Sain duunin!

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
Talkkari81

Sain duunin!

Viesti Kirjoittaja Talkkari81 »

Löysin kiinteistönhoitotöitä. Ei ihan noin varsinaisia palkkatöitä, ku mie oon työhönvalmennuksessa. Jos saan hoidettua hommat hyvin, niin eihän sitä tiedä jos pääsisin ihan varsinaisiin töihin sinne joskus tulevaisuudes. Mielestäni tämä Kiinteistönhoitajan ammatti on hyvä ammatti. Miulla oli jo puhetta jo aikaisemmin et suunnitelmis on yhtenä vaihtoehtona sähköasentajan koulutus ja sen jälkeen kiinteistöautomaation opinnot, jos nyt tämä uusi duuni ei jostakin syystä onnistu. Hyvää alkavaa kevättalvea kaikille Lada-ihmisille. Eiköhän tämä tästä lähde käyntiin.
Lattarauta

Re: Sain duunin!

Viesti Kirjoittaja Lattarauta »

Onneksi olkoon, sulla on sitten ns. jalka oven välissä? :)
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.

Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Talkkari81

Viesti Kirjoittaja Talkkari81 »

Kiitoksia. Nyt on pullat hyvin uunissa :D
START
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja START »

mikä siinä onkin että toiset ei tahdo saada töitä ja toisilla niitä töitä on ihan liikaakin.
mutta onnea vain, olet askeleen lähempänä loppuunpalamisesta :wink:
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Jouska

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Moi,

Hienoa että alkaa palkka juosta. Olen ollut töissä koko ikäni, mutta vielä täysin terve ja työkykyinen vailla vammoja.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
jta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

On kyllä nykyaikana jo eräänlainen lottovoitto tuo työn saaminenkin ja varsinkin sellaisen mikä oikeasti kiinnostaa.

Itelläni taas perjantaina loppui työt omasta tahdosta.
Lada Scandinavia

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Tuli 16.1 vuosi täyteen, kun en ole ollut töissä. Kevät-talvi meni hienosti jäkis touhussa(toimihenkilö) ja kauden lopun kruunasi pelimatka Nyköpingssä. Kesällä riitti tekemistä omassa kiinteistössä. Syksyllä autotallin sivuvarastoa hiukan siivosin ja löytyi paljon sellaista, mitä en tiennytkään omistavani. Esim. vähänkäytetty pöytäsmirkeli, työkaluja yms.
Joulun jälkeen tuli taantuma, haaveilu jäänyt ja todellisuus tullut eteen. Toisaalta ei ole mitään velkaa ja meidän torpan käyttökulut on vain 170e.kk.
Takassa poltettu puita paljon ja polttopuuta riittää ja kohtahan tehdään taas lisää.
Myöskin tilillä on rahaa 5 numeroisen verran, joten ei peruselintasosta ole tarvinnut tinkiä. Hyvänä puolena pidän kuitenkin, että on oppinut elämään tarkemmin. En nyt aikaisemminkaan ole nyt mitenkään törsännyt, nyt tulee tarkemmin harkittua pitempään, että tarviinko tuota ja tuota oikeesti.
Toisaalta työkin kiinnostaisi ja ammatillista koulutusta ovat ehdottaneet.
Pitääkö se paikkansa, että saa käydä koulutuksia monta ja silti työhön pääseminen on silkkaa tuuria?
jta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Joskus kyllä tuntuu että vaikka olisi mitä koulutuksia alla niin silti ei meinaa päästä mihinkään. Edes vastauksia ei meinaa hakemuksiin saada. Itellä kun kaksi ammattia alla ja mietinnässä josko alkaisi kolmatta hakemaan.
t tulppu

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Silloin kun olin Töissä ovitehtaalla niin siellä kävi silloin tällöin kirjan oppineita kyselemässä töitä niin pomot sanoi että ei voi tarjota. Kun kun.....
Lattarauta

Viesti Kirjoittaja Lattarauta »

t tulppu kirjoitti:Silloin kun olin Töissä ovitehtaalla niin siellä kävi silloin tällöin kirjan oppineita kyselemässä töitä niin pomot sanoi että ei voi tarjota. Kun kun.....
Että jos osaa lukea niin ei kannata tällaista hommaa ottaa vastaan?
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.

Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Lada Scandinavia

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Mun tilanteeni. Sairauspäivärahaa maksettu se 300 päivää ja päättyi 31.12.15. Kelalta tuli sairauseläke hylättynä. Työkkärissäkin olen käynyt ja sieltä neuvottiin ottamaan Team liittoon yhteyttä. Älyttömästi pitäisi todistuslappua toimittaa liittoon, vielä en ole saanut aikaiseksi hankkia/kopioida ja lähettää.

Olen edelleen työntekijä, mutta sairauslomalla. Työnantaja voisi B todistuksen perusteella irtisanoa, mutta ei tee sitä, koska muuten joutuu maksamaan minulle puolen vuoden palkan.
Läheiset ym ovat sanoneet, että ei kannata itse irtisanoutua.
Saikkaria on maaliskuun loppuun saakka. Jos mitään muutosta ei tapahdu, niin pitää hakea lisää saikkaria, koska työnantaja vaatii sairaslomatodistuksen, mun poissaolosta. B todistuksen mukaan, en voi entiseen työhön palata(ortobedin lausunto). Myöskin työkkäri voisi tarjota jotain töitä, mutta kun olen saikkarilla, en voi mennä töihin. Kuinkahan kauan tälläinen tilanne voi kestää?
Hyötyä/etu on se, että sanomalehti(TS) tulee joka päivä postilaatikkoon, kun kerran työsuhde on voimassa. Myöskin voin käyttää Mehiläisen lääkäripalveluja.
t tulppu

7vuotta taistelin omalle eläkkeelle pääsystä.. Jos ikä 60 niin kela ja Varma ehdottaa Uudestaan koulutusta.. Mutta minun kohdalla kun olen nyt vasta kohta 51 niin Oli vaikeuksia Suuria.. Kirjan Saisi kirjoitettua Siitä Seitsemästä Vuosta...
toktornivako

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Lada Scandinavia kirjoitti: Myöskin työkkäri voisi tarjota jotain töitä, mutta kun olen saikkarilla, en voi mennä töihin. Kuinkahan kauan tälläinen tilanne voi kestää?
.
Kyllä sairaslomalla töihin voi mennä.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

arsenikki

Viesti Kirjoittaja arsenikki »

toktornivako kirjoitti:
Lada Scandinavia kirjoitti: Myöskin työkkäri voisi tarjota jotain töitä, mutta kun olen saikkarilla, en voi mennä töihin. Kuinkahan kauan tälläinen tilanne voi kestää?
.
Kyllä sairaslomalla töihin voi mennä.
Suomalalaiset eivät ole myöskään ymmärtäneet, että lääkäri ei määrää sairauslomia.

– Sairauslomatodistukset ovat lääkärin suosituksia. Työkykyään voi itse arvioida ja tulla kesken sairauslomaa takaisin töihin. Se on myös toipumisen kannalta hyvä ratkaisu.

– Jos sairaana ei saa olla töissä ja on jäätävä heti pois sekä palattava vasta, kun on täysin terve, niin silloinhan joka viides olisi pois töistä.

Minun sairausloma, jos sellaista olisi, on kokonaan palkaton, ensimmäisestä viimeiseen päivään. Rahaa tulee sitten kun minä ja vain minä olen tehnyt työni ja asiakas maksaa laskun. En tunne käsitteitä palkallinen (sairaus)loma.
MINI Cooper S Caprio -06
Lada 2101 -86 (Projekti)
Audi A4 -08
Micra 1.3 -00
FAT Rambler -15

Taito määrää sen, mitä kykenee tekemään. Motivaatio ratkaisee, mitä tekee.
t tulppu

Meillä oli Työterveys Lääkärinä Unto Flykare Niin se Muutti toisten lääkärien Antamia Sairauslomia lyhyemmäksi tai miltä siitä vain tuntui. Mutta se on jo Haudassa että ei tarvitse hänestä kenenkään enää kärsiä.... Mutta näinä aikoina jos saa duunin niin se on kova juttu..
Vastaa Viestiin