Kanttilamppu + opel 1.6 ecotec

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Kaketsyygeli

Kanttilamppu + opel 1.6 ecotec

Viesti Kirjoittaja Kaketsyygeli »

Elikkäs hakusessa on ollu kanttilamppu, semmoseen aatellu opel astran 1.6 ecotekkiä (löytyy jo valmiina) ja siihen jatkoksi omegan 5v laatikkoa.

Oisko kellään hyviä vinkkejä että minkävuotinen lada kannattaa hommata, mistä kestävä perä?

Eli ladan ulkonäkö kiehtoo, mutta ooppelin moottori tuntuu hieman varmemmalle valinnalle kuin ladan oma (tutumpi, halvempi ajaa, saa enemmän tehoa irti)

Muutamasta vastaavasta muutoksesta nähnyt juttua, mutta en yhtään moniventtiiliä ole nähnyt..

Mitenkäs teho, paukkuuko yli? Päästöt menee varmaan heittämällä, entäs jarrut?

Mikä olis paras lähtökohdaksi?, oon katellu 90-lukusia 1500 ja 1700 ladoja, mut ei oo mieleistä vielä löytynyt.

Toivon että postaus tuli oikeaan paikkaan eikä loukkaa ketään, näin lada-sivusto kun on. Auto pysyisi siis ulkoisesti vakiona, tekniikka paremmaksi ja ehkä joku kiva verhoilu sisälle.
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: Kanttilamppu + opel 1.6 ecotec

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

Kaketsyygeli kirjoitti:Elikkäs hakusessa on ollu kanttilamppu, semmoseen aatellu opel astran 1.6 ecotekkiä (löytyy jo valmiina)

Eli ladan ulkonäkö kiehtoo, mutta ooppelin moottori tuntuu hieman varmemmalle valinnalle kuin ladan oma (tutumpi, halvempi ajaa, saa enemmän tehoa irti)

.
tehoa siittä kyllä saa jos sulla on 16V moottori, oon ollut mukana yhen kisamoottorin tekemisessa ja 215hv yli 9000 kierroksilla on nyt saatu irti. pitäs kuulemma taas tehä uus kansi ja kokeilla saahaanko 220hv irti
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Re: Kanttilamppu + opel 1.6 ecotec

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

Ladan oma perän kitkalukolla kestää varmaan tuossa hienosti!
Ja samakait mikä takavedon koppa, valitset sen mikä on hienoin omasta mielestä. Vanhemmat Ladat on tosin laadukkaimpia.

Menetystä projektiin, tee valmiiksi myös ;)!!
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Kaketsyygeli

Re: Kanttilamppu + opel 1.6 ecotec

Viesti Kirjoittaja Kaketsyygeli »

Joo, parisattaa heppaa pyörätehoa ois tavote. Koriksi joku kauppasi 210(1?) Mutta en sit ostanukkaan kun oli aika rytö vaikka sokeriksi kehui.. elikkä nyt vieläkin haku päällä.

Vähän vaikea (kallis) taitaa olla löytää ladan oma lukko? Mahdollisuudet olisi saada halvalla 740 volvon lukollinen perä ja myös yks kaveri tarjos hiacen perää (ei tarkempia tietoja)

Jos ei ladan perää satu olemaan kopassa, minkä ostan ja on kallis niin järkevin olisi varmaan volvon perä? Perän pitäisi olla sellainen joka kestäisi paljon ruutia (jos alkaa ahneeksi) ja varmasti tulee näytettyä joskus kytkintäkin.

Sellainen peli suunnitteilla joka olisi varma, mukava ja järkeväkustanteinen ajaa, joka myös kävisi ringinpyöritykseen, jos sattuu intoa sellaiseen löytymään.

Aatellut hommaavani haltech sprintin/ koitan saada pelaamaan vakio poksilla, yksinkertaiset sulaketaulut tulevat ja kaikki ajonestohilppeet ym turhuudet riisutaan elikkä siltäosin kaikki jo aika selvää.
Avatar
Jarkko_I
Viestit: 575
Liittynyt: 26.11.2013 8:41
Paikkakunta: Kausala

Re: Kanttilamppu + opel 1.6 ecotec

Viesti Kirjoittaja Jarkko_I »

Kaketsyygeli kirjoitti:Vähän vaikea (kallis) taitaa olla löytää ladan oma lukko?)
No jos reilu 300€ tuntuu kalliilta. Mansemotorssilta ainakin löytyy ja sitten venäjän tuojilta saa

http://www.mansemotors.fi/tasauspyorast ... aan-nivaan
http://www.mansemotors.fi/tasauspyorast ... vetoladaan
Kaketsyygeli

Re: Kanttilamppu + opel 1.6 ecotec

Viesti Kirjoittaja Kaketsyygeli »

Volvon perästä köyhtyisin alustavasti 50€, hiacen perä maksais ~100€ :)
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: Kanttilamppu + opel 1.6 ecotec

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

Kaketsyygeli kirjoitti:Joo, parisattaa heppaa pyörätehoa ois tavote. .
corsassa ollut pyöräteho (tehohäviö 10%) siinä 193-195hv nurkilla kisalaatikolla joissa tehohäviöt vähemmät ku normilaatikossa että jos saat sen 200hv pyöriltä ni moottorissa sulla on likemmäs 240hv takaveosen pyöräteho hävikillä.
epäilen :lol:
kaverin corsassa lohko enää alkuperäinen kaikki muut osat on vaihettu.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Avatar
jta
Viestit: 4420
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Kanttilamppu + opel 1.6 ecotec

Viesti Kirjoittaja jta »

Ja nivakollahan oli tuolla kans lukko myynnissä aika kohtuu hinnalla. http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... =5&t=42689 Ja siitä että on bolt-on nuo lukot niin en kalliina pitäisi siihen nähden mikä työ on noiden muiden muokkaamisessa. Vaikka toisaalta onhan se osa harrastusta tuo näpertäminen.

Sinällään mielenkiintonen projekti ja kuulostaa siinä mielessä tutulta että täälläpäin yhdellä oli ainakin jossain välissä suunnitelmissa vastaavanlaisen koneen istuttaminen daadaan. Sitä vaan mietin että meneekö tuossa jo tehot yli sen verran ettei saa enää tuollaista konetta laittaa? En tiedä että paljonko tuossa on vakiona tehoa mutta jotain 101 heppaa taisi se raja olla.
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Re: Kanttilamppu + opel 1.6 ecotec

Viesti Kirjoittaja Mara »

Ja tohon 100.8hv pitää sitten olla kanttilamppuinen. Nappiksessa ei käy 1700i vertailumalliksi.
Vähäpäästöisen täytyy sitten pysyä vähäpäästöisenä, että unohda noi -91 ja uudemmat.
Ei kuitenkaan onnistu pysymään päästörajoissa, kun alkaa virittelemään.

Hiacen perä mahtaa olla aika turha, painaa ja mikään ei sovi mihinkään.
Jos tosiaan tavoite pyöriltä on 200, niin ehkä se Volvon oma sitten. Ite kokeilisin kuitenkin ihan omalla perällä ja kun tasauspyörästö hajoaa, niin sitten lukkoa.

Nää tekniikanvaihdot on aina virkistäviä, älä luovuta KUN joudut koppaa ja kaikkea muutakin muokkaamaan, ahdasta tulee.
Nimim. Kokemusta on.

Onnea ja menestystä.
2102 16V ex.
2103 -75
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: Kanttilamppu + opel 1.6 ecotec

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

Mara kirjoitti:
kaikkea muutakin muokkaamaan, ahdasta tulee.
Nimim. Kokemusta on.

Onnea ja menestystä.
pakosarjakin on simpukan puolella. virossa ovat laittaneet kisaladoihin ooppelin c20xe moottoreita eli tä 2.0 punakantinen gsi moottorin.

ainaki b corsan 1.6 16v moottorit on vakiona 100hv, 106hv ja gsi 109hv, varmaa astran moottorissa samat, mutta jos sen tekee 1.4 putoaa tehot alle 90hv
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Kaketsyygeli

Re: Kanttilamppu + opel 1.6 ecotec

Viesti Kirjoittaja Kaketsyygeli »

kone tarkoitus tuoda mahdollisimman eteen, sähköflekti, laaja mutta ohut syyläri jotta mahdollisimman vähän joutuisi ohjauksen osiin puuttumaan (ei ainakaan alustavasti kiinnostusta laskemaan geometriaa) pakosarja ja imusarja muotoillaan tottakai sellaiseksi että että hengittävät vapaasti ja eivät ole minkään tiellä. onkos näissä ladan koreissa mitenkäpaljon heikkoja paikkoja, tuttu epäili että ilman vahvistuksia saattaa nitkahtaa aika helposti?

oon aatellut tekeväni dynoon mennessä jonkun kuristuksen ettei tehot meene tuon 100hp yli,, miksei -91 uudempaa koria? nythän tuli se muutos eli euro 2 ja 3 autojakin saa virittää vai onko niissä päästöt jo liian tiukat tuolle ooppelin koneelle? normaaleissa päästöhommissa voin kyllä hommata toisen auton päästöt tai vaikka laittaa sen katin putkeen..

ja mitä noihin tehoihin tulee niin tuttu epäili että parisattaa pitäisi olla tavoitettavissa,, viimeistään ahtamalla. alkuun mennään virtauksia parantamalla ja jossain vaiheessa litratilavuuttakin voisi muuttaa.
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: Kanttilamppu + opel 1.6 ecotec

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

Kaketsyygeli kirjoitti:, miksei -91 uudempaa koria? nythän tuli se muutos eli euro 2 ja 3 autojakin saa virittää vai onko niissä päästöt jo liian tiukat tuolle ooppelin koneelle? normaaleissa päästöhommissa voin kyllä hommata toisen auton päästöt tai vaikka laittaa sen katin putkeen..
91 uudemmassa päästöt tiukemmat vakio moottorilla saat sallituihin arvoihin. euro 3 vaatii jo "pussitestit". pirruuttaa kokeiltii kaverin oopelia saaha päästöt sallituihin arvoihin ni ei sitä saatu edes pysymään käynnissä alle 1000rpm :lol:
nokat sen verran rajut. onneksi on kilpaauto ni ei tarvi päästöjä mittailla.
jos jotain neuvoja haluat ooppelin moottorista ni lähetä yv:tä
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Kanttilamppu + opel 1.6 ecotec

Viesti Kirjoittaja START »

vapaastihengittävänä ne päästöt tulee aina ongelmaks, kun rajuja nokkia käytetään. oli sitten mitä päästöluokkaa hyvänsä.
ahettujen osalta se 91 vuosiluku ei enään ole niin kriittinen.
perien kanssa myös samalla linjalla, ladan oma lukko vaan niin pääsee vähemmällä vaivalla. hiacen perä on karmeen painava, eikä se volvo kyllä ole juuri yhtään kevyempi, hiacen vakio lukko on melko huono ja volvoissa ei taida ees niin paljoa olla vakiona
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Kaketsyygeli

Re: Kanttilamppu + opel 1.6 ecotec

Viesti Kirjoittaja Kaketsyygeli »

START kirjoitti:vapaastihengittävänä ne päästöt tulee aina ongelmaks, kun rajuja nokkia käytetään. oli sitten mitä päästöluokkaa hyvänsä.
ahettujen osalta se 91 vuosiluku ei enään ole niin kriittinen.
perien kanssa myös samalla linjalla, ladan oma lukko vaan niin pääsee vähemmällä vaivalla. hiacen perä on karmeen painava, eikä se volvo kyllä ole juuri yhtään kevyempi, hiacen vakio lukko on melko huono ja volvoissa ei taida ees niin paljoa olla vakiona

joo, pitää siis vielä miettiä vähän näitä vaihtoehtoja, niinkauan kun normi päästötestillä selviää niin ei oo muulla mulle väliä (päästöt voin ottaa tutun pajalla)

vois alkuun heittää siis koneen vakiona keulille ja sit myöhemmin jos piristää, kun on teholaput ja päästöhommat selvillä. pitää tuota perä-asiaa vielä miettiä kanssa, tuttu kanssa sano että koittaa vakiota ja sitkun hajoaa niin parempi tilalle. lukkoa kuitenkin sais olla vähintään se 50% osia saan kerättyä puolilmatteeks korjaamotuttujen lattioilta niin siksi en suunnitelmia lyö lukkoon vielä miltään kannalta,,

tämänhetkinen sotasuunnitelma;
-91/ vanhempi kanttilamppukori
-96? astran 1.6 16v ecotec
b omegan laatikko (jos ooppelimiehet kertoo että käykö suoraan?) (siksi omegan loota, että niitä saa helpolla, ovat halpoja ja perus yksinkertaisia)
perä vakio, kunnes hajoaa ja lukollinen etsintään
vakiosähköt karsittuna/haltech sprint 500
penkkien verhoiluttaminen punaisiksi (/sohvapenkki jenkistä/)
?coilovereille muunnos/ mersun jouset//?

muuta, mitä kuuluisi listaan teidän mielestä?

mielessä pyöri myös idea sellaisista osittaisista turvakaarista, mutta taitaa vakionäkö+käytännöllisyys kärsiä liikaa (kaverien kanssa heiteltiin ideaa että oven puoleenväliin putket+ kattoon yksi/kaksi pääkaarta) -taidetaan unohtaa idea,, käytännöllisyys menee edelle,, paitsi jos kori osoittautuu kovinkin notkahtelevaksi,,

eli siis idea hyvin yksinkertaisesti pirteä, jämäkkä lada jonka mukavuus haetaan penkeillä

ideaa saa siis heittää täysin vapaasti, tämän projektin ajatus olisi valmistua viiden vuoden sisään ja aloitusbudjetti on n.2000€, metallit ja työstökoneet ovat valmiina, samaten paljon löytyy pikkunippeleitä jo valmiina, mitkä ovat jääneet muista projekteista yli..
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Kanttilamppu + opel 1.6 ecotec

Viesti Kirjoittaja START »

no kyllä se ladan koppa on jäykimmästä päästä tälläsistä perus sedanesta
itse ainakaan kauhean huolissani olis sen puolesta. eestä voin iskarin yläpään "tornin" vahviste hitsata niin ei tule iskarin pää läpi montussa
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Vastaa Viestiin