VAZ-21013 - 1989 - The Dropped Red

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:

TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)

Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: VAZ-21013 - 1989 - Nappi Projekti

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Viis lovisella lootalla taitaa olla suurin vaikutus. Ja suoraan se 3,9 perä, samalla vaivalla. Ei vissii venäjältä saa muuta ku tiuhempia periä.
Viimeksi muokannut veli samara, 7.7.2015 12:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Akettaja

Re: VAZ-21013 - 1989 - Nappi Projekti

Viesti Kirjoittaja Akettaja »

5 Lovinen jo on kiinni ja niin vähän arvelinkin että ei näe vastaavaa hyötyä tuota 4.1 laittaa, pitää ettiä se 3.9 mutikka suoriltaan.
Akettaja

Re: VAZ-21013 - 1989 - Dropped Red

Viesti Kirjoittaja Akettaja »

Jo vain huomenna nappiksen voi bongata mikkelin visulahesta EC CAR show:sta, jos kestää ajomatkan aamulla sinne ehjänä mistä näitä tietää.. :lol:
Avatar
speedy
Viestit: 178
Liittynyt: 18.4.2010 13:14
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Re: VAZ-21013 - 1989 - Nappi Projekti

Viesti Kirjoittaja speedy »

Aivan täydellinen nappis,Värikin neuvosto aatteen mukainen :lol: ,Ainut juttu mikä ei itselle aukea on tuo malli merkintä etupuskurissa?
Akettaja

Re: VAZ-21013 - 1989 - Nappi Projekti

Viesti Kirjoittaja Akettaja »

Mallimerkinnän liimauksella aika simppeli syy, kun on käytetty etupuskuri niin kromaus kärsiny just tuolta kohalta. Kyseinen harmaa spotti piilotettu mallimerkillä.. :lol:
Avatar
Stuba
Lada kerhon jäsen
Viestit: 197
Liittynyt: 26.9.2011 15:47
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: VAZ-21013 - 1989 - Nappi Projekti

Viesti Kirjoittaja Stuba »

Eikös puskuriin olisi voinut laittaa sen siihen kuuluvan kumilistan??? Mutta hienoksi olet kyllä auton laittanut. Museoinnilta pelastaminen kannattaa aina... ;)
Lada kardan...??? Njet... Volga
Avatar
speedy
Viestit: 178
Liittynyt: 18.4.2010 13:14
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Re: VAZ-21013 - 1989 - Nappi Projekti

Viesti Kirjoittaja speedy »

Akettaja kirjoitti:Mallimerkinnän liimauksella aika simppeli syy, kun on käytetty etupuskuri niin kromaus kärsiny just tuolta kohalta. Kyseinen harmaa spotti piilotettu mallimerkillä.. :lol:

Nyt nukun yöni paremmin :D ,Muistaakseni myynti puolella joku kauppasi UUTTA kromipuskuria,vink.
Akettaja

Re: VAZ-21013 - 1989 - Nappi Projekti

Viesti Kirjoittaja Akettaja »

Stuba ei oikein kumilistaa kyseiseen puskuriin laiteta kun ei ole niitä kiinnitysreikiä matkalla kun taitaa olla 2103/6 etupuskuri nähtävästi siitäkään ei ole havaintoa minkä puskuri on kun sattui vaan sopivasti satkulla tuo etupuskuri ja uusi 21013 mallin takapuskin niin en pitäny kalliina. Kattoo jos talven aikana raahtisi uuden hankkia on vaan niin suolasen hintaisia eikä pahemmin itteä puskuri niinkään häiritse. Ennemmin hankin sen pitkän 3.9 perävälityksen näin ensi alkuun..
Avatar
Stuba
Lada kerhon jäsen
Viestit: 197
Liittynyt: 26.9.2011 15:47
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: VAZ-21013 - 1989 - Nappi Projekti

Viesti Kirjoittaja Stuba »

Juu tosiaan kun tarkkaan katselee niin eihän niitä listankoloja olekkaan... :D Hommaat jonkun nasevan puskuritarran vaan tuon mallilätkän tilalle. ;)

Mistäs tuollaisen from russia with love tarran sais ostaa itellekki??? :)
Lada kardan...??? Njet... Volga
Akettaja

Re: VAZ-21013 - 1989 - Nappi Projekti

Viesti Kirjoittaja Akettaja »

Tarraa myy mansemotors tais 10e maksaa se tarra-arkki missä monenlaista tarraa, samasta arkista liimasin cccp ja sirppi ja vasara kuvat kaiutinkoteloihin :D Joku puskuritarra vois kyllä olla kova sana, kattoo kohan työkaverilta sais sen zhiguli merkki lätkän jos sitä mallais tuoho kohan kattoo mitä keksii..
Akettaja

Re: VAZ-21013 - 1989 - The Dropped Red

Viesti Kirjoittaja Akettaja »

Uus 3.9 välitteinen perämurkula saapui mansemotorssin kautta. Pe iltana asentelin ja la sitten ne yleisohjeen sisäänajot eli 30km matka-ajoa ja sitten puolisen tunnin jäähyttely tauko ja taas 30km jäähyttelyt ja sitä rataa sitten öljyt alas sitä metallimujua lähti kohtuu paljon pientä sirua ja vähän isompaakin lastua oli sorvannut varmaan ihan normaalia. Perän ulvonta taas häiritsee aika lailla nyt ajettu joku 170km ja ulina alkaa mittarin näyttäessä 80 ja kovimmillaan huutaa 100 vauhissa jolloin melu on kohtuu korvia särkeä peittäen rengas/ajomelun ja moottorin äänen alleen ettei hullukaan sitä pitkään kuuntele ilman pelttoreita.. Onko muilla kokemuksia noista tehasuusista peristä onko ihan normaalia et alussa ääntää ja häviää kun kuluu vai onko tuo nyt tuollanen aina? :shock: Plus sanottakoon että pientä lämpeämistä havaittavissa kun jo tuon 30km lenkin jälkeen nostin auton ylös niin koko taka-akseli hohti kuumaa ja ite murkula poltti kättä. Ei ennen ole tullut testattua lämpenikö vanha perä noin paljoo tuntuu vaan aika epänormaalille.. Ja varmasti perän stefan polttaa pitemmällä ajalla jos ei muuta kun jo näille ajoille alkoi muhimaan kosteana.. Tainnu sattuu pien shimmaus moka tovereilla et liian tiukaks tehty hammaskosketus kun alussa tuntui että ei vetarin laipasta jaksa kunnolla yhellä kädellä pyöräyttää.. Niin ja ei ole mikään lukollinen ja öljyinä perus 80-90. Pistin manseenkin postia et mitä mieltä saa nähä mitä vastaavat.. Ja se pääsyy miks 3.9 perän hankki et matkamukavuuden lisääminen niin oisko jollain 10-12kmh korjaantunut mittarivirhe eli nyt noilla snadikumeilla kun ajelee mittariin 120 niin oikeeta on 100-102 navin mukaan kun ennen 4.3 pikkulohkon perällä reiluu 30 oli heitto et auttoi jonkin verran. Matkustusmukavuus vaan ei korjaantunut yhtään päin vastoin laittasivat ees pelttoorit tehtaalta mukaan jos tuo on normaalia.. :lol:
Akettaja

Re: VAZ-21013 - 1989 - The Dropped Red

Viesti Kirjoittaja Akettaja »

Joo-o ei voi muuta todeta kun että mansemotorssilla homma pelaa iso käsi sinne päin! :) Su ilmottelin tuosta peräongelmasta ja viskasin ongelmatapauksen mh takasi menemään niin tiistaina saikin hakea toisen perän jo matkahuollosta. Nättiä toimintaa ei voi muuta todeta. 3 peränmurkulan vaihto viikon sisään alkoi jo mennä rutiinilla :lol: Mutta joo joku shimmikämmi ekassa perässä oli nyt toisella on hiljainen kun mikä, pieni tuulen ujellukseen verrattavissa oleva ääni perästä kuuluu mutta erittäin hiljainen. Ja mikä tärkeintä "matkustusmukavuus" on nyt maximoitu noille snadikumeille. Joskohan nyt antas tältä kesää tämän ikuisuusprojektin olla tälläisenaan? Perus huoltoja ja mahd. remoja vain tehden.
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: VAZ-21013 - 1989 - The Dropped Red

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Hyvä että homma toimii ja auto on kunnossa. Koska tienpäällä noin kaunis auto kuuluu olla 8)
Paljos nyt on jenkaa konees satasen vauhdis?
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Akettaja

Re: VAZ-21013 - 1989 - The Dropped Red

Viesti Kirjoittaja Akettaja »

Koska tieto lisää tuskaa nii eipä ole kiekkamittaria tullu laitettua. Mutta korvakuulolla sanottuna ihan riittävästi :D
Vastaa Viestiin