Polkupyörän apumoottori
Polkupyörän apumoottori
Pitkään haaveillut moposta mutta mitään nykyaikaista kiinanihmettä en tosiaankaan halua ja vanhat mopot alkaa olemaan kultaakin kalliimpia.
Siispä ratkaisuhan on tässä: http://m.wandamotor.fi/polkupyoran-apum ... cv2gueb2g4
Nojoo toki laitonhan tuo ilmeisesti on, rinnastetaan kaiketi mopoon, mutta sen kerran kesässä kun mopolla tekee mieli ajella niin ajaa varmasti asiansa tälläinen härveli. Ei täälläpäin poliiseja niin usein liiku.
Mutta onko kukaan muu rakentanut tälläistä? tai onko kokemuksia poliisin suhtautumisesta?
Siispä ratkaisuhan on tässä: http://m.wandamotor.fi/polkupyoran-apum ... cv2gueb2g4
Nojoo toki laitonhan tuo ilmeisesti on, rinnastetaan kaiketi mopoon, mutta sen kerran kesässä kun mopolla tekee mieli ajella niin ajaa varmasti asiansa tälläinen härveli. Ei täälläpäin poliiseja niin usein liiku.
Mutta onko kukaan muu rakentanut tälläistä? tai onko kokemuksia poliisin suhtautumisesta?
Lada 2107 1300S -91
Lada 112 1.5 16V -03
Lada 112 1.5 16V -03
Re: Polkupyörän apumoottori
Nerokas vekotin. Myös tuo täydellinen asennussarja ihmtyttää ja halpa hinta. Kehitystä on tapahtunut ensimmäisistä apumoottoreista, joissa veto tapahtui kitkarullan välityksellä etukumiin. Pykälänikkarithan keksivät moniakin syitä, miksi tuollaista ei kannata hankkia. Iske kiinni ja kerro kokemuksista.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Ihmettelin myös että onpa halpa kun sisältää kaikki osat, kiinalaista laatua toki mutta kuitenkin.Pavlovits kirjoitti:Nerokas vekotin. Myös tuo täydellinen asennussarja ihmtyttää ja halpa hinta.
Kyllä minä tuollaisen tilaan ja kasaan laitan jossain vaiheessa, mutta kiireen ja rahanmenon takia en lupaa tälle kesää. kerron kyllä täällä sitten kun on ajankohtaista.
Lada 2107 1300S -91
Lada 112 1.5 16V -03
Lada 112 1.5 16V -03
Itse olen yhden tuollaisen kasannut, ja voin luvata että hauska peli jos kantti kestää.
Asentaminen on helppoa, mutta moottorin käyntiin saaminen on lähes mahdotonta polkuvoima-kytkin yhdistelmällä. Eli pakko hankkia levennyspala polkimiin ja asentaa se vetokäynnistys. Sellaisen vinkin voin vielä antaa, että kannattaa laittaa se johonkin tukevaan pyörään, esim SA-INT:n vanhaan polkupyörään. Itse kasasin moottorin Bilteman Cruiseriin (sattumalta samanlaiseen kuin kiinalaisen ohjekirjan kannessakin), ja meno oli 25 km/h jälkeen todella huteraa, vähän pelottavaakin.
Oman pyörän huippunopeus oli GPS:sän mukaan 77 km/h, ja silloinkin muistan että vetoa oli vielä hieman jäljellä, uskallus vain loppui kesken.
Asentaminen on helppoa, mutta moottorin käyntiin saaminen on lähes mahdotonta polkuvoima-kytkin yhdistelmällä. Eli pakko hankkia levennyspala polkimiin ja asentaa se vetokäynnistys. Sellaisen vinkin voin vielä antaa, että kannattaa laittaa se johonkin tukevaan pyörään, esim SA-INT:n vanhaan polkupyörään. Itse kasasin moottorin Bilteman Cruiseriin (sattumalta samanlaiseen kuin kiinalaisen ohjekirjan kannessakin), ja meno oli 25 km/h jälkeen todella huteraa, vähän pelottavaakin.
Oman pyörän huippunopeus oli GPS:sän mukaan 77 km/h, ja silloinkin muistan että vetoa oli vielä hieman jäljellä, uskallus vain loppui kesken.
Oman kokemuksen perusteella neuvo vankasta pyörästä kohillaan. Olin luvannut kummitytölleni, että hälle mopon (vaan ei uutta) hommaan, kun 15 v. täyttää. Tähän oli äitinsä siunaus. Vaan pyhä jysäys, mopot kotikaupungissamme tuupattiin autojen sekaan, pois kevyen väyliltä. Lupaus on lupaus. Hankin manselaisen, jo edesmenneen poliisin, Rusasen Hellas Spesial -merkkisen vanhan ja vankan pyörän. Tähän asensin neukkulaisen Krasnoje Oktoberskaja (punainen lokakuu) apumoottorin. Katsastin mopoksi ja museokatsastin myös. Ei siinä ihan kaikkia 10:tä käskyä tullut noudatettua, mutta tarkoitus pyhitti j.n.e.
"Luuletko, että minä tuolla kehtaisin ajaa?" En tietenkään luullut, mutta lupaustani en rikkunut.
Ei taida kyselijän kulkinetta Suomessa liikenteeseen saada. Itse en sakoista niin perustais, mutta vahingon sattuessa ei mikään vakuutus korvaa. Jos saat asiaa etiäppäin, niin kirjoittele. Kiinnostaa kyllä.
"Luuletko, että minä tuolla kehtaisin ajaa?" En tietenkään luullut, mutta lupaustani en rikkunut.
Ei taida kyselijän kulkinetta Suomessa liikenteeseen saada. Itse en sakoista niin perustais, mutta vahingon sattuessa ei mikään vakuutus korvaa. Jos saat asiaa etiäppäin, niin kirjoittele. Kiinnostaa kyllä.
Jos käy kiinalaisen raivaussahan moottori. niin minulta saat 50. sisältää postikulut. mutta siitä puuttuu asennus tarvikkeet...mutta pyörivä ja keskipakois kytkin on.voimasika kirjoitti:Ihmettelin myös että onpa halpa kun sisältää kaikki osat, kiinalaista laatua toki mutta kuitenkin.Pavlovits kirjoitti:Nerokas vekotin. Myös tuo täydellinen asennussarja ihmtyttää ja halpa hinta.
Kyllä minä tuollaisen tilaan ja kasaan laitan jossain vaiheessa, mutta kiireen ja rahanmenon takia en lupaa tälle kesää. kerron kyllä täällä sitten kun on ajankohtaista.
t tulppu kirjoitti: Jos käy kiinalaisen raivaussahan moottori. niin minulta saat 50. sisältää postikulut. mutta siitä puuttuu asennus tarvikkeet...mutta pyörivä ja keskipakois kytkin on.
Kyllä minä hankin tuon valmiin paketin, se sisältää kaiken tarpeellisen.
Lada 2107 1300S -91
Lada 112 1.5 16V -03
Lada 112 1.5 16V -03
Niin siis tieliikkennelakiinhan tuli muutos joka käsittää koko maan ja sitten paikallisesti ei mopoille kylttejä vaihdettiin sallittu mopoille kylteiksi. Tämä asia on todella kaksiteräinen, kun oma lapsi on kävely-pyöräily ikäinen haluaa ne mopot pois sieltä kevyen väyliltä, sitten kun oma lapsi on mopoikäinen niin haluaa ne mopot taas sinne kevyelle, sitten kun lapsukainen alkaa autoilemaan niin kiroaa ne edessä pyörivät mopot, eli taas ne pitäisi saada pois tieltä.wileeni kirjoitti:mopot kotikaupungissamme tuupattiin autojen sekaan, pois kevyen väyliltä.
Oletteko ajaneet tavallisella (siis nykyään nuorison käyttämällä mopolla ei millään museoikäisellä) nykyliikenteessä ja kaupungilla? On muuten monella autoilialla aika huono liikennekäytös mopoja kohtaan, eräänkin kerran huoltoaseman pihalla yritti saksalaisvalmisteinen auto kiilata eteen mittarille. Kun sain mopon pysäytettyä mittarille ja otin (tummenetun) umpikypärän pois niin ukko siirsikin autonsa toiselle mittarille, en tiedä olisiko jotain "mopopojalle" huutanut ellei sillä olisikin ollut ikää vähän enemmän mitä oletti. Samantyylisiä kiilaa mopoa tilanteita on ollut useita, vaikken kaupungilla paljoa ole ajellutkaan.
- toktornivako
Kaveri olis kiinnostunut, liikeniskö niitä pari kappaletta?t tulppu kirjoitti: Jos käy kiinalaisen raivaussahan moottori. niin minulta saat 50.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Kylläpä niitä jokunen pitäis löytyä.
- toktornivako
Juu aattelin että 50:tä joutais jo pari kaverin polkuauto projektiin?
Ai sitä ruvetaan taas viisastelemaan... Pilkkumies on herännyt..
- toktornivako
Noo mä vähän aattelin, että mahtaako se taas vaan Leukailla.
3taitaa olla toimivaa koneosaa kotosalla nyt ja sopimukset on myös muista tulevista. Että jokunen oli myös tulolla jos vain olisin ostanut.