Heips!
Tässä nyt täytyy sitä vesipumppua vaihdella, ja originaali osa onkin jo hommattu. Toiveena siis että se kestäisi vähintään tuon 120 tkm.
Mutta kuinkas tuo vesipumpum sitten oikein tapahtuu?
Jakohihnan vaihto on tuttua, eli vinkkejä kaivataan siitä eteenpäin.
Miten nokka-akselin hihnapyörä irtoaa parhaiten?
Ja miten sen mustan pellin saa pois? Ite aattelin maalata sitä pelliä.
Kuinkas mahtaa olla pulttien kiristysmomentit?
Aattelin että jos muita momentteja ei ole niin täytyy katsoa tuosta taannoisesta taulukosta.
Vesipumpun vaihto - Samara
Re: Vesipumpun vaihto - Samara
Hihnanvaihdosta ttuttujen toiminpiteiden jälkeen vain nokkapyörä ja aluspelti pois jolloin saat vesipumpun näkyviin. Itse pumppu on kolmella M6 pultilla lohkossa kiinni.
Nokkapyörä lähtee yleensä melko helposti. Voit pitää esim isolla ruuvarilla tai jatkovarrella paikoillaan ja avata pultin. Yleensä ovat tämän jälkeen lähteneet ihan ilman mitään ulosvetäjää nitkuttelemalla irti. Varo hukkaamasta kiilaa, varaa vaikka maalarinteippiä jota voit pyöräyttää nokan ja kiilan ympärille.
Putsaa kunnolla pumppun tiivistepinta lohkosta. Pumppu menee vain yksin päin paikoilleen.
Momentteja ei ole nyt tässä antaa, mutta nokkapyörän pulttia lukuunottamatta kaikki ovat pieniä pultteja/muttereita, joten ei mitään ihmeellisiä momentteja. Nokkapyörälle löytyy varmaan joku oikea momenttikin, vaan eipä tuo tehtaan jäljiltäkään kovin kummoisen tiukassa ole ollut.
Nokkapyörä lähtee yleensä melko helposti. Voit pitää esim isolla ruuvarilla tai jatkovarrella paikoillaan ja avata pultin. Yleensä ovat tämän jälkeen lähteneet ihan ilman mitään ulosvetäjää nitkuttelemalla irti. Varo hukkaamasta kiilaa, varaa vaikka maalarinteippiä jota voit pyöräyttää nokan ja kiilan ympärille.
Putsaa kunnolla pumppun tiivistepinta lohkosta. Pumppu menee vain yksin päin paikoilleen.
Momentteja ei ole nyt tässä antaa, mutta nokkapyörän pulttia lukuunottamatta kaikki ovat pieniä pultteja/muttereita, joten ei mitään ihmeellisiä momentteja. Nokkapyörälle löytyy varmaan joku oikea momenttikin, vaan eipä tuo tehtaan jäljiltäkään kovin kummoisen tiukassa ole ollut.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06