Neuvostoliittolaiset ja Ladojen polttimot

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Avatar
lada.h.s
Viestit: 2381
Liittynyt: 3.10.2009 20:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Neuvostoliittolaiset ja Ladojen polttimot

Viesti Kirjoittaja lada.h.s »

Pavlovits kirjoitti:Paljon syntyi polttimoistakin juttua.
So what?
Team perseauki racing kirjoitti:voi ruveta tuntumaan jankkaukselta
Ei tunnu. Paljonkohan olisi hintaa korjauspalalle tässä tapauksessa?
Pidetään ne hehkulamppu-umpiot toistaikseksi. Talvella tällä ei nimittäin ajeta.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Avatar
Jaccez
Viestit: 537
Liittynyt: 19.2.2007 15:57
Paikkakunta: Jämsä

Re: Neuvostoliittolaiset ja Ladojen polttimot

Viesti Kirjoittaja Jaccez »

~10€ maksaa maksaa korjauskikkare.
Lada - Lähtöö ku talakkari liukkaalta katolta
Avatar
lada.h.s
Viestit: 2381
Liittynyt: 3.10.2009 20:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Neuvostoliittolaiset ja Ladojen polttimot

Viesti Kirjoittaja lada.h.s »

No eihän tuo mitenkään karmivan hintainen ole. Paljonkohan on tuollaiselle postikulut?
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Avatar
lada.h.s
Viestit: 2381
Liittynyt: 3.10.2009 20:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Neuvostoliittolaiset ja Ladojen polttimot

Viesti Kirjoittaja lada.h.s »

Tuplalamppua tutkiessani huomasin että pelkääjän puolen lähivalon umpio on valmistettu CCCP valtiossa ja
kaikki loput kolme umpioita on valmistettu Tsekkoslovakiassa ja ne on valmistanut PAL.
Ne hehkulamput on muuten yllättävän kirkkaita. Luulin täältä saatujen tietojen perusteella niiden vastaavan
lähinnä tyhjillä pattereilla olevaa taskulamppua. Mutta kyllä niillä sentään välttävästi näkee.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Neuvostoliittolaiset ja Ladojen polttimot

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Ajappa pätkä märällä, sateisella, pimeällä maantiellä ja sano uudestaan...kun ei meinaa nähdä Ladan hoonelosillakaan yhtään mitään.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: Neuvostoliittolaiset ja Ladojen polttimot

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Jokari kirjoitti:Ajappa pätkä märällä, sateisella, pimeällä maantiellä ja sano uudestaan...kun ei meinaa nähdä Ladan hoonelosillakaan yhtään mitään.
Ei tommosella kelillä näe kyllä millään muillakaan valoilla, siten jos vielä puuttuu heijastimilla varustetut aurauskepit tien vierestä niin avot :D

Mutta palataksemme aiheeseen. itselläni oli tuossa kopeekassa kanssa hehkuvaloumpiot. Ei niillä kyllä juuri mitään nähnyt kokeilin aluksi niitä, mutta kyllä ne niin säälittävät tuikut oli että en jaksanut vaivautua. Varsinkin kun löytyi hyvät kuperalinssiset original Tsekkoslovakia h4 umpiot.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
lada.h.s
Viestit: 2381
Liittynyt: 3.10.2009 20:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Neuvostoliittolaiset ja Ladojen polttimot

Viesti Kirjoittaja lada.h.s »

En väitä etteikö H4set olisi parempia mutta kyllä nuokin olivat yllättävän kirkkaat.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Avatar
mush
Viestit: 2002
Liittynyt: 27.9.2003 12:50
Paikkakunta: Veikkola
Viesti:

Re: Neuvostoliittolaiset ja Ladojen polttimot

Viesti Kirjoittaja mush »

Meillä oli aikanaan -64 kupla, vielä 6 volttinen ja siinä perinteiset polttimot. Sai ajaa päivät yöt pitkät päällä eikä kukaan ikinä vilkuttanut valoja huomautukseksi. Lähivaloilla ei hämärässä nähnyt yhtään mitään. Onhan 12V tietysti hieman parempi, mutta ei niiden tehoissa niin huomattavia eroja ole.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Neuvostoliittolaiset ja Ladojen polttimot

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

40 tkm ajelin tuollaisella Kuplalla. Sattoi jokunen kilometri tulla pimeälläkin, mutta ei silloin osannut kaivata muutakaan. -67-loppuvuoden malleista lähtien Kuplat olivat 12-volttisia.
Kaikkein himmeimmistä ajovaloista tunnisti tuolloin Kaksitahtisaabin jo kaukaa.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
lada.h.s
Viestit: 2381
Liittynyt: 3.10.2009 20:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Neuvostoliittolaiset ja Ladojen polttimot

Viesti Kirjoittaja lada.h.s »

Nyt kun umpiotkin on saatu pestyä niin valoteho on kyllä ihan kohtalainen. Eriasia oli ennen pesua!
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Avatar
lada.h.s
Viestit: 2381
Liittynyt: 3.10.2009 20:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Neuvostoliittolaiset ja Ladojen polttimot

Viesti Kirjoittaja lada.h.s »

Mistä johtuu hehkulamppuajovalopolttimoiden lasien ihmeellinen mustuminen? Se on sellaista nokea, ihan samanlaista kuin
esim pakoputkessa.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Avatar
mush
Viestit: 2002
Liittynyt: 27.9.2003 12:50
Paikkakunta: Veikkola
Viesti:

Re: Neuvostoliittolaiset ja Ladojen polttimot

Viesti Kirjoittaja mush »

Tummuminen on normaalia hehkulampun kulumista. Hehkulangasta irtoaa wolframia ja se tarttuu lasiin. Halogeenilampussa wolframi kiertää ja päätyy takaisin hehkulankaan, eikä tummenemista esiinny (ainakaan niin pahasti).
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Avatar
lada.h.s
Viestit: 2381
Liittynyt: 3.10.2009 20:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Neuvostoliittolaiset ja Ladojen polttimot

Viesti Kirjoittaja lada.h.s »

Pitkien valojen polttimoiden valmistaja on muuten Tsekkoslovakialainen Tesla. Kolme neljästä umpiosta ovat myös Tsekkoslovakialaisen PALin
valmistamat,mutta pelkääjän puolen lähivalojen umpio on valmistettu Neuvostoliitossa.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
J.Erlandz

Re: Neuvostoliittolaiset ja Ladojen polttimot

Viesti Kirjoittaja J.Erlandz »

millainen polttimon kiinnitys 2103?
Mikä sopii?
Vastaa Viestiin