Lada Vesta
Re: Lada Vesta
Nyt kun tämä höpinä alkaa saamaan hieman vauhtia, niin pannaas tälläinen ajatus liikeelle: Paljonko olisit valmis oikeasti maksamaan uudesta Vestasta jossa on kaikki lisävarusteet??
Erikoista huomioitavaa:
- Takuu 1V/35000km Lisätään heti perään, että tehdas ei anna pitempää takuuaikaa ja .
- Automaattivaihteisto on rellun robotisoitu manuaali, joka on osoittautunut hieman omalaatuiseksi..
- Autolle ei ole virallista huoltoa Suomessa, joka täyttäisi takuuaikaiset ehdot.
- Kian saa nykyään halvalla ja pitkällä takuulla.
Erikoista huomioitavaa:
- Takuu 1V/35000km Lisätään heti perään, että tehdas ei anna pitempää takuuaikaa ja .
- Automaattivaihteisto on rellun robotisoitu manuaali, joka on osoittautunut hieman omalaatuiseksi..
- Autolle ei ole virallista huoltoa Suomessa, joka täyttäisi takuuaikaiset ehdot.
- Kian saa nykyään halvalla ja pitkällä takuulla.
Re: Lada Vesta
Enpä usko, että tältä foorumilta löytyy tosissaan montakaan potentiaalista uuden Lada ostajaa, Jaskan ja Lada-Juntin tarinatkin on vielä liian tuoreessa muistissa.
Käyttäjät on pääosaltaan vanhemman kaluston harrastajia, itse en edes osaa varmaan enää ajaakaan muulla kuin Samaralla. Ehkä sitten myöhemmin tarpeeksi halvalla käytetyn Vestan voisin ostaakin, uutena en, vaikka olisi rahaakin. Enkä kyllä mitään muutakaan uutta autoa, ei tässä pelkästään Ladasta itsellä ole kyse.
Ehkä kuitenkin vaikka Jokari voisi olla tosissaan kiinnostunut uudesta Vestasta, kunhan se saadaan täällä vain ensin myyntiin?

Ehkä kuitenkin vaikka Jokari voisi olla tosissaan kiinnostunut uudesta Vestasta, kunhan se saadaan täällä vain ensin myyntiin?
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Lada Vesta
Moi,
Vesta on vähän liian nopeasti kehitetty ja jos tosiaan ranskalaisista osista koottu niin yllätyksiä varmaan on tiedossa.
Jälleenmyyjä liike voi ja varmaan joutuu antamaan pidemmän takuun. Muutoin ei autot mene kaupaksi.
Monella autoilijalla saattaa satakymppi olla liian tuoreessa muistissa.
Olisko jälleenmyyjän hinta maksimissaan jotain 12 000-13 000 euron hinta jonka joku asiakas voisi maksimissaan maksaa?
Vesta on vähän liian nopeasti kehitetty ja jos tosiaan ranskalaisista osista koottu niin yllätyksiä varmaan on tiedossa.
Jälleenmyyjä liike voi ja varmaan joutuu antamaan pidemmän takuun. Muutoin ei autot mene kaupaksi.
Monella autoilijalla saattaa satakymppi olla liian tuoreessa muistissa.
Olisko jälleenmyyjän hinta maksimissaan jotain 12 000-13 000 euron hinta jonka joku asiakas voisi maksimissaan maksaa?
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Lada Vesta
Varmasti ostan heti, kun on mahdollista! Farmari malli ja etenkin Vesta Cross kiinnoostaa paljonkin. Sitä en ole miettinyt paljonko olisin valmis maksamaan, mutta kun laittaa google kuvahakuun Lada Vesta tai Vesta Cross, on ne niin hienoja että saavat minun puolesta maksaakin. Ostan varmasti, varsinkin jos hinta jää ennakoidun alas.
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Lada Vesta
Mikähän se ennakoitu hinta olis?laatuska 2107 kirjoitti:Varmasti ostan, saavat minun puolesta maksaakin. Ostan varmasti, varsinkin jos hinta jää ennakoidun alas.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: Lada Vesta
Renaultin laatu on parantunut verrattuna aikaisempiin malleihin.
http://www.moottori.fi/liikenne/jutut/a ... rot-julki/
http://www.moottori.fi/liikenne/jutut/a ... rot-julki/
Jouska kirjoitti:Moi,
Vesta on vähän liian nopeasti kehitetty ja jos tosiaan ranskalaisista osista koottu niin yllätyksiä varmaan on tiedossa.
Jälleenmyyjä liike voi ja varmaan joutuu antamaan pidemmän takuun. Muutoin ei autot mene kaupaksi.
Monella autoilijalla saattaa satakymppi olla liian tuoreessa muistissa.
Olisko jälleenmyyjän hinta maksimissaan jotain 12 000-13 000 euron hinta jonka joku asiakas voisi maksimissaan maksaa?
Re: Lada Vesta
Moi,
Laatu voi olla hyvää keskitasoa, mutta parempi kun nyt odotellaan ja katsotaan ensin. Ja laatuhan paranee tuotannon myötä, tai ainaskin käyttövarmuus useimmiten.
Laatu voi olla hyvää keskitasoa, mutta parempi kun nyt odotellaan ja katsotaan ensin. Ja laatuhan paranee tuotannon myötä, tai ainaskin käyttövarmuus useimmiten.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Lada Vesta
Olisko Vestan tuleva hinta Venäjällä luokkaa alk. n. 7000e? Tuosta voisi kai tehdä jotain arvoita ns. "verottomasta hinnasta" Suomessa? CO2- päästölukema on kai sitten aika merkitsevä autoveron kannalta, Grantassa ja Kalinassa se ei aivan mairitteleva ole, johtuen varmaankin totuudenmukaisuudesta päästöilmoituksessa. Se ei kuitenkaan Suomessa riitä edes romutuspalkkioon, Vestasta tosin en osaa sanoa.
Dacian jonkun perusmallin kanssa tein joskus vertailuja, niin mielestäni oli hieman omituista, että Saksassa myyntihinta oli tonnin luokkaa halvempi kuin veroton hinta Suomessa. Joku selitti täällä silloin, että se johtuu myynnin volyymistä. Näin voi hyvinkin olla, aikaisemmin kuitenkin oli käytäntö, että tehtaat joustivat tuontihinnoissa alaspäin maihin, joissa on kovempi autoverotus uuden auton hankinnassa.
Dacian jonkun perusmallin kanssa tein joskus vertailuja, niin mielestäni oli hieman omituista, että Saksassa myyntihinta oli tonnin luokkaa halvempi kuin veroton hinta Suomessa. Joku selitti täällä silloin, että se johtuu myynnin volyymistä. Näin voi hyvinkin olla, aikaisemmin kuitenkin oli käytäntö, että tehtaat joustivat tuontihinnoissa alaspäin maihin, joissa on kovempi autoverotus uuden auton hankinnassa.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Lada Vesta
EU alueen ulkopuolelta tuotavan auton lopullinen hinta Suomessa tulee oleen lähes tuplat siitä alkuperäisestä ostohinnasta, ostohinta+ALV+tulli+autovero ja tietysti maahantuoja/myyjä ottaa omansa, mutta niinkuin "Jouska" totesi niin ainoa millä Vesta vois Suomessa myydä on halpa hinta.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: Lada Vesta
Näin se on. Jos sillä vanhalle Delta-Auton "Kalina-linjalle" vieläkin mennään, Ladat ei käy kaupaksi kuin marginaalissa. Lanseerausvaiheessa olisi alhainen hinta erityisen tärkeä, lähteekö kauppa käyntiin vaiko "ryssitäänkö" tämäkin vaihe markkinoinnissa heti alkumetreillä.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Lada Vesta
Moi,
Täytyy muistaa myös että tuotetta pitää markkinoida. Delta-auto ei koskaan oikein markkinoinut Kalinaakaan kuin valkoisilla kirjekuorilla.
Vestaa pitäisi markkinoida rohkeasti ja vaikka kolmen vuoden takuulla.
Kyllähän minä voisin tuollaisen Vestan ostaa Samaran tilalle 10 000-12 000 eurolla, kunhan edes jotain Samarasta hyvittäisivät.
Kyllähän noita kilometrejä autoihin tulee.
Täytyy muistaa myös että tuotetta pitää markkinoida. Delta-auto ei koskaan oikein markkinoinut Kalinaakaan kuin valkoisilla kirjekuorilla.
Vestaa pitäisi markkinoida rohkeasti ja vaikka kolmen vuoden takuulla.
Kyllähän minä voisin tuollaisen Vestan ostaa Samaran tilalle 10 000-12 000 eurolla, kunhan edes jotain Samarasta hyvittäisivät.

***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Lada Vesta
Ilman muuta näin. Tuohon lanseeraukseen pitäisi tässä tapauksessa kiinnittää erityistä huomiota markkinoinnissa. Se "perinteinen" Delta-Auton systeemi ei tietenkään toimi minkään tuotteen kohdalla. Markkinoinnistahan se myynti muodostuu, sehän aivan perusasioita kaupan käynnissä.
Tuossa hintahaarukassa voisin myös itsekin ainakin harkita.
Itselle se takuu ei puolestaan ole niin merkitsevä, tietää vain kalliiita pakollisia huoltoja liikkeessä.
Tuossa hintahaarukassa voisin myös itsekin ainakin harkita.

Viimeksi muokannut samarai, 26.10.2015 21:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Lada Vesta
Moi,
Pelkäänpä vaan että mahdollisia uusia Ladoja alkaa Suomessa myymään nimenomaan Delta-auto.
Pelkäänpä vaan että mahdollisia uusia Ladoja alkaa Suomessa myymään nimenomaan Delta-auto.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Lada Vesta
Minun kohdaltani asia on siinä tapauksessa taputeltu. Siihen firmaan ei ole itsellä muuta asiaa kuin korkeintaan talvella lämmittelemään ja kesällä sateen suojaan. 

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Lada Vesta
No Kalina tuskin olis kunnolla kaupaksi käynyt edes 10000€ hinnalla, mitätön varusrelu ja heikko laatu, lisäksi Deltan luotaantyöntävä toiminta niin siinä se.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.