Edellinen talvipeli oli 2105 1200s-86 ja sekin harmittaa kun menin sit myymään..

Kesäautona s500 mersu,jotka on niin erittäin hienoja sähköautoja et ei niillä uskalla ajaa talvella..muutama ilmaiskari räjähtää niin pari nappista jo ostaa silläkin rahalla..no.ei siitä sen enempää.
Nettiautosta pongasin mielestäni siistin,toki siistimistä vailla olevan nappiksen.Kertomus auton historiasta ja tehdyistä remonteista alkoi kiinnostamaan niin paljon että oli miltei "pakko" lähteä paikanpäälle katsomaan(rahat taskussa).
Eli Polvijärveltä löytyi tämä 1200L,ja positiivisesti yllätti kunto kuviin nähden. Tuossa kuva siinä kunnossa kun ilmoituksessa oli: http://www.nettiauto.com/lada/2101/6782037
Sitten 20tuntia tallissa vähän myllytystä ja kiillotusta ja sieltä alkoi löytymään värikin jo: http://aijaa.com/nTeIU3
Tuossa juuri vahattuna pihassa,tässä valossa näyttää paljon vaaleammalta: http://aijaa.com/AdpugO
Sitten vähän kosmetiikkaa eli laittelin uudet vilkut lokareihin,lukkonauhat tiivisteisiin(kromiset),uudet peilit ja toiset vanteet alle jotta sain kromikapselit talveksi. Tällä hetkellä talvikunto on tälläinen: http://aijaa.com/boVeEv http://aijaa.com/kS8P5T http://aijaa.com/yHdkZf
Huomaa viimeisessä kuvassa lokarin vilkun kohdalla jäljet..


No kesällä katsotaan mitä asialle voi tehdä..olis oven alalaidoissakin laittamista kans..
Manselta tilasin tuon viimasuojan niin saa lämmöt pysymään alueella kun tahtoo olla niin hyvä jäähdytyskierto noissa kiinteä flekti malleissa..
Rekkarikilvet on vaihtunut myös alkuperäisiin noiden kuvien jälkeen..
Leimattukin on tässä kuussa ja katsuri ei voinut kuin kehua kun ei sieltä vaan löytynyt mitään..

Tekniikkapuolta päivittänyt sen verran et naapurin takaa tuli hommattua uusi kaasutin,vipumallin bensapumppu ja imu/pakosarjan tiivisteet samalla. Manselta sit vielä puola,jakajan koppa,kärjet,konkka,pyörijä ja tulpat niin eiköhän tämä talvi mennä sit ajellessa vaan..
Tarkoitus pitää origineeli kunnossa ja tietysti fiksailla ajan kanssa jos haaveissa olis vaikka museorekkari joskus 2017..
Radio kiinnostaisi hommata,joku vanha plaukkari tai vastaava..vaikka hattuhyllylle irtokajarit kasarityyliin..
Jospa tuolta rajan takaa toimittaisi jonkun nätin oldschool mankan..mut antennin reikiä en varmaan viitsi puhkoa lokariin,olisko sit irto antennilla..
Kävi jossain vaiheessa mielessä et olis alkanut haalia viriosaa ja rakennella vähän timmimpi tekniikka,yhdessä 2105 oli ihan pirteä hihnakone mut sit taas kun kesäautossa on yli 300hv niin sillä kyllä saa fiilistellä muutenkin..ja edellinen harrasteauto oli 9000 saabi josta otin miltei 400hv ulos niin jotenkin kyllästyi siihen ainaiseen janoon kun kaikkeen tottuu..
Et mennään vaan noilla tehoilla..
Tosin tulihan tuota viritettyä kun kohdistin imusarjan kanteen ja laitoin isomman suuttimen kaasarin ensiökurkulle!

Eli kesällä ensitoimenpiteet olis sit tuo ruma lokarin paikkamaalauksen korjaus ja ne pienemmät ruosteet pois.
Sen verran vielä pitää kehua että aika uskomaton historia oli kyllä mukana autossa,ensiomistaja teki huoltokirjan ja se oli kyllä sellainen elämänkerta että mitään ei ole jätetty mainitsematta!
Öljythän on luonnollisesti vaihdettu 3000km välein ja kaikki kustannukset laskettu pennilleen ylös.
Poimintoina huoltovihkosta mainintoina:
-"Akkunestettä lisätty 11mm yli kennojen tason-vuosiluku ja päivämäärä."
-"Jarrupalat vaihdettu,yksi jarrupala 3,6mm muita enemmän kulunut"
Ja tätä rataa jatkettu kaikista mahdollisista huolto/säätö/korjaus toimenpiteistä,puhumattakaan kaasuttimen seos/tyhjäkäyntiruuvien astekulmista ja erilaisista piirroksista!

Tämä on sitä oikean vanhan kansan auton hyvänä pitoa mielestäni!
