Kaasarin kannesta kun "yllättäin" oli kierteet korkannu ilmanputsarin kiinnitysruuveista niin ajattelin tällä kertaa kokeilla patenttien sijaan korjata noilla 5mm mutteriniiteillä. Alkuperäisten reikien avarrus ensin 7mm kokoon ja sitten 10mm terällä upotukset että niitin kanta menee syvemmälle kanteen. Ihmeen kovaa tavaraa porattavaksi tuo kansi vaikka alumiiniä olikin. Tuntui ettei terä uppoa sitten millään. Aika hyvin nuo tuonne asettui vaikka olisi nuo upotukset saanu tehdä vielä aavistuksen syvemmät. Yksi noista ilmanputsarin pinnapulteista olikin näköjään eri mallinen kuin muut niin jäi aika lyhkäseks. Pitää vaihtaa vielä tuo samanlaiseksi kuin muut.







Samalla vähän yleistä ihmettelyä ja tutkiskelua kun vipuja kääntelin ja vääntelin ja kattelin että kaikki pelaa niinkuin pitääkin niin aloin siinä tuumiin että laittelis tuon kakkoskurkun aukeaan mekaanisesti. Huomasin että kun painaa tuon alipainekalvon pohjaan niin kakkoskurkku aukeaa jousivoiman avulla kun ykköskurkku aukeaa riittävästi. Ainakin nyt kun vivustot on puhtaat niin näkyy toimivan. Kiinnihhän tuo menee myös hyvin kun kaasuvivusto sen pakottaa meneen kiinni kun kaasun löysää. Lukittin tuon alipainekalvon yläasentoon laittamalla tuonne kotelon sisään 6mm reiällä olevan leveän prikan. Olkoon nyt tuolla mallilla jonkun aikaa ja kattoa että innostunko muokkaan tuon kakkoskurkun vivuston siten että saa sillä tuon vivuston aukeaan mekaanisesti. Tuokin olisi kyllä helppo tehdä.




