan tehdä kun saa auton Seinäjoelle ja nelipyöräsuuntauslaitteeseen. Niin juu ja jos pakoputken saisi vielä niin ettei kolise kun viimevuonna hitsasin sen väärään asentoon.
No kuitenkin jos trailerin jostain taas saan niin ratapäivillä pesämäellä nahdään...
Re: VAZ-2105 - 1987 - "Ratalelu" - Rakennetaan ratapäiviä va
Traileri noudettu Kälviältä ja auto siirretty Ylistarosta tuohon Ahonkylään. Viikolla pitäisi ehtiä rengasliikkeessä käydä ja to-la välissä sitten ehtiä noita pikkujuttuja tekemään. Kaasuttimeenkin voisi pari suutinta vaihtaa ja ja ja taas tuntuu lista venyvän. Lauantaina Pesämäellä nähdään...
Re: VAZ-2105 - 1987 - "Ratalelu" - Rakennetaan ratapäiviä va
Moottoriöljyt vaihdettu, huohottin laitettu takaisin imuun (katsotaan sotkeeko ja jos sotkee niin palautetaan vanhaan purkkiin) Vasen etujarrusatula oli vuotanut, nyt kun yritin (yksin) vuotopaikkaa etsiä niin en löytänyt?? No jätin säiliön täyteen ja katsotaan aina välillä väheneekö. Ilmeisesti pitää satula joskus taas huoltaa, taitaa muutama vuosi olla kun niitä on viieksi huollettu. Kytkimen pääsylinteriä voitelin kun en jaksanut enää purkaa ja uusia kumeja vaihtaa. Nelipyöräsuuntaus tehty. Camperiakun säädin niin huomasin että olikin tukivarren pultista jenka sileänä. Eipä muuta kuin etupään purkaminen ja uusi 10.9 pultti tilalle. Pesin päältä ja ajoin pihassa muutaman sata metriä, huomenna radalla nähdään miten pelaa. Slikseihin laitoin reilusti ilmaa etttä saa sitten ajojen alkaessa vähentää oikeaan paineeseen. Onneksi kaveri tulee kameramieheksi niin saa se vaikka vaihtaa nuo renkaat...
Re: VAZ-2105 - 1987 - "Ratalelu" - Rakennetaan ratapäiviä va
202km radalla eli muutaman kierroksen jäi muut jälkeen, en tiedä jos muiden ajot laskee yhteen olisiko samaa määrää. Toki makkaroita en ehtinyt syömään enkä oikein kenenkään kanssa juttelemaankaan... No kaikkea ei voi tehdä yhtä aikaa.
Vasen etujarrupiiri vuotaa jostain eli autossa ei ollut etujarruja, siksi ei aivan täysillä tohtinut ajaa ja paljon oli "lisäpainokin" (apukuski) kuudissä ja se vaikuttaa muuten yllättävän paljon pienitehoisen auton kulkuun. Yksin kun ajoin niin punaisen ohi menin, mutta painotettuna punainen meni ohi. Ensivuotta ajatellen pitää nuo jarrut saada kuntoon eli satula huoltaa tai vaihtaa, uudet jarruletkut ostinkin jo valmiiksi kun vanhoilla on jo ikää. Jarrut kun on aika tärkeä olla kunnossa ettei satu mitään. Ja taas rengasliikkeessä pitää käydä ja ehkä uusiakain sliksejä ostaa...
Vasen etujarrupiiri vuotaa jostain eli autossa ei ollut etujarruja, siksi ei aivan täysillä tohtinut ajaa ja paljon oli "lisäpainokin" (apukuski) kuudissä ja se vaikuttaa muuten yllättävän paljon pienitehoisen auton kulkuun. Yksin kun ajoin niin punaisen ohi menin, mutta painotettuna punainen meni ohi. Ensivuotta ajatellen pitää nuo jarrut saada kuntoon eli satula huoltaa tai vaihtaa, uudet jarruletkut ostinkin jo valmiiksi kun vanhoilla on jo ikää. Jarrut kun on aika tärkeä olla kunnossa ettei satu mitään. Ja taas rengasliikkeessä pitää käydä ja ehkä uusiakain sliksejä ostaa...
Re: VAZ-2105 - 1987 - "Ratalelu" - Rakennetaan ratapäiviä va
Tänään haettu 6kpl sliksejä, talven aikana pitäisi ehtiä vannetyöt tehdä.
Re: VAZ-2105 - 1987 - "Ratalelu" - Rakennetaan ratapäiviä va
Hyvinhän tässä on aikaa.
Aika yleistä, että olipa kyseessä näyttely, kilpailu tai muu tapahtuma, johon on joku aikataulu, valmistuu auto monesti edellisenä yönä.
Aika yleistä, että olipa kyseessä näyttely, kilpailu tai muu tapahtuma, johon on joku aikataulu, valmistuu auto monesti edellisenä yönä.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
-
- Viestit: 585
- Liittynyt: 28.9.2010 0:14
- Paikkakunta: Ii
Re: VAZ-2105 - 1987 - "Ratalelu" - Rakennetaan ratapäiviä va
oon harrastanut autourheilua 21vuotta, olen kokemuksesta huomannut että yhteenkää kisaan ei ilmottauduta ennen ku auto on valmis. muuten on sellanen härdelli ettei tule mitää ja kumminki joku unehtuu.Pavlovits kirjoitti:Hyvinhän tässä on aikaa.
Aika yleistä, että olipa kyseessä näyttely, kilpailu tai muu tapahtuma, johon on joku aikataulu, valmistuu auto monesti edellisenä yönä.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.