Lada Vesta
Re: Lada Vesta
Minun mielestä Vestan kohdalla voi jättää sanan Halpisauto pois.minusta ei ainakaan näytä sellaiselle. Äkkiseltään... jos muistelee Samaran Verrattuna 5000eur kalliinpaan autoon... jos Vestaa Vertaa saman hintaiseen tai Halvempaan. Niin näyttää varsin viksulle vehkeelle.. niin korin sovituksien puolesta kuin kojelaudan puolesta..Samaran Halpuus näkyy lähinnä kojelaudassa.. samanhintaisissa kilpailijoissa kauniinpi kojelauta. Mutta ajoominaisuudet ihan persiistä.. Samaraa ja 110 ei oletarvinnut ajaissa ohjastaa vaan on mennyt ilman suurempia rattitöitä...ehkä johtuu ettei ole ohjaustehostinta niin on tarkempi keskialue..
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Lada Vesta
Noo tuskin sitä nyt ihan 40000 ruplalla saa ?Jouska kirjoitti:Moi,
Tosiaan,Р
tuossa vielä nuo kaavaillut moottorivaihtoehdot:
1,6 l 8v / 87 hv (21116);
1,6 l 16V / 106 hv (21127); automaattivaihteistolle
1,6 l 16V / 114 hv (HR16DE-H4M) Renault-Nissan
1,8 l 16V turbo /123 hv??? (21128).
Eiköhän ruplan kurssi myös heijastu auton ajateltuun Venäjän myyntihintaan: 40 000 ruplaan. .
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: Lada Vesta
Moi,
Isot luvut ovat hankalia, varsinkin näin euro-aikana. Eli alkuperäinen hinta tavoite taisi olla 400 000 rublaa.
Isot luvut ovat hankalia, varsinkin näin euro-aikana. Eli alkuperäinen hinta tavoite taisi olla 400 000 rublaa.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Lada Vesta
Parhaillaan Pietarissa järjestettävissä "Mir Avtmobilja" -autonäyttelyssä Bo Andersson juuri kertoi toimittajille, että ruplan devalvoituminen ja koska keskimääräinen lokalisointi on Vestassa ja X-Rayssa tuotannon alussa vain 65%, niin niille tulee lisäveroa ja myyntihinnat nousee. Vestan hinnan odotetaan nousevan 500000-550000 ruplaan ja X-Rayn 500000-600000 ruplaan. Muutokset valuuttakursseissa voivat vaikuttaa suuntaan tai toiseen.
http://careta.info/pryamaya-translyatsi ... eterburge/
http://avtosreda.ru/news-common/BuAnder ... estaiXRAY/
e. lokalisoinnin vaatimus% on tuon perusteella ilmeisesti edelleenkin noussut?
IzhAvton toimitusjohtaja Mihail Ryabov vahvisti myös , että Lada Vestan valmistelu aloittaa tuotanto 25.syyskuuta on jatkunut aikataulussa.
http://avtosreda.ru/news-common/Dozapus ... LADAVesta/
http://careta.info/pryamaya-translyatsi ... eterburge/
http://avtosreda.ru/news-common/BuAnder ... estaiXRAY/
e. lokalisoinnin vaatimus% on tuon perusteella ilmeisesti edelleenkin noussut?
IzhAvton toimitusjohtaja Mihail Ryabov vahvisti myös , että Lada Vestan valmistelu aloittaa tuotanto 25.syyskuuta on jatkunut aikataulussa.
http://avtosreda.ru/news-common/Dozapus ... LADAVesta/
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Lada Vesta
Moi,
Tuoreita kuvia Izhevskin autotehtaalta. Lada Vestan tuotanto alkaa 3 päivän päästä ilmeisesti tuolla 114 hv:n Rellun koneella. Myös uusi, isompi 123 hv Vaz 21118 moottorikin on valmistunut tuotantokelpoiseksi. Vesta taisi pohjautua Renaultin pohjalevyyn ja paljon osia tulee Rellusta, osa hieman modifioituna kuten auton ovet.
Tavoite on tuottaa 6000 Vestaa loppuvuonna. Ensi vuonna sitten enemmän. Niin, hinta taisi olla jotain 7000-8000 euroa.



Tuoreita kuvia Izhevskin autotehtaalta. Lada Vestan tuotanto alkaa 3 päivän päästä ilmeisesti tuolla 114 hv:n Rellun koneella. Myös uusi, isompi 123 hv Vaz 21118 moottorikin on valmistunut tuotantokelpoiseksi. Vesta taisi pohjautua Renaultin pohjalevyyn ja paljon osia tulee Rellusta, osa hieman modifioituna kuten auton ovet.
Tavoite on tuottaa 6000 Vestaa loppuvuonna. Ensi vuonna sitten enemmän. Niin, hinta taisi olla jotain 7000-8000 euroa.



***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Lada Vesta
Moi,
Tehtaan sivut, jossa ylhäällä "laskuri" LAda Vesta tuotannon käynnistymiseen.
http://www.izhavto.ru/
Tuollainen tehtaanmerkki kanssa löytyi Internetistä:

Izhavto, Isänmaan asialla....
Tehtaan sivut, jossa ylhäällä "laskuri" LAda Vesta tuotannon käynnistymiseen.
http://www.izhavto.ru/
Tuollainen tehtaanmerkki kanssa löytyi Internetistä:

Izhavto, Isänmaan asialla....
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Lada Vesta
Lada Vesta myyntiin Italiassa ja Saksassa
Vestan vienti aloitetaan v.2016 alussa maihin joissa on voimassa Euro 5. Vuoden 2016 aikana aloitetaan myöhemmin vienti myös Euro 6 alueelle, kun saadaan siihen sertifiointi ja samalla sitten lisätään kapasiteettia.
Italiassa ja Saksassa varmaan tuo Euro 6 pitäisi olla jo voimassa, niin vienti niihin varmaankin alkaa vasta sitten myöhemmin vuoden 2016 aikana.
http://avtosreda.ru/news-common/Vestubu ... iGermanii/
Ei oikein mene jakeluun miksi Vesta kuitenkin tarvitsee Euro 6 sertifioinnin, jos Euro 5 ja Euro 6 ei eroa millään tavalla toisistaan bensamoottoreissa, kuten palstan "päästöasioiden asiantuntija" täällä väittää ?
Vestan vienti aloitetaan v.2016 alussa maihin joissa on voimassa Euro 5. Vuoden 2016 aikana aloitetaan myöhemmin vienti myös Euro 6 alueelle, kun saadaan siihen sertifiointi ja samalla sitten lisätään kapasiteettia.
Italiassa ja Saksassa varmaan tuo Euro 6 pitäisi olla jo voimassa, niin vienti niihin varmaankin alkaa vasta sitten myöhemmin vuoden 2016 aikana.
http://avtosreda.ru/news-common/Vestubu ... iGermanii/
Ei oikein mene jakeluun miksi Vesta kuitenkin tarvitsee Euro 6 sertifioinnin, jos Euro 5 ja Euro 6 ei eroa millään tavalla toisistaan bensamoottoreissa, kuten palstan "päästöasioiden asiantuntija" täällä väittää ?

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Lada Vesta
Moi,
Selvästi näyttäisi olevan piristymassä tuo Ladojen myynti Saksassa vuosien tauon jälkeen.
Saksassa on laadittu uudet nettisivut, ja myynnissä jo uudemmat mallit Niva 4x4 Urban ja Kalina Cross.
Selvästi näyttäisi olevan piristymassä tuo Ladojen myynti Saksassa vuosien tauon jälkeen.
Saksassa on laadittu uudet nettisivut, ja myynnissä jo uudemmat mallit Niva 4x4 Urban ja Kalina Cross.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Lada Vesta
Onkohan mitään huhuja kuulunut esim. vestan tuomisesta suomen markkinoille?
Jos ei, niin onko mitään mahdollisuutta tuoda suomeen ja rekisteröidä?
Kiinnostaisi kovasti.
Jos ei, niin onko mitään mahdollisuutta tuoda suomeen ja rekisteröidä?
Kiinnostaisi kovasti.
Re: Lada Vesta
Moi,
Eipä ole kuulunut huhuja mutta arvata varmaan voi.
Kaikki riippuu varmaan siitä miten myynti lähtee käyntiin kun taitavat aloittaa Euroopan myynnin Saksasta. Ja sitten Vestan tuotantomääräthän ovat pienet vielä ensi vuonnakin. Eiköhän suurin osa autoista mene ensin Venäjän markkinoille ja rippeitä tulee Eurooppaan.Ruotsiinhan sitä aletaan tuomaan jossain vaiheessa erittäin suurella todennäköisyydellä. Pitää varmaan odottaa ainakin tuonne vuoteen 2017 ennen kuin Suomesta saanee auton ostettua. Joko se tilataan Ruotsista Internetin kautta tai sitten ostetaan Suomesta jostain kioskista. Eikös ne Suomen maahantuontioikeudet ole tavallaan myyty ruotsalaisille jotka voivat sitten perustaa Suomeen oman yrityksen niitä myymään tai sitten antaa myyntioikeudet jollekin suomalaiselle autoketjulle. Ei varmaan tule ongelmaa jos haluaa noutaa auton vaikka Saksasta Suomeen. Pitää vaan nyt seurata mitä tulee tapahtumaan. Tuskin on Vesta yhtään Rellua parempi auto?
Oiskohan se Vesta Suomessa varmaan 14 000- 15 000 euron auto?
Eipä ole kuulunut huhuja mutta arvata varmaan voi.
Kaikki riippuu varmaan siitä miten myynti lähtee käyntiin kun taitavat aloittaa Euroopan myynnin Saksasta. Ja sitten Vestan tuotantomääräthän ovat pienet vielä ensi vuonnakin. Eiköhän suurin osa autoista mene ensin Venäjän markkinoille ja rippeitä tulee Eurooppaan.Ruotsiinhan sitä aletaan tuomaan jossain vaiheessa erittäin suurella todennäköisyydellä. Pitää varmaan odottaa ainakin tuonne vuoteen 2017 ennen kuin Suomesta saanee auton ostettua. Joko se tilataan Ruotsista Internetin kautta tai sitten ostetaan Suomesta jostain kioskista. Eikös ne Suomen maahantuontioikeudet ole tavallaan myyty ruotsalaisille jotka voivat sitten perustaa Suomeen oman yrityksen niitä myymään tai sitten antaa myyntioikeudet jollekin suomalaiselle autoketjulle. Ei varmaan tule ongelmaa jos haluaa noutaa auton vaikka Saksasta Suomeen. Pitää vaan nyt seurata mitä tulee tapahtumaan. Tuskin on Vesta yhtään Rellua parempi auto?
Oiskohan se Vesta Suomessa varmaan 14 000- 15 000 euron auto?
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Lada Vesta
Jossain taisin lukea arvailuja, että Saksassa tulisi myyntiin n.8500e hintaan.
Ja tosiaan jotain jälleenmyyjiä autoliikkeisiin oli ne kaavailut Suomen osalta.
Tuon uutisenhan mukaan myynti Euro6 alueelle pitäisi alkaa vuoden 2016:n aikana, ei kuitenkaan alkuvuonna, koska ei ole sertfikaattia sille Euro 6:lle. En kyllä itsekään ymmärrä, miksi se siitä kiikastaa, koska kyse ei ole palotilaan ruiskuttavasta moottorista? Siksi epäilenkin, että tuliko se hiukkasmassapäästö/km kuitenkin koskemaan kaikkia "kipinämoottoreita"? Vaikka niiden imusarjaan ruiskivien hiukkaspäästö on tosiaan lähes olematon. Luin läpi tuon kyseisen direktiivinkin, mutta se on niin epäselvästi sielläkin ilmaistu liittyen haluttuja muutoksia, ettei siitä ota varmuudella selvää.
Ja tosiaan jotain jälleenmyyjiä autoliikkeisiin oli ne kaavailut Suomen osalta.
Tuon uutisenhan mukaan myynti Euro6 alueelle pitäisi alkaa vuoden 2016:n aikana, ei kuitenkaan alkuvuonna, koska ei ole sertfikaattia sille Euro 6:lle. En kyllä itsekään ymmärrä, miksi se siitä kiikastaa, koska kyse ei ole palotilaan ruiskuttavasta moottorista? Siksi epäilenkin, että tuliko se hiukkasmassapäästö/km kuitenkin koskemaan kaikkia "kipinämoottoreita"? Vaikka niiden imusarjaan ruiskivien hiukkaspäästö on tosiaan lähes olematon. Luin läpi tuon kyseisen direktiivinkin, mutta se on niin epäselvästi sielläkin ilmaistu liittyen haluttuja muutoksia, ettei siitä ota varmuudella selvää.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Lada Vesta
Moi,
Poimittua Izhavton uutisista:
Ensimmäinen suurtuotannosta valmistunut Lada Vesta on väriltään tumman harmaa metallinhohto väri "Pluton", varustetasona "Comfort". Moottorina onkin 1,6 litrainen 106 hv tuottava Renaultin vaihteistolla. Auton "kotimaisuusaste" mainitaan niinkin korkeaksi kuin 71%. Lopullinen myyntihinta Venäjällä selviää kuukauden sisällä. Myynti alkaa Venäjällä 25.11.2015

"Vestan ominaisuudet eivät ainoastaan tyydytä kotimaisia ostajia, vaan myös ulkomaalaisia ostajia" sanoi kauppa-, ja teollisuusministeri Alexander Morozov Vestan tuotannon avajaisjuhlallisuuksissa 25.9.2015.
Avtovazin presidentti Bo Andersson puolestaan muun muassa sanoi että "Vesta on maailmanluokan auto. Vesta on Avtovaz autotehtaan tulevaisuuden menestyksen symboli. Vestan tuotannosta vastaa maailman uudenaikaisin autotehdas jossa on maailman uudenaikaisimmat tuotantovälineet. Autotehtaan työntekijät ovat opetettu tekemään työnsä korkeiden laatuvaatimusten mukaisesti. Lada Vesta tuo takaisin arvostuksen Lada automerkkiin".
Koko Izhevskin tehdas on modernisoitu Vestan tuotantoa varten hyvin lyhyessä ajassa. Jotain tehtaan joustavuudesta kertoo se, että samalla tuotantolinjalla tehdään myös Nissania Vestan kanssa. Lisäksi jonkinlainen maailmanennätys on tehty Vestan kohdalla: konseptiautosta tuotantoon hyvin lyhyessä,vuoden pituisena ajanjaksona.
Eräs huvittava yksityiskohta vielä. Jopa 60 % Vestan osista tehdään Togliatissa, mutta kokoonpano tehdään Izhevskissä. Mistäköhän mahtaa johtua??
Luulisi, että siellä on pitkä kokemus jo takavetoistenkin kasauksesta.

Poimittua Izhavton uutisista:
Ensimmäinen suurtuotannosta valmistunut Lada Vesta on väriltään tumman harmaa metallinhohto väri "Pluton", varustetasona "Comfort". Moottorina onkin 1,6 litrainen 106 hv tuottava Renaultin vaihteistolla. Auton "kotimaisuusaste" mainitaan niinkin korkeaksi kuin 71%. Lopullinen myyntihinta Venäjällä selviää kuukauden sisällä. Myynti alkaa Venäjällä 25.11.2015

"Vestan ominaisuudet eivät ainoastaan tyydytä kotimaisia ostajia, vaan myös ulkomaalaisia ostajia" sanoi kauppa-, ja teollisuusministeri Alexander Morozov Vestan tuotannon avajaisjuhlallisuuksissa 25.9.2015.
Avtovazin presidentti Bo Andersson puolestaan muun muassa sanoi että "Vesta on maailmanluokan auto. Vesta on Avtovaz autotehtaan tulevaisuuden menestyksen symboli. Vestan tuotannosta vastaa maailman uudenaikaisin autotehdas jossa on maailman uudenaikaisimmat tuotantovälineet. Autotehtaan työntekijät ovat opetettu tekemään työnsä korkeiden laatuvaatimusten mukaisesti. Lada Vesta tuo takaisin arvostuksen Lada automerkkiin".
Koko Izhevskin tehdas on modernisoitu Vestan tuotantoa varten hyvin lyhyessä ajassa. Jotain tehtaan joustavuudesta kertoo se, että samalla tuotantolinjalla tehdään myös Nissania Vestan kanssa. Lisäksi jonkinlainen maailmanennätys on tehty Vestan kohdalla: konseptiautosta tuotantoon hyvin lyhyessä,vuoden pituisena ajanjaksona.
Eräs huvittava yksityiskohta vielä. Jopa 60 % Vestan osista tehdään Togliatissa, mutta kokoonpano tehdään Izhevskissä. Mistäköhän mahtaa johtua??


***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Lada Vesta
Tuo vaadittava kotimaisuusaste autonvalmistuksessa taitaa nykyisin olla peräti 70% Venäjällä ilman tulevaa lisäveroa? Vielä tämän vuoden huhtikuussa Vestan kotimaisuusaste tuotannon alussa arvioitiin 65%:ksi. Ja sen perusteella sille olisi vielä tullut lisäveroa myyntihintaan. Sitä on siis pystytty vielä kasvattamaan, tähän voi olla syynä esim. jonkun komponenttivalmistuksen siirtyminen Venäjälle.
Johtuisiko tuon Togliatin osuus osien tuotannossa vain siitä, että käytetään samaa palikkaa? Onhan se tietysti huomattavasti suurempi autoteollisuuden keskittymäkin ja tuotantoresursseja moneen lähtöön.
e. Tavoite kotimaisuusasteessa näkyy olevan peräti 85%. Yleiskuva toimittajien osista:

http://www.autostat.ru/news/view/23064/
Tuo vähän hämää tässä, että tuleekohan näihin kaikkiin Vestoihin pelkästään vaihteistovaihdoehdoksi se 5-portainen saksalaisen ZF:n tekemä - "robot" vaihteisto? Silloinhan näitä ei sitten olisi ollenkaan ns. manuaalivaihteisena saatavana?
Onhan tuo "kotimaisuusaste" kuitenkin aika suhteellista jos katsotaan tuota komponenttien toimittajien listaa ja oliko sillä Rostehilla enää joku 13% AvtoVazin osakkeista, loput on Renault-Nissanin. Pääjohtaja + tärkeimmät johtajat ja pääsuunnittelija ovat lisäksi ulkomaalaisia. Mutta ei anneta sen silti tätä autoa himmentää "kotimaisena venäläisenä", tuli vain nyt tuosta "kotimaisuusasteesta" mieleen. Päätarkoitushan tuossa kuitenkin on, että verot jää maahan, ihmiset saa töitä ja samallahan omakin teknologia varmaan kehittyy.
Johtuisiko tuon Togliatin osuus osien tuotannossa vain siitä, että käytetään samaa palikkaa? Onhan se tietysti huomattavasti suurempi autoteollisuuden keskittymäkin ja tuotantoresursseja moneen lähtöön.
e. Tavoite kotimaisuusasteessa näkyy olevan peräti 85%. Yleiskuva toimittajien osista:

http://www.autostat.ru/news/view/23064/
Tuo vähän hämää tässä, että tuleekohan näihin kaikkiin Vestoihin pelkästään vaihteistovaihdoehdoksi se 5-portainen saksalaisen ZF:n tekemä - "robot" vaihteisto? Silloinhan näitä ei sitten olisi ollenkaan ns. manuaalivaihteisena saatavana?
Onhan tuo "kotimaisuusaste" kuitenkin aika suhteellista jos katsotaan tuota komponenttien toimittajien listaa ja oliko sillä Rostehilla enää joku 13% AvtoVazin osakkeista, loput on Renault-Nissanin. Pääjohtaja + tärkeimmät johtajat ja pääsuunnittelija ovat lisäksi ulkomaalaisia. Mutta ei anneta sen silti tätä autoa himmentää "kotimaisena venäläisenä", tuli vain nyt tuosta "kotimaisuusasteesta" mieleen. Päätarkoitushan tuossa kuitenkin on, että verot jää maahan, ihmiset saa töitä ja samallahan omakin teknologia varmaan kehittyy.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Lada Vesta
Moi,
Käsittääkseni vaihteistoja riittää niin Ladan oman vaihteiston lisäksi kai tuo Renaultin vaihteisto.Tuo automaatti tulee parhaiten varusteltuun malliin, olisko "Lux" malliin ja nyt sitten aina sen, oliko se nyt 1,8 litraasen koneen kanssa jossa siis ahdin. Voihan olla, että vientiin viedään pelkästään näitä uuden aikaisempia malleja ja tuo vanha 8 venttiilinen vanhalla vaihteistolla jätetään pelkästään kotimaan markkinoille. Mutta kaikki jää nähtäväksi.
Ilmeisesti laatutavoitteita silmällä pitäen on Togliatin rooli pelkästään osatoimittaja.
JK. Nettiä lukemalla selvisi tuon Rellun vaihteiston käyttö tuotannossa. Bo Anderssonin mukaan uuteen automalliin ei voi laittaa vanhaa, ulisevaa Samaran perua olevaa vaihteistoa.
Moottoripuolella on luovuttu heikoimmasta 1,6 litraisesta 87 hv 8 venttiilin koneesta. Ensin tehdään Vestaa 1,6 litran 16V VAZ moottorilla, myöhemmin tulevat Rellun 1,6l 16V 114 hv ja 1,8 litrainen 123 hv.
Lisättäköön vielä Bo Anderssonin puheesta, että ykköstavoitteena on lisätä Ladan myyntiä ensin Pietarissa ja Moskovassa, sitten Euroopassa. Tavoitteena on myös saada Vesta Cross tuotantoon tasan vuoden päästä.
Käsittääkseni vaihteistoja riittää niin Ladan oman vaihteiston lisäksi kai tuo Renaultin vaihteisto.Tuo automaatti tulee parhaiten varusteltuun malliin, olisko "Lux" malliin ja nyt sitten aina sen, oliko se nyt 1,8 litraasen koneen kanssa jossa siis ahdin. Voihan olla, että vientiin viedään pelkästään näitä uuden aikaisempia malleja ja tuo vanha 8 venttiilinen vanhalla vaihteistolla jätetään pelkästään kotimaan markkinoille. Mutta kaikki jää nähtäväksi.
Ilmeisesti laatutavoitteita silmällä pitäen on Togliatin rooli pelkästään osatoimittaja.
JK. Nettiä lukemalla selvisi tuon Rellun vaihteiston käyttö tuotannossa. Bo Anderssonin mukaan uuteen automalliin ei voi laittaa vanhaa, ulisevaa Samaran perua olevaa vaihteistoa.
Moottoripuolella on luovuttu heikoimmasta 1,6 litraisesta 87 hv 8 venttiilin koneesta. Ensin tehdään Vestaa 1,6 litran 16V VAZ moottorilla, myöhemmin tulevat Rellun 1,6l 16V 114 hv ja 1,8 litrainen 123 hv.
Lisättäköön vielä Bo Anderssonin puheesta, että ykköstavoitteena on lisätä Ladan myyntiä ensin Pietarissa ja Moskovassa, sitten Euroopassa. Tavoitteena on myös saada Vesta Cross tuotantoon tasan vuoden päästä.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.