VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
Ensiks laitetaan sytkä kuntoon ja sitten ruvetaan miettimään ruiskua. Mitään suuria tehoja tästä ei olla ottamassa joten imusarjan virtauksella oo nyt niin merkitystä. Mitäs tuo sekventiaali ohjaus auttaa?
Multa pitäis jossain olla se 1700i päätylevy, mutta se trikkerilevy puuttuu. Mega tais sitä pystyy lukemaan?
Multa pitäis jossain olla se 1700i päätylevy, mutta se trikkerilevy puuttuu. Mega tais sitä pystyy lukemaan?
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
Sekventaali ohjauksella voidaan ohjata jokaista sylinteriä erikseen oikealla työtahdilla eli bensaa ei suihkuteta kiinni olevaa imuventtiiliä päin ainakaan teoriassa.veli samara kirjoitti:Ensiks laitetaan sytkä kuntoon ja sitten ruvetaan miettimään ruiskua. Mitään suuria tehoja tästä ei olla ottamassa joten imusarjan virtauksella oo nyt niin merkitystä. Mitäs tuo sekventiaali ohjaus auttaa?
Multa pitäis jossain olla se 1700i päätylevy, mutta se trikkerilevy puuttuu. Mega tais sitä pystyy lukemaan?
Tuolla sekventaalisysteemillä voidaan korjata turbokäytössä huonon imusarjan aiheuttamia ilmamäärä eroja sylinterien välillä. Auttaa myös pienessä koneessa isojen suuttimien kanssa pelatessa.
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
Okei. Eli se liittyykin tuohon bensapuoleen enempi.
Eli tuo ms2 v.3 olis niinkuin paras vaihtoehto? Ilmeisesti paljon luotettavempi kuin ms1 versiot?
Eli tuo ms2 v.3 olis niinkuin paras vaihtoehto? Ilmeisesti paljon luotettavempi kuin ms1 versiot?
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
-
- Viestit: 585
- Liittynyt: 28.9.2010 0:14
- Paikkakunta: Ii
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
ms1 ja v2.2 on suojakset puutteelliset. kyllä nekin saa toimimaa jos pysyy kolvi kädessä ja osaa rakentaa ja on aikaa ettiä missä vika on. näitä ei mene enää ku jokkisautoihin halvan hinnan takia mutta nykyään saa autotunelta samaan hintaa valmista ohjainta.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
Joo noista suojauksista luinkin. Eli nyt sitten mega ja trikkeri kampuralle ja anturi sille niin olis sytkä osat kasassa? Siis jos tekee tolla jakaja sekventiaali ohjauksella.
Nyt on kansi irti, ja neloseltahan se oli pullahtanu vesitilaan. Ei pahasti mutta kuitenkin. Kansi koneistukseen ja sitten uudella metallipahvilla paikoilleen.
Nyt on kansi irti, ja neloseltahan se oli pullahtanu vesitilaan. Ei pahasti mutta kuitenkin. Kansi koneistukseen ja sitten uudella metallipahvilla paikoilleen.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
http://autotune.fi/tuote/891/atecu-v3-o ... ksenohjain
Tuota ehdotettiin finsquirtin puolelta. Olis aika sopivan oloinen boxi, hinnaltaakin.
Tuota ehdotettiin finsquirtin puolelta. Olis aika sopivan oloinen boxi, hinnaltaakin.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
Tuo boxi tulossa, sitten tulossa myös läppäri jossa sarjaportti että pääsee säätämään. Myös kansi lähtee koneistukseen torstaina, eli hommat luistaa oikein kivasti eteenpäin. Enää puuttuu siis hukkakipinäpuola, trikkeri, anturi ja kasa johtoja. En varmaankaan aio käyttää ladan omaa trikkeriä kun 6 hampaisen kanssa säätötarkkuus kärsii. Joten laitan 24-1 tai 36-1 pyörän.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
Näyttäis venäjän tilauskin tulevan perille. Nyt pystyy jo suomen postin kautta seuraamaan paketin liikkeitä. Eli raja ylitetty 
EDIT:
Lukenu vissii taas mitä sattuu tosta ladan omasta triggeristä, eikös se ole tämä joka löytyy 1700i:n kampuralta?
http://www.mansemotors.fi/hihnapyora-ka ... igger-60-2
Ei siis 6 hampainen vaan 60 hampainen


EDIT:
Lukenu vissii taas mitä sattuu tosta ladan omasta triggeristä, eikös se ole tämä joka löytyy 1700i:n kampuralta?
http://www.mansemotors.fi/hihnapyora-ka ... igger-60-2
Ei siis 6 hampainen vaan 60 hampainen



Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
Bensalinjat pitäis uusia nyt samalla, tulevaa ruiskukonversiota varten. Miten kannattaa tehä? Nyt vakio linja painepuolella ja 8mm kupari putkee paluupuolella. Voiko noista saada toimivat? Jonkinlaisia kierreliittimiä sinne pitäis saada ettei tarvii klemmareilla kiristellä.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
säähän tarttet 4 erillistä puolaa jos meinaat sekventaalisesti niitä ohjata..
bensaa vai etanoolia? jotkut tehny kuorma-auton ilma letkuista, niitä saa joko ns. pikaliittimillä tai sisäholkkien kanssa helmiliitoksilla. etanolia ne liittimet ei taho kai kestää
bensaa vai etanoolia? jotkut tehny kuorma-auton ilma letkuista, niitä saa joko ns. pikaliittimillä tai sisäholkkien kanssa helmiliitoksilla. etanolia ne liittimet ei taho kai kestää
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
En ohjaa sekventiaalisesti, haluun eroon jakajasta kokonaan. Niin mennään ihan kampuran trikkeröinnillä. En meinannu viinaa sotkea tähän autoon, eli ihan tavan bensalla. Lukenu tuosta kuorma-autojen ilmaletkuista. Oisko jotai linkkii mistä niitä sais
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
Pa12 putki olisi ilmeisesti toimivaa. Sitä saa monen kokosena ja liittimiäkin monen moista. Jos tuolla vetäis linjat auton alle, takakontti ja konehuone letkuilla. Tai ainakin kuumimmat paikat letkuilla. Nekin tekee kunnon liittimillä niin luulis tulevan hyvä.
Venäjän pakettikin tuli perille ja oikeet palikat paketissa. Mukana tuli myös venäläinen maatuska vunderbaum
Venäjän pakettikin tuli perille ja oikeet palikat paketissa. Mukana tuli myös venäläinen maatuska vunderbaum

Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
Jos hyvät haluut nii hae esim biltemasta an-liittimiä ja an-letkua. Samoja liittimiä pystyy käyttämään uudelleen jos myöhemmin tekee jotain muutoksia ym.
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
Siis an-letkulla koko matka? Vai pelkästään nuo letku osuudet?
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
-
- Viestit: 585
- Liittynyt: 28.9.2010 0:14
- Paikkakunta: Ii
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
kalliita on bilteman letkut. esim 10mm sisäreijällä teräspunosta saa 7e/metri kisaosia myyvistä kaupoista.squide kirjoitti:Jos hyvät haluut nii hae esim biltemasta an-liittimiä ja an-letkua. Samoja liittimiä pystyy käyttämään uudelleen jos myöhemmin tekee jotain muutoksia ym.
kaveri haki hydrauliikka liikeesta 10m metriä teräspunosta ja ei pysty vertaan bilteman hintaa ku oli nii halpaa.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.