laturin säädintä odotellessa ajattelein laittaa sekä voltti-että amppeerimittarin. Volttimittari koska en tykkää tuosta bk-40 ajotietokoneen digitaalisesta
ja amppeerimittari ihan vain mielenkiinnon vuoksi että näkee reaaliajassa miten amppeerit menee ja näinpoispäin....
volttimittarin asennuksen kanssa ei ole ongelmaa, ei ole vielä paikallaan mutta kotelo on, sulakkeen kera virtalukon/kytkimen toiselle puolelle ettei koko aikaa mittaa turhaan akun jännitettä
....Mutta, tuo amppeerimittari, ekanakin sen tiedän etten sitä tohdi laittaa startin kanssa samaan linjaan koska mittari sanoo käynnistyksessä poks.
Se siis pitää laittaa tuon normi-linjan kanssa sarjaan minkä läpi menee muu päävirta, valoille yms. mutta en yhtään löydä tuosta viidakosta sitä päävirtapiuhaa saatti pääsulaketta (kuulemma ei edes satakympissä ole pääsulaketta?) Myös senkin kuulin että satakympissä on sähköjärjestelmä väärinpäin että laturia kuormitetaan ja akku toimii lähinnä kondensaattorina. Toisaalta himoittais laittaa tuo sähköjärjestelmä oikeinpäin että akulta otetaan ensisijainen virta ja laturi lataa akkua, tulisi säätimen kera ja muutenkin sähköt kuntoon. Ei siis mitään vikaa ole ollut että tuo sähköjen uusiminen siis olisi lähinnä nykyisen ''parannus''
Tattista taasen!
ja lisäyksenä että virtamittari mallia tämä, ei biltemasta mutta tokmannilta mutta näytti samoja olevan myynnissä ihan ad:lkin