Kilpamoottorin huohotus

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Janne_K

Kilpamoottorin huohotus

Viesti Kirjoittaja Janne_K »

_Kokemuksia_ takavedon kisakoneen (pyöritetään jotain 5000-8000 k/min pitkiä aikoja)
huohotusputkien tarpeesta?

Mun 2105 r. A projektissa on orkkis huohotinlähtö lohkon kyljestä, venakopasta ei mitään.
Kimmokkeen aiheella spekulointiin sain kun yhdessä F-ryhmän Ladassa näin venakoppaan tehdyn ylimääräisen lähdön.
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Kilpamoottorin huohotus

Viesti Kirjoittaja START »

omissa virityksissä ei ole koskaan ollut, mutta tuntu huohottavan melko paljon pisemmässä rääkissä. tuossa ei ollut kun pienehkö säiliö minkä päässä suodatin eikä se suodatin aina pysynyt paikallaan kun meinas tehdä painetta sinne pönttöön.
nyt jos tekisin niin laittasin myös venakopasta, vähän laakeampaan säiliöön missä parempi ilman vaihto.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
pressa
Viestit: 10457
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Kilpamoottorin huohotus

Viesti Kirjoittaja pressa »

Omassa leikkiautossa venttiilikopan tiiviste vuoti jatkuvasti, kun lisäsin huohottimen kopan takareunasta niin sen jälkeen on tiivistekin pitänyt. Eli ei sen huohottimen lisäämisestä ainakaan haittaa ole.
Janne_K

Re: Kilpamoottorin huohotus

Viesti Kirjoittaja Janne_K »

Homma selvä, on se sitten syytä väsätä!
Kiitos!
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: Kilpamoottorin huohotus

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

jos sulla tulee kisakäytöön ja on avoin huohotusjärjestelmä ni kato sääntökirjasta miten se pitää rakentaa, pitää olla kahella pöntöllä.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Janne_K

Re: Kilpamoottorin huohotus

Viesti Kirjoittaja Janne_K »

jaketech racinteam kirjoitti:jos sulla tulee kisakäytöön ja on avoin huohotusjärjestelmä ni kato sääntökirjasta miten se pitää rakentaa, pitää olla kahella pöntöllä.
juu katoin sääntökirjasta; ei tarvi olla kahdella pöntöllä. Ryhmä A:ssa yksi kahden litran läpinäkyvä tai ikkunallinen säiliö, Historicissa säiliö on pakollinen vain ratakäytössä.
Lukeminen kannattaa. Aina.
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: Kilpamoottorin huohotus

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

Janne_K kirjoitti:
jaketech racinteam kirjoitti:jos sulla tulee kisakäytöön ja on avoin huohotusjärjestelmä ni kato sääntökirjasta miten se pitää rakentaa, pitää olla kahella pöntöllä.
juu katoin sääntökirjasta; ei tarvi olla kahdella pöntöllä. Ryhmä A:ssa yksi kahden litran läpinäkyvä tai ikkunallinen säiliö, Historicissa säiliö on pakollinen vain ratakäytössä.
Lukeminen kannattaa. Aina.
sekotin tohon ilma/öljyn erotin pöntöön mikä on kuvassa.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: Kilpamoottorin huohotus

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

jaketech racinteam kirjoitti:
Janne_K kirjoitti:
jaketech racinteam kirjoitti:jos sulla tulee kisakäytöön ja on avoin huohotusjärjestelmä ni kato sääntökirjasta miten se pitää rakentaa, pitää olla kahella pöntöllä.
juu katoin sääntökirjasta; ei tarvi olla kahdella pöntöllä. Ryhmä A:ssa yksi kahden litran läpinäkyvä tai ikkunallinen säiliö, Historicissa säiliö on pakollinen vain ratakäytössä.
Lukeminen kannattaa. Aina.
sekotin tohon ilma/öljyn erotin pöntöön mikä on kuvassa.
kyllä tuo säiliö lukee J1 ja J2 ikäluokan sääntöissä
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Vastaa Viestiin