
Ladamainoksia ja lehtijuttuja
Re: Ladamainoksia ja lehtijuttuja
Mielenkiintoista kalustoa kyllä tuolla plaanilla. 

Elämä on laiffia.
-
- Viestit: 3624
- Liittynyt: 3.7.2010 22:09
Re: Ladamainoksia ja lehtijuttuja
Positiivista että noi huutokaupataan, eivätkä joudu suoraan paaliin?
Paljonkohan noita autoja on?
Paljonkohan noita autoja on?
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Re: Ladamainoksia ja lehtijuttuja
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Ladamainoksia ja lehtijuttuja
Katselin että Hesarin toimittaja pääsi Ladallaan Vladivostokiin:
http://www.hs.fi/aihe/viipuristavladivostokiin/
Atelle ja kumppaneille toivotetaan legendaariset: "Turvallista matkaa- stsastlívava putí!"
http://www.hs.fi/aihe/viipuristavladivostokiin/
Atelle ja kumppaneille toivotetaan legendaariset: "Turvallista matkaa- stsastlívava putí!"
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
-
- Viestit: 3624
- Liittynyt: 3.7.2010 22:09
Re: Ladamainoksia ja lehtijuttuja

Luottamus hyvä, kontrolli parempi.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Re: Ladamainoksia ja lehtijuttuja
Minä oikein tykkään noista kromi rinkuloista ja keskiöistä vanteissa..
Re: Ladamainoksia ja lehtijuttuja
http://yle.fi/uutiset/kolmekymppinen_la ... origin=rss
Jutussa on asiavirheitä, mutta ydinajatus tulee esille.
Facebookista löytää ryhmän: "Ultimate Russian Road Trip 2016"
Jutussa on asiavirheitä, mutta ydinajatus tulee esille.
Facebookista löytää ryhmän: "Ultimate Russian Road Trip 2016"
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Re: Ladamainoksia ja lehtijuttuja
Hymyssä 7/2016 juttua Lada-Jussista.
Re: Ladamainoksia ja lehtijuttuja
Kirsi Salon juontamassa Tupla tai Kuitti ohjelmassa muistan nähneeni Lada tietäjän. Onko havintoa, kuka mahtoi olla? Muistaakseni tietoa löytyi aikalailla paljolti.
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3655
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Ladamainoksia ja lehtijuttuja
Tupla tai kuitti ohjelmassa oli Lada-Jussi. Studiossa ollut Lada oli minun 1970.
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... =9&t=20895
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... =9&t=20895
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- pavlik morozov
- Viestit: 1149
- Liittynyt: 11.3.2013 22:00
- Viesti:
Re: Ladamainoksia ja lehtijuttuja
Индейский вождь - "вялотекущая шизофрения"
Re: Ladamainoksia ja lehtijuttuja
Tuossa jutussa oli hienosti että Lada tarkoittaa Rakkautta.... Toisten rakkaus kestää paremmin kuin toisten ja toiset hylkäävät rakkauden helpommin kuin toiset. Toiset taas on naimisissa monien rakkauksien kanssa... Sellaista elämä on Ladan tai ladojen kanssa.
Re: Ladamainoksia ja lehtijuttuja
Tarkkaan ottaen lada tarkoittaa autoissamme viikilaivan kaltaista lotjaa, joilla on Volgan sivujoissa seilailtu. Siksi Ladan logon on purjelaiva.t tulppu kirjoitti:Tuossa jutussa oli hienosti että Lada tarkoittaa Rakkautta.... Toisten rakkaus kestää paremmin kuin toisten ja toiset hylkäävät rakkauden helpommin kuin toiset. Toiset taas on naimisissa monien rakkauksien kanssa... Sellaista elämä on Ladan tai ladojen kanssa.
Re: Ladamainoksia ja lehtijuttuja
Tästä "Lada"-vientinimestä ja varsinkin sen syntyajasta on mielestäni ristiriitaista tietoa olemassa.
Kiistaton asia varmaankin on, että VAZ autotehtaan logon idea syntyi noista Volgalla seilanneista muinaisista purjelaivoista - tarkemmin ottaen se on "Ladja" (Ладья) . Purjelaiva-logon synnystä on luku "Korkea ajatuksen liekki" -kirjassa. Tarinan mukaan logon idea syntyi Moskovan VAZ-kehitysosastoon kuuluneen Aleksander Dekalenkovin keittiössä hänen nimissään ja se oli tehty kouluvihosta repäistylle arkille.

Dekalenkovin luonnoksessa oli ideana kuvata kyrillistä V-kirjainta joka symboloisi Volga jokea ja sen varteen tulevaa tehdasta.
Kyseisen luonnoksen perusteella logon suunnitellut Juri Danilov kuitenkin muutti sitä ja Moskovasta saapunut Vladimir Pashkov hyväksyi sen. Dekalenkov ei ollenkaan pitänyt tästä, hänen mielestään logon dynaamisuutta häivytettiin ja asiasta päätettiin häntä kuulematta.
Zhigulille tulleesta vientinimestä "Lada" on taas venäläisissä historiikeissa ns. "epäuskottavia tarinoita".
Esim. tässä kerrotaan sen tulleen vientinimeksi v. 1973.
http://ria.ru/spravka/20100907/271804192.html
Muistan myös kerrottavan Ladan länsiviennin alkaneen ensimmäisenä oliko se nyt Englantiin tuona vuotena, Suomi on ilmeisesti käsitetty NL:n sisämarkkina-alueeksi? Muistan kyllä kauan sitten jostain lukeneeni, että "Lada"-nimen olisi kehitellyt joku Konelan venäläisistä johtajista juuri Suomeen alkavaa vientiä silmällä pitäen, se tuntuu kyllä uskottavalta. Joka tapauksessa se on ollut vientinimenä jo v.1971.
Mutta onko tuo "Lada" nimenä siis myöskin yhdistettävä Volgalla seilanneisiin "lotjiin" vaikka logo onkin?
Kiistaton asia varmaankin on, että VAZ autotehtaan logon idea syntyi noista Volgalla seilanneista muinaisista purjelaivoista - tarkemmin ottaen se on "Ladja" (Ладья) . Purjelaiva-logon synnystä on luku "Korkea ajatuksen liekki" -kirjassa. Tarinan mukaan logon idea syntyi Moskovan VAZ-kehitysosastoon kuuluneen Aleksander Dekalenkovin keittiössä hänen nimissään ja se oli tehty kouluvihosta repäistylle arkille.

Dekalenkovin luonnoksessa oli ideana kuvata kyrillistä V-kirjainta joka symboloisi Volga jokea ja sen varteen tulevaa tehdasta.
Kyseisen luonnoksen perusteella logon suunnitellut Juri Danilov kuitenkin muutti sitä ja Moskovasta saapunut Vladimir Pashkov hyväksyi sen. Dekalenkov ei ollenkaan pitänyt tästä, hänen mielestään logon dynaamisuutta häivytettiin ja asiasta päätettiin häntä kuulematta.
Zhigulille tulleesta vientinimestä "Lada" on taas venäläisissä historiikeissa ns. "epäuskottavia tarinoita".
Esim. tässä kerrotaan sen tulleen vientinimeksi v. 1973.
http://ria.ru/spravka/20100907/271804192.html
Muistan myös kerrottavan Ladan länsiviennin alkaneen ensimmäisenä oliko se nyt Englantiin tuona vuotena, Suomi on ilmeisesti käsitetty NL:n sisämarkkina-alueeksi? Muistan kyllä kauan sitten jostain lukeneeni, että "Lada"-nimen olisi kehitellyt joku Konelan venäläisistä johtajista juuri Suomeen alkavaa vientiä silmällä pitäen, se tuntuu kyllä uskottavalta. Joka tapauksessa se on ollut vientinimenä jo v.1971.
Mutta onko tuo "Lada" nimenä siis myöskin yhdistettävä Volgalla seilanneisiin "lotjiin" vaikka logo onkin?
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»