Ikkunaveivit - Samara

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina ja muut uudet Ladat.
Vastaa Viestiin
Nova-Ladisti

Ikkunaveivit - Samara

Viesti Kirjoittaja Nova-Ladisti »

Heibba jälleen!

Nyt siis aiheena on paljon puhutut Samaran ikkunaveivit. Joskus Samaroissa oli sellaisia "lastentauteja", että veivit irtoilivat itsekseen.

Ongelma on näemmä korjattu antaumuksella. Uudemmissa Samaroissa ikkunaveivit ovat nimittäin kiinni niin että varmasti pysyy.

Eli miten ne saa irti?

Kun tässä on tarvetta purkaa oven koko verhoilu, ja toki kasata se myös.
pressa

Re: Ikkunaveivit - Samara

Viesti Kirjoittaja pressa »

Nova-Ladisti kirjoitti:Nyt siis aiheena on paljon puhutut Samaran ikkunaveivit. Joskus Samaroissa oli sellaisia "lastentauteja", että veivit irtoilivat itsekseen...Ongelma on näemmä korjattu antaumuksella...
Nyt kun kerrot mistä tämä tieto on peräisin niin sitten kerron miten ne saa irti, vinkkinä annan että kiinitys on sama mitä käytettiin jo takavetoisissa Ladoissa (2105) ja käytetään myös satakympeissä, eli kerro minulle koska muutos on tapahtunut??? Vai onko taas niitä "esson baarin" varmoja faktoja?
Vinkikis laitan sokan kuvan Kuva
Nova-Ladisti

Viesti Kirjoittaja Nova-Ladisti »

No ainakin nuoruudessani meillä oli uusi Samara, jossa ikkunaveivit lähtivät irti.

Korjaamolta sanottiin sen olevan "lastentauti" kun takuuseen korjattiin.

Mahtaako Samarassa olla jotenkin tarvetta painaa oviverhoilua kun tuota sokkaa etsii?

Vaikeautena on se että Samarassa on oikein kunnon oviverhoilut, ei siis mitään pahvia. Ja näitä on vaikeampi painaa.
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

Jaska HKI

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Kyllä ainakin minun 1990 Samarassa ikkunaveivit 10 vuotiaassa autossa oli nnin haperot että jos lasit oli jäätyneet kiinni niin parempi jätti kokematta kampeen.Itse tein kuskin ikkunakammen teräksestä.Neuvostoliitto veteli vuonna 1990 viimeisiään.
Jaska HKI

Kyllä ainakin minun 1990 Samarassa ikkunaveivit 10 vuotiaassa autossa oli nnin haperot että jos lasit oli jäätyneet kiinni niin parempi jätti kokematta kampeen.Itse tein kuskin ikkunakammen teräksestä.Neuvostoliitto veteli vuonna 1990 viimeisiään.
Jouska

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Moi,

Oli parempaakin mallia. Ainakin näissä myöhemmissä Samaroissa. Kehitystä siis tapahtui....
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Jaska HKI

Eikö näissä ensimmäisissä 2101sissä ikkunakammet olleet reilusti metallia?
Vastaa Viestiin