Juuh, tuli katseltua ja luettua. Hienoa.samarai kirjoitti:Hienot kuvasarjat ja löytyi selventävät kommentitkin kuviin.
Wartburg
-
Lattarauta
- Viestit: 3624
- Liittynyt: 3.7.2010 22:09
Re: Wartburg
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
-
Lattarauta
- Viestit: 3624
- Liittynyt: 3.7.2010 22:09
Re: Wartburg
Ai näitä sai 5 vaihteisenakin?
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
-
Warre-Team
Re: Wartburg
Keskiviikkona 13.7. kannattaa saapua Visulahteen ihmettelemään Wartburgeja ja muita DDR:n autoteollisuuden erikoisuuksia + nauttia mukavasta seurasta: http://warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=10791


Re: Wartburg
Aamulla matkaan Keskisuomesta. Yöpyjiäkin tuolla varmasti on? Ajatellaan sinisiä ajatuksia sinisen savun seassa.
warre 353w sedan,
-
Warre-Team
Re: Wartburg
Galleria DDR-ajoneuvot kokoontuvat -tapahtumasta: http://warreteam.com/g2016/1207.htm
Re: Wartburg
Hieno juttu, että vaalitaan itäeurooppalaisen sosialistisen talousjärjestelmän rakentamaa maineikkaan autoteollisuuden perintöä kunniakkaasti. Mielestäni tuota on vaikea muutoin enää parantaa kuin saada Tavja tapahtuman suojelijaksi.
Ehkä tuo Suberb ei sinänsä olisi ollut väärän merkkinen, koska Skodahan osallistui yhteistyöprojekteihin DDR:ssä, mutta luokkavihollisen tekemänä sitä ei ymmärrettävästi voidakaan enää hyväksyä oikein merkkinäkään. Favorithan oli viimeinen oikea Skoda jonka sosialistisen autoteollisuuden arvokkaan perinnön kapitalistiriistäjät säälimättä tuhosivat.
DDR:n autoteollisuuden edistyksellisyydestä ja laadukkuudesta on puolestaan ehkä parhaita näyttöjä se, että sen valmistamia autoja joutui jonottamaan jopa vuosia vaikka tehtaat yrittivät kaikkensa kasvattaa kapasiteettiaan vastaamaan suurta kysyntää. BDR:ssä riistotyövoimalla valmistetut autot lojuivat puolestaan lähinnä tyhjän pantteina Genexin varastoissa ja kelpasivat vain harvoille ja valituille puolueen luopioille.
Piti ihan tarkistaa, että oliko se Trabantin vaihteenvalitsin:
https://www.youtube.com/watch?v=reiSOU9eQ6w
Ehkä tuo Suberb ei sinänsä olisi ollut väärän merkkinen, koska Skodahan osallistui yhteistyöprojekteihin DDR:ssä, mutta luokkavihollisen tekemänä sitä ei ymmärrettävästi voidakaan enää hyväksyä oikein merkkinäkään. Favorithan oli viimeinen oikea Skoda jonka sosialistisen autoteollisuuden arvokkaan perinnön kapitalistiriistäjät säälimättä tuhosivat.
DDR:n autoteollisuuden edistyksellisyydestä ja laadukkuudesta on puolestaan ehkä parhaita näyttöjä se, että sen valmistamia autoja joutui jonottamaan jopa vuosia vaikka tehtaat yrittivät kaikkensa kasvattaa kapasiteettiaan vastaamaan suurta kysyntää. BDR:ssä riistotyövoimalla valmistetut autot lojuivat puolestaan lähinnä tyhjän pantteina Genexin varastoissa ja kelpasivat vain harvoille ja valituille puolueen luopioille.
Piti ihan tarkistaa, että oliko se Trabantin vaihteenvalitsin:
https://www.youtube.com/watch?v=reiSOU9eQ6w
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Wartburg
Moi,samarai kirjoitti:Hieno juttu, että vaalitaan itäeurooppalaisen sosialistisen talousjärjestelmän rakentamaa maineikkaan autoteollisuuden perintöä kunniakkaasti. Mielestäni tuota on vaikea muutoin enää parantaa kuin saada Tavja tapahtuman suojelijaksi.![]()
DDR:n autoteollisuuden edistyksellisyydestä ja laadukkuudesta on puolestaan ehkä parhaita näyttöjä se, että sen valmistamia autoja joutui jonottamaan jopa vuosia vaikka tehtaat yrittivät kaikkensa kasvattaa kapasiteettiaan vastaamaan suurta kysyntää. BDR:ssä riistotyövoimalla valmistetut autot lojuivat puolestaan lähinnä tyhjän pantteina Genexin varastoissa ja kelpasivat vain harvoille ja valituille puolueen luopioille.
Hienoa puhetta. DDR:n autoteollisuuden taisi pilata ainoastaan ne kaksitahtiset moottorit.

***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Wartburg
Kyllähän kun tätäkin olisi saatu kehittää rauhassa, saattaisi olla yksi saksalainen premium-merkki lisää:
http://p3.storage.canalblog.com/33/41/5 ... 1647_o.jpg
http://p3.storage.canalblog.com/33/41/5 ... 1647_o.jpg
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Wartburg
Wartburghan oli kuitenkin samassa aina myös ns. "kaksi tahtia edellä". Se edusti kokonaisuutena nimenomaan ns. "saksalaista laatua ja taloudellisuutta" parhaimmillaan, kuten meillä sitä aikoinaan osuvasti markkinointiinkin.
Warreen kun alettiin laittaa länsimaisia 4-tahtikoneita - koko tehdas meni sen seurauksena hyvin nopeasti kannattamattomana lautoihin. Niitä ei halunnutkaan enää kukaan ostaa - kyseessähän oli ovela länsipuolen autonvalmistajien juoni Warren tuhoamiseksi yhdistyvän Saksan automarkkinoilta.
Kapitalistiristäjien hallinnoimaTreuhandanstalt oli myöhemmin pakon edessä ajaa alas koko DDR:n menestyksellinen teollisuus (Multicaria lukuun ottamatta) koska länsipuolen teollisuus ei olisi millään voinut kilpailla itäpuolen kanssa tuotannon laadussa eikä sen tehokkuudessa.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Wartburg
Moi,
Kyllähän se nelitahtinen Warre oli alustaltaankin eri auto muistaakseni kaksitahtiseen verrattuna. Raideväli oli nelitahtisessa paljon suurempi ja lienee jousituskin ollut erilainen. Kukaan ei halunut ajaa "limpulla".
Noina vuosina jaappanilaiset autonvalmistajat olivat edellä länsimaisia autoja. Autot olivat muotoilultaan modernimpia ja tehoja sekä pientä kulutusta haettiin moniventtiilitekniikasta.
Kyllähän se nelitahtinen Warre oli alustaltaankin eri auto muistaakseni kaksitahtiseen verrattuna. Raideväli oli nelitahtisessa paljon suurempi ja lienee jousituskin ollut erilainen. Kukaan ei halunut ajaa "limpulla".
Noina vuosina jaappanilaiset autonvalmistajat olivat edellä länsimaisia autoja. Autot olivat muotoilultaan modernimpia ja tehoja sekä pientä kulutusta haettiin moniventtiilitekniikasta.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
- Toveri Sladimir
- Viestit: 853
- Liittynyt: 13.7.2004 20:16
- Paikkakunta: Pöljä
Re: Wartburg
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
Re: Wartburg
Olipa aikamoinen kavalkadi DDR- ajoneuvoja. Tuota katseltuaan voi jo kertoa olleensa "Varrella ddr-virran". 
Tuo letkassa näkynyt skootteri on ilmeisesti IWL Berlin?
Tuo letkassa näkynyt skootteri on ilmeisesti IWL Berlin?
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
-
Lattarauta
- Viestit: 3624
- Liittynyt: 3.7.2010 22:09
Re: Wartburg
Voiko Trabantilla ja Warrella ajaa pitkiä matkoja kaasu pohjassa?
Katsoin tuubista joitakin Trabi videoita Baanalta ja niissä kuski välillä nosti kaasulta ja kiihdytti sitten uudestaan.
On tuo kiihtyminen aika verkkaista Trabantilla satasen jälkeen, niin siksi osaksi kiinostaa tietää.
Katsoin tuubista joitakin Trabi videoita Baanalta ja niissä kuski välillä nosti kaasulta ja kiihdytti sitten uudestaan.
On tuo kiihtyminen aika verkkaista Trabantilla satasen jälkeen, niin siksi osaksi kiinostaa tietää.
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Re: Wartburg
Mukava pudottaa kierrokset välillä tyhjäkäynnille, rullailla. Itse en käytä kytkintä warrella kuin liikkeelle lähtiessä, joskus 1 vaihteelta 2 vaihteella vaihtaessa, tietysti 2-1 vaihteelle, vapaakytkin näet
warre 353w sedan,