Vikakoodi 54

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Warre 1000

Re: Vikakoodi 54

Viesti Kirjoittaja Warre 1000 »

Olen kyllä etsinyt potikka keltaisella hatulla vänkkärin puolella tuloksetta. "Ihmellinen rele" hoitaa käynnistysmoottoria. Se lyhyt harma/punainen kaksoisjohtoa on yhteydessä pitkän harmaan/punaiseen johdolle. Pitkälle oranssille johdolle tulee virta kun laitan sytytyksen päälle. Harmaa/punaista johtoa ei tapahtuu mitään, kun virta laitetaan päälle. Molemmat irtojohtimet menee sulakerasian alapuoleeseen. En ole mistään löytänyt mustan ja vihreän johtimet samassa paikassa.

Tietysti jos oktaanisäädin on jostain syystä poistettu, niin se on mahdoton löytää, ja tietokone ilmoittaa saavansa siitä väärä jännite. Tulen jollain hetkellä kokeilemaan yhdistää ne kahdet irralliset johdot jollain suurella vastuksella. 5 000 ohmiin vastuksella tuskin pystyn polttamaan jotain suurella virralla. Ylimääräistä harmaa/punaista johtoa saattaa olla varalla nakutussensorille.
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

Ennen kuin yhdistät summissa mitään johtoja niin eikö vois tuon laittamani johdotuskaavion mukaan vaikka ohjainlaittellta lähteä johtonippua seuraamaan, kyllä ne johdot jossain on. B12 liittimestä lähdet etenemään (vai avasitko johdotuskaaviokuvaa minkä linkkasin?).
toktornivako

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

samarai kirjoitti:
toktornivako kirjoitti:
samarai kirjoitti: Ja sinähän et tiennyt edes sitä "sinkoa".Siitähän oli jo silloin ensimmäisellä kerralla juttua, ja jätkä oli aivan pihalla tästä "singosta".On siinä varsinainen "Kawamies" :lol:
Ja minä olen kyllä syntyisin "stadin kundi", vaikka asunkin nyt Keravalla. Ensimmäisen kerran aukaisin silmäni vanhalla Kätilö-opistolla Neitsytpolulla. :)
Harva syntymä paikakseen ilmoittaa sitä sairaalaa missä se on mahtanut tapahtua :( En minäkään itseäni tamperelaisena pidä vaikka siellä sairaalassa syntynyt olen? Mutta nyt tarvitsee nynny käytännön mukaan alkaan vaatiin solvauksesta ja herjaavasta kirjoittelusta julkista anteeksi pyyntöä! Sillä en mistään löydä moista että olisin väittänyt etten "sinkoa" Kawaan olis yhdistäny?
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Warre 1000

Olen yrittänyt seurata tietokeskuksesta paksua kaapelinippua, ja ainoa löytämäni vihreän johdon menee lämpötunnistimelle keltaisen johdon kanssa.

Olen nyt myös kokeillut viritelmän ylimääräisiin kaapeleihin. Laitoin kahdet 1000 ohmin vastukset sarjalla mustalla kaapelin maadoitukseen ja syötin niitä punaiselta johtimeelta mistä 12 V tulee. Eli siis keskipisteessä on 6V jännitteen. Sieltä laitoin 2000 ohmin kautta virtaa harmaapunaiseen johtimeen. Sitä valitettavasti ei auttanut. Ilmeisesti ne ylimmääräiset kaapelit ei ole mitään tekemisessä tietokeskuksen kanssa, taikka tarvitaan myös syöttää oikean koodin tietokeskukseen muutettaakseen sytytyksen ajankohdetta.
pressa

pressa kirjoitti: B12 liittimestä lähdet etenemään (vai avasitko johdotuskaaviokuvaa minkä linkkasin?).
Warre 1000 kirjoitti:Olen yrittänyt seurata tietokeskuksesta paksua kaapelinippua...
No minkävärinen oli se johto joka B12 liittimeltä lähti ja mihin se meni?? Ei tarvitse kuin tuota yhtä johtoa seurata!!
arsenikki

Viesti Kirjoittaja arsenikki »

Kyllä se vetää pinnan kireelle ku samaralla ajaa, jos oon ny oikein ymmärtäny.
ilmeisesti sekin kikotin etuveto, että johtuuko siitä että kiesi vetää ns. etukäteen ja kuski jää kakkoseks.
Ei muuta jatkakaa!
MINI Cooper S Caprio -06
Lada 2101 -86 (Projekti)
Audi A4 -08
Micra 1.3 -00
FAT Rambler -15

Taito määrää sen, mitä kykenee tekemään. Motivaatio ratkaisee, mitä tekee.
Warre 1000

En ole nähnyt oktaanipotikan myytävänä missään. Onneksi sain ostettua käytetyn oktaanipotikan. Se tuli tänään postilla. Sen vastus oli tarkkaan 400 ohmia. Ja se oli kyllä sen verran suuri, ettei sitä helposti piilotetaan eikä sen liitoskappaletta.

Purimme hattuhyllyn pois ja toisiaan kyllä tietokoneesta B12 lähtee vihreän kaapelin, ja myös lisää vihreitä kaapeleita muista liittimeestä. Paksu nippua johtimia meni reiästä läpi konehuoneeseen. Sen nippua olen kyllä ennestään tarkistanut tarkasti ja ne vihreät kaapelit, mitkä on löydetty menne kyllä muihin vehjeisiin. Sain yhden haaran auki ja sisällä oli kahta vihreää kaapelia. Yksi meni alipainemittariin, mutta toista ei löydetty. Kaavan mukaan vihreän kaapelin pitäisi mennä vaihdelaatikkolle. Sitä en päässyt tarkistamaan, mutta jatkoin toisella haaralla.

Siellä oli kahta täysvihreää kaapelia. Yhden löisin muttei toista. Sen näytti loppuvan seuraavassa haarakohdassa. Oli niin ahdas paikka, että piti saada kaapelinippua irti aukaistakseen haarakohdan. Mitä ihmeessä? Kaapelinipun alta menee yhden haaran aukon kautta peltirunkoon. Sen päässä oli musta klöntti, joka oli vaikea saada ulos rungosta.

Liittimeen oli viritelty suuren 270 ohmin vastus paksun kutistusletkun sisällä. Ja kaapelit ovat kyllä vihreä ja musta. Laitoimme käytetyn oktaanipotikan siihen ja käynnistimme konetta. Toistaiseksi emme ole huomannut mitään tehtyä vauriota, etsieskellämme vihreitä kaapeleita. Ja "Check Engine" pysyy sammutettuna.

Kiitos avustanne!
Pavlovits
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Ensin aloin taas manata peruskoulun opetusta, mutta kyse lienee käännöskoneen kääntämästä tekstistä.
Sittenkään en oikein ymmärtänyt mistä oli kysymys, mutta se johtuu vain huonosta tekniikan tuntemuksestani.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Warre 1000

Valitettavasti en voi syyttää käännöskonetta. Tällaista minun suomenkielentaitoani on. Yhdeksän vuoden opiskelun jälkeen ei sitä paremmaksi tuli. Ja saksalaiset ovat kyllä naurannet ennemmän kuin kerran, kun olen kaivannut tietoa Warresta.

Elektroonisen bensasuihkutuksen vikakoodi 54 viittaa virheettä oktaanisäätimessä. Edeltäjäni oli yrittänyt sen virittää ja piilottanut sen peltirunkoon. Kai ettei mahdollista ostajaa sitä huomaisi.
pressa

Eli nyt ei vikakoodia enää tule kun laitoit oktaanisäätimen?
Warre 1000

Piti kytkeä pois akun vähäksi aikaa, että tietokone unohtaa säästetyt virhekoodit.
Nyt "Check Engine " ei enää palaa, kun autossa on oikein säädetyn oktaanisäätimen.
Warre 1000

Nyt se "Check engine" välillä syttyy sekä sammu. Kylmänä valo on sammunut kunnes on ajettu 10 kilsaa. Sitten jarrutuksessa se saattaa sammua ja syttyä uudestaan kiihdytykessä. Saimme vikakoodin esillä rautalangalla ja se on tällä kertaa 13 eli "Ei happitunnustimen signaalia". Näyttää siltä että edellisen omistaja on yrittänyt korjata vian onnistumatta. Todennäköistä on jossain irtokytkin.
Vastaa Viestiin