Ilmailua -topic
Re: Ilmailua -topic
Moi,
Tuskinpa vaan. Mutta korvaamattomin näistä filmillä olleista on Heinkel 115. Niitä ei ole säilynyt yhtään muuta kappaletta. Se oli iso, kaunis ja hyvä vesilentokone ja ainutlaatuinen lajissaan. Valmistusmäärätkin jäivät kovin pieniksi kun resurssit käytettiin muiden sotakoneiden valmistukseen.
Neuvostoliittoon meni moni He-115 kone sotasaaliina. Mitähän lienevät niillä tehneet.
Tuskinpa vaan. Mutta korvaamattomin näistä filmillä olleista on Heinkel 115. Niitä ei ole säilynyt yhtään muuta kappaletta. Se oli iso, kaunis ja hyvä vesilentokone ja ainutlaatuinen lajissaan. Valmistusmäärätkin jäivät kovin pieniksi kun resurssit käytettiin muiden sotakoneiden valmistukseen.
Neuvostoliittoon meni moni He-115 kone sotasaaliina. Mitähän lienevät niillä tehneet.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
-
- Viestit: 3624
- Liittynyt: 3.7.2010 22:09
Re: Ilmailua -topic
Tuskin ainakaan museoineet?Jouska kirjoitti:Neuvostoliittoon meni moni He-115 kone sotasaaliina. Mitähän lienevät niillä tehneet.

Olisiko tietoa, mikä tämä oikein oli
https://fi.wikipedia.org/wiki/Heinkel_He_176
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Re: Ilmailua -topic
Proto suhkukoneesta josta ei tullut tehdaskypsää.
Re: Ilmailua -topic
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
-
- Viestit: 3624
- Liittynyt: 3.7.2010 22:09
Re: Ilmailua -topic
Jaa, se oli se kone.samarai kirjoitti:http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... it=Heinkel
Ekan linkin jutussa mainitaan myös He-176.
Mikä oli se saksalaisten suihkumoottorinen pommittaja?
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Re: Ilmailua -topic
Moi,
Taisi olla Arado 234.
Taisi olla Arado 234.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
-
- Viestit: 3624
- Liittynyt: 3.7.2010 22:09
Re: Ilmailua -topic
Näitä ehdittiin näköjään rakentaa muutama nelimoottorisenakin.


Jos oikein vikistä katsoin, niin olisi ottanut huippuja noin 900km/h, siinä olisivat liittoutuneiden nopeimmatkin hävittäjät jääneet haistelemaan pakokaasuja.


Jos oikein vikistä katsoin, niin olisi ottanut huippuja noin 900km/h, siinä olisivat liittoutuneiden nopeimmatkin hävittäjät jääneet haistelemaan pakokaasuja.
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Re: Ilmailua -topic
Moi,
Tuossa Aradossa ei muistaakseni ollut mitään rakennevikoja tai muita lastentauteja, joita taas jossain muissa saksalaisten koneissa oli. Aradossa ei ollut kovin kummoisia puolustusaseita, selviytyminen liittoutuneiden hävittäjistä perustui juuri tuohon nopeuteen.
Jos nyt jostain sattuisi löytymään omaelämänkerta Pierre Clostermanista, hän oli ranskalainen hävittäjä-ässä joka palveli RAF:ssä. Noin 35 ilmavoittoa.
Oma elämänkerta teoksessaan "Suuri sirkus" hän kertoo taisteluistaan Luftwaffen koneiden kanssa. Se on paras kaikista lukemistani hävittäjälentäjän muistelmista, siinä on oikea tunnelma ja lukija ikään kuin tempautuu tapahtumien pyörteisiin. Lukekaa ihmeessä jos löydätte jostain. Satuin 6 vuotta sitten löytämään tämän teoksen antikvariaatista. Suomenkielinen painos ei ole ollut suuri aikanaan kun kirjakin varmaan 50 vuotta vanha.
Teoksessaan hän joko näkee tai taistelee Hawker Tempestilla näiden kummallisten saksalaisten koneiden kanssa aivan sodan lopussa. Pahimpina ja parhaimpina saksalaisten potkurihävittäjinä hänen mukaansa olivat Me 109 K ja Fw 190 D-9 versiot. Hän myös näkee kummajaisen Dornier 335 Pfeil mallin, mutta se pääsee perhana pakoon. Erästä Me 262 hän onnistuu vaurioittamaan, mutta yhdelläkin moottorilla se pääsee pakoon.
Tuossa Aradossa ei muistaakseni ollut mitään rakennevikoja tai muita lastentauteja, joita taas jossain muissa saksalaisten koneissa oli. Aradossa ei ollut kovin kummoisia puolustusaseita, selviytyminen liittoutuneiden hävittäjistä perustui juuri tuohon nopeuteen.
Jos nyt jostain sattuisi löytymään omaelämänkerta Pierre Clostermanista, hän oli ranskalainen hävittäjä-ässä joka palveli RAF:ssä. Noin 35 ilmavoittoa.
Oma elämänkerta teoksessaan "Suuri sirkus" hän kertoo taisteluistaan Luftwaffen koneiden kanssa. Se on paras kaikista lukemistani hävittäjälentäjän muistelmista, siinä on oikea tunnelma ja lukija ikään kuin tempautuu tapahtumien pyörteisiin. Lukekaa ihmeessä jos löydätte jostain. Satuin 6 vuotta sitten löytämään tämän teoksen antikvariaatista. Suomenkielinen painos ei ole ollut suuri aikanaan kun kirjakin varmaan 50 vuotta vanha.
Teoksessaan hän joko näkee tai taistelee Hawker Tempestilla näiden kummallisten saksalaisten koneiden kanssa aivan sodan lopussa. Pahimpina ja parhaimpina saksalaisten potkurihävittäjinä hänen mukaansa olivat Me 109 K ja Fw 190 D-9 versiot. Hän myös näkee kummajaisen Dornier 335 Pfeil mallin, mutta se pääsee perhana pakoon. Erästä Me 262 hän onnistuu vaurioittamaan, mutta yhdelläkin moottorilla se pääsee pakoon.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Ilmailua -topic
Moi,
Olisko 50 vuotta vanha Tupolev Tu-95 pommikone räjähti nousukiidossa. Eikös ne vastikään olleet lentokiellossa?
Milläs ne sitten lentävät jatkossa?
http://www.iltalehti.fi/iltvuutiset/201 ... 3_v0.shtml
Olisko 50 vuotta vanha Tupolev Tu-95 pommikone räjähti nousukiidossa. Eikös ne vastikään olleet lentokiellossa?
Milläs ne sitten lentävät jatkossa?
http://www.iltalehti.fi/iltvuutiset/201 ... 3_v0.shtml
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
-
- Viestit: 3624
- Liittynyt: 3.7.2010 22:09
Re: Ilmailua -topic
Tu-95 on jo 60 vuotta vanhaa tekniikkaa, no ei ne kaikki koneet varmastikaan niin vanhoja ole.
Olisikohan ollut moottorivaurio ja jokin hajonnut osa lentäessään tehnyt reiän polttoainesäiliöön.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Republic_XF-84H
Olisikohan ollut moottorivaurio ja jokin hajonnut osa lentäessään tehnyt reiän polttoainesäiliöön.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Tupolev_Tu-95Tu-95 on ainutlaatuinen siinä suhteessa, että se on ainoa edelleen käytössä oleva potkuriturbiinein varustettu pommikone.
Koneessa on neljä moottoria, jotka kukin pyörittävät kahta vastakkain pyörivää potkuria. Konetyyppiä on pidetty yhdysvaltalaisen Republic XF-84H
-koehävittäjän ohella yhtenä maailman meluisimmista lentokoneista. Kone on niin äänekäs, että on jopa väitetty Yhdysvaltojen seuranneen
kylmän sodan aikana Tu-95:iden liikeitä sukellusveneiden seurantaan tarkoitetun vedenalaisen mikrofoniverkoston avulla.
Republic XF-84H "Thunderscreech" oli yhdysvaltalainen F-84F Thunderstreakista kehitetty potkuriturbiinikäyttöinen koelentokone.
Suihkuturbiinia voimanlähteenä käyttävällä yliäänipotkurilla varustetulla XF-84H:lla ehdittiin tehdä koelentoja,
mutta konetyypin kehityksessä epäonnistuttiin lopulta potkuriin liittyvien ongelmien ratkaisemisessa, joka johti koko ohjelman peruuttamiseen.
Konetyyppi kilpaili aikanaan maailman meluisamman lentokoneen tittelistä neuvostoliittolaisen Tupolev Tu-95 -pommikoneen kanssa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Republic_XF-84H
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Re: Ilmailua -topic
Moi,
Vasemman siiven polttoainetankit räjähtivät. Tosiaan jokin taisi irrota tai särkyä sitä ennen. Miehistöllä ei tainnut olla paljon mahdollisuuksia.
Vasemman siiven polttoainetankit räjähtivät. Tosiaan jokin taisi irrota tai särkyä sitä ennen. Miehistöllä ei tainnut olla paljon mahdollisuuksia.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
-
- Viestit: 3624
- Liittynyt: 3.7.2010 22:09
Re: Ilmailua -topic
AMAZING 250 MPH RC PULSE JETS AT WESTON PARK RC MODEL AIRCRAFT SHOW - 2014
https://www.youtube.com/watch?v=r50DRou0LsM
https://www.youtube.com/watch?v=r50DRou0LsM
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Re: Ilmailua -topic
Lattarauta kirjoitti:AMAZING 250 MPH RC PULSE JETS AT WESTON PARK RC MODEL AIRCRAFT SHOW - 2014
https://www.youtube.com/watch?v=r50DRou0LsM
Moi,
Vanha keksintö tuo moottori. Saksalaisten V1 pommissa taisi olla samanlaisella periaatteella oleva moottori. Jo Toisen Maailmansodan jälkeen oli tuollaisia lennokkeja olemassa.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
-
- Viestit: 3624
- Liittynyt: 3.7.2010 22:09
Re: Ilmailua -topic
Joo, vaan hyvin kulkee ja äänet kohdillaan. 
Looking down the throat of a German V-1 Pulse Jet Engine
https://www.youtube.com/watch?v=U-xlttsfWn4

Looking down the throat of a German V-1 Pulse Jet Engine
https://www.youtube.com/watch?v=U-xlttsfWn4
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Re: Ilmailua -topic
Rajavartilaitos otta käyttöön Venäjän rajalla tällaisen pienvakoilukoneen https://youtu.be/Q8AHYHFuRSg