VAZ-21033 - 1979 - Lada 1300 S Ahdintalli - Projekti

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:

TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)

Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
jununee

VAZ-21033 - 1979 - Lada 1300 S Ahdintalli - Projekti

Viesti Kirjoittaja jununee »

Tervehdys te parrakkaat, piippua polttavat, karvalakkia päässään pitävät metsiemme miehet! Tai mikseivät parrakkaat naisetkin...

Aloitin oman Lada-harrastamiseni jo noin puoli vuosikymmentä sitten kun isoisäni Ahti, ei enää -95 -vuotiaana saanut lääkärin siunausta ajo-oikeuden jatkolle. Tällöin sain tämän oranssin, tahdon sanoa komistuksen, omiin nimiini ennakkoperintönä. Toki olin tähän mennessä matkustanut papan kyydissä pitkin Hailuodon hiekkaisia teitä jo useamman vuosikymmenen, joskus jopa itsekin ruorin taakse eksyneenä.

Kuun alussa päätin Ladan laiminlyömisen ja hain vihdoin auton asuinpaikkakunnalleni Tampereelle. Alla kuva Hailuoto-lautalta:

Kuva

Tarkoituksena on alkuun laittaa auto ajokuntoon ja leimalle, jossa riittää jo tekemistä, kun alku näyttää tältä:

Kuva

mutta jatkan tästä vielä puuhastelua pidemmälle... Koitan päivitellä tilannetta tänne, mutta loin projektille myös oman virallisen sivuston, josta voi seurata projektin etenemistä helpommin: https://www.facebook.com/Ahdintalli

Kiitos ja anteeksi!
jununee

Re: VAZ-21033 - 1979 - Lada 1300 S Ahdintalli - Projekti

Viesti Kirjoittaja jununee »

Hommat etenee, vaan hitaasti! Vaan kun on kyse leppoisasta ajan kulutuksesta, eikä juuri muusta, niin sama kai tuo..?

Projektin etenemistä on hidastanut niin käyttöauton kenkkuilu, että pitkään piinannut syysflunssa. Tänään kuitenkin sain Ladan käymään omin avuin, vaihdettuani siihen akun, tulpat, suodattimet, öljyt ja bensat. Käyttelin autoa lähes tyhjäkäynnillä puolisen tuntia ja tarkoitus on vaihtaa öljyt vielä toistamiseen, jotta voitelu olisi priimaa (vaikka vähempikin taitaisi riittää). Tulipahan huomioitua, että takarenkaat (ilmassa) pyörivät vaihde vapaallakin moottorin mukana, joten menohaluja taitaa vehkeessä olla enemmän kuin kykyä.

Hyvin pian vanhan auton rakennusprojektissa pitää kyllä todeta, ettei tallila tee mitään ilman hitsausvälineitä, joten pitänee alkaa investoida siihen seuraavaksi, kunhan alkuun saisi temperamenttisen italialainen käyttöauton kuntoon ilman, että omistaja kokee konkurssiin... Hitsausta odottelee noin 100% pulteista (ruosteessa) sekä yhä kasvava reikien määrä auton pohjassa.

Kuva

Sidenote: Lada kaipaa seurakseen muita autoja vanhoille päivilleen, joten KIMPPATALLI TAMPEREEN SEUDULTA KIINNOSTAA! Ladastani puuttuu myös peräpään kromi-listat (kuten yllä olevasta kuvasta voi havaita), joten jos jollain löydyy vastaavaa purkuautoa, niin ottakaa yhteyttä. Kiitos!
Vastaa Viestiin