Tyhjäkäynnistä/ontuminen tyhjäkäynniltä 1700i

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
virtain

Tyhjäkäynnistä/ontuminen tyhjäkäynniltä 1700i

Viesti Kirjoittaja virtain »

En löytänyt usein kysytyistä osiosta ongelmaan vastausta...Eli tuo minun Lada 2104 1700i tekee sellaista,että kun tullaan esim risteykseen,ja auto pysähtyy...Niin tässä vaiheessahan kierrokset tippuu sinne tyhjäkäynnille....mutta nyt on tehnyt sellaista,että tipauttaa kierrokset niin alas,että auto sammuu...välillä meinaa sammua,mutta jää kuitenkin käyntiin :? ....Ja toinen homma mikä vaivaa,on sellainen....kun tyhjäkäynniltä taas painaa kaasua,niin meinaa tukehtua,mutta ei kuitenkaan...eli kaasupolkimen painamiseen reagointi on viiveellä....Olen tarkistanut kaasuvaijerin+voidellut sen=toimii herkästi....kokeilin myös toisella kaasuläpän asentotunnistimella,ei vaikutusta,joten laitoin sen uuden takaisin kiinni....Mitään vikakoodeja ei löytynyt,tuli vaan 3 kertaa se koodi 12.
Voiko nämä pakkaset nyt aiheuttaa nuo em.oireet? Ilmanputsarista puuttuu se pakosarjalle menevä ilmaletku....

Minkäverran on (pitäis olla) 1700i moottorin normaalit tyhjäkäyntikierrokset....Kylmänä.....Normaalilämpöisenä??
virtain

Re: Tyhjäkäynnistä/ontuminen tyhjäkäynniltä 1700i

Eiks kenelläkään ole heittää mitään ideaa,että mikä vois olla Ladassa vialla.?. :wink:
Rh-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rh- »

Imuvuoto ruiskun ja imusarjan välistä?
Neuvostoliitossa ei olisi ollut tätäkään ongelmaa.
Axtec, jotta elämä olisi nautinnollisempaa.
VAZ-21051 86 Youtube
VAZ-2104 89
virtain

Rh- kirjoitti:Imuvuoto ruiskun ja imusarjan välistä?
Uskaltaakohan tuota testata millään CRC:n tapaisella suihkeella auton käydessä?...Ei muuten,mutta ettei syty kuuman pakosarjan takia tulille :shock: ....
virtain

Nyt on kokeiltu suihkuttaa imusarjan/ruiskun saumakohtaan CRC:tä....Ei vaikutusta.....Kokeiltu laittaa imuilman lämpöletku paikalleen ottamaan pakosarjalta lämmintä ilmaa...Ei vaikutusta....Kokeiltu toisella tyhjäkäyntimoottorilla...Ei vaikutusta...Alkaa olemaan nyt ideat vähissä,että mikä tuota riivaa :evil: ...Äsken koeajolla teki taas risteyksissä sitä,että meinas sammua...ja sitten kun piti lähteä liikkeelle,niin tukehtui,mutta ei ihan sammunut....Tasaisessa ajossa teki sellaista,että kun kaasun laski pois,ja siitä kun taas painoi kaasua,niin teki kovan nykäisyn ennenkuin lähti taas vetämään...Olenko minä anioa,jolla on Ladassa tälläinen vika.?... :?
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

virtain kirjoitti:En löytänyt usein kysytyistä osiosta ongelmaan vastausta...
virtain kirjoitti:Eiks kenelläkään ole heittää mitään ideaa...
virtain kirjoitti:Olenko minä anioa,jolla on Ladassa tälläinen vika?
virtain kirjoitti:Käytä se jollain ihan OIKEALLA..... täällä foorumilla oleviin arvauksiin ei välttämättä kannata kovin paljon painoa laittaa
Nyt sitten pilkka kalkahtikin omaan nilkkaan, eli turha kysellä täällä neuvoa kun niiden antamisen olet jo aiemmin aliarvioinut. Minulla on ainakin useita nimimerkkejä joiden auto-ongelmiin en ota kantaa (vaikka ehkä voisin jotain jostain arvatakkin...)
virtain

pressa kirjoitti:
virtain kirjoitti:En löytänyt usein kysytyistä osiosta ongelmaan vastausta...
virtain kirjoitti:Eiks kenelläkään ole heittää mitään ideaa...
virtain kirjoitti:Olenko minä anioa,jolla on Ladassa tälläinen vika?
virtain kirjoitti:Käytä se jollain ihan OIKEALLA..... täällä foorumilla oleviin arvauksiin ei välttämättä kannata kovin paljon painoa laittaa
Nyt sitten pilkka kalkahtikin omaan nilkkaan, eli turha kysellä täällä neuvoa kun niiden antamisen olet jo aiemmin aliarvioinut. Minulla on ainakin useita nimimerkkejä joiden auto-ongelmiin en ota kantaa (vaikka ehkä voisin jotain jostain arvatakkin...)
Minä en ole ketään pilkannut täällä koskaan...Mutta nyt auto on kunnossa,kun tein siihen muutaman sellasen asian,mitä ei täällä kukaan ole yhdessäkään viestiketjussa maininnut autolleen tekevän...eli en olisi tosiaan apuja täältä saanutkaan :lol:....turhaan siis alunperin kysyinkin...Ja pressajumala(tai ainakin jumalasta seuraava)...voi olla edelleen ylpeä itsensä :?
matomaukka

Viesti Kirjoittaja matomaukka »

Mielenkiintoinen pointti.

Mikäs sen vian btw korjasi?
"älä lyö kiinni sitä, se on paskana"
virtain

matomaukka kirjoitti:Mielenkiintoinen pointti.

Mikäs sen vian btw korjasi?
Ei nyt millään pahalla matomaukka...mutta kysy herra pressalta...hän tietää kaiken,mutta ei kerro kuin harvoille ja valituille...jos hänen kirjoituksensa loppukaneetista oikein ymmärsin...
virtain

Ei.
äölkjhgf

Viesti Kirjoittaja äölkjhgf »

Oliko vika liian pienissä venttiilivälyksissä vaiko syttöpuolella?
:o
Warre 1000

Viesti Kirjoittaja Warre 1000 »

virtain kirjoitti:... Ilmanputsarista puuttuu se pakosarjalle menevä ilmaletku....
Tämä voisin ajatella tekee tempunsa kylmällä säällä. Voiko jäätä syntyä kaasuläppään ympäristöön?
Vastaa Viestiin