Wartburg

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Lattarauta
Viestit: 3624
Liittynyt: 3.7.2010 22:09

Re: Wartburg

Viesti Kirjoittaja Lattarauta »

samarai kirjoitti:Hienot kuvasarjat ja löytyi selventävät kommentitkin kuviin.
Juuh, tuli katseltua ja luettua. Hienoa. :)
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.

Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Wartburg

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Näinkin sitä mainostettiin:

Kuva
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Lattarauta
Viestit: 3624
Liittynyt: 3.7.2010 22:09

Re: Wartburg

Viesti Kirjoittaja Lattarauta »

Ai näitä sai 5 vaihteisenakin?
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.

Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Warre-Team

Re: Wartburg

Viesti Kirjoittaja Warre-Team »

Keskiviikkona 13.7. kannattaa saapua Visulahteen ihmettelemään Wartburgeja ja muita DDR:n autoteollisuuden erikoisuuksia + nauttia mukavasta seurasta: http://warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=10791

Kuva
ff8728
Viestit: 1893
Liittynyt: 11.11.2005 14:44
Paikkakunta: Rautalampi

Re: Wartburg

Viesti Kirjoittaja ff8728 »

Aamulla matkaan Keskisuomesta. Yöpyjiäkin tuolla varmasti on? Ajatellaan sinisiä ajatuksia sinisen savun seassa.
warre 353w sedan,
Warre-Team

Re: Wartburg

Viesti Kirjoittaja Warre-Team »

Galleria DDR-ajoneuvot kokoontuvat -tapahtumasta: http://warreteam.com/g2016/1207.htm
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Wartburg

Viesti Kirjoittaja samarai »

Hieno juttu, että vaalitaan itäeurooppalaisen sosialistisen talousjärjestelmän rakentamaa maineikkaan autoteollisuuden perintöä kunniakkaasti. Mielestäni tuota on vaikea muutoin enää parantaa kuin saada Tavja tapahtuman suojelijaksi. :)

Ehkä tuo Suberb ei sinänsä olisi ollut väärän merkkinen, koska Skodahan osallistui yhteistyöprojekteihin DDR:ssä, mutta luokkavihollisen tekemänä sitä ei ymmärrettävästi voidakaan enää hyväksyä oikein merkkinäkään. Favorithan oli viimeinen oikea Skoda jonka sosialistisen autoteollisuuden arvokkaan perinnön kapitalistiriistäjät säälimättä tuhosivat.

DDR:n autoteollisuuden edistyksellisyydestä ja laadukkuudesta on puolestaan ehkä parhaita näyttöjä se, että sen valmistamia autoja joutui jonottamaan jopa vuosia vaikka tehtaat yrittivät kaikkensa kasvattaa kapasiteettiaan vastaamaan suurta kysyntää. BDR:ssä riistotyövoimalla valmistetut autot lojuivat puolestaan lähinnä tyhjän pantteina Genexin varastoissa ja kelpasivat vain harvoille ja valituille puolueen luopioille.

Piti ihan tarkistaa, että oliko se Trabantin vaihteenvalitsin:
https://www.youtube.com/watch?v=reiSOU9eQ6w
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Re: Wartburg

Viesti Kirjoittaja Jouska »

samarai kirjoitti:Hieno juttu, että vaalitaan itäeurooppalaisen sosialistisen talousjärjestelmän rakentamaa maineikkaan autoteollisuuden perintöä kunniakkaasti. Mielestäni tuota on vaikea muutoin enää parantaa kuin saada Tavja tapahtuman suojelijaksi. :)

DDR:n autoteollisuuden edistyksellisyydestä ja laadukkuudesta on puolestaan ehkä parhaita näyttöjä se, että sen valmistamia autoja joutui jonottamaan jopa vuosia vaikka tehtaat yrittivät kaikkensa kasvattaa kapasiteettiaan vastaamaan suurta kysyntää. BDR:ssä riistotyövoimalla valmistetut autot lojuivat puolestaan lähinnä tyhjän pantteina Genexin varastoissa ja kelpasivat vain harvoille ja valituille puolueen luopioille.
Moi,

Hienoa puhetta. DDR:n autoteollisuuden taisi pilata ainoastaan ne kaksitahtiset moottorit.

Kuva
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Wartburg

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Kyllähän kun tätäkin olisi saatu kehittää rauhassa, saattaisi olla yksi saksalainen premium-merkki lisää:
http://p3.storage.canalblog.com/33/41/5 ... 1647_o.jpg
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Wartburg

Viesti Kirjoittaja samarai »

Jouska kirjoitti:

Moi,

Hienoa puhetta. DDR:n autoteollisuuden taisi pilata ainoastaan ne kaksitahtiset moottorit.

Kuva
Wartburghan oli kuitenkin samassa aina myös ns. "kaksi tahtia edellä". Se edusti kokonaisuutena nimenomaan ns. "saksalaista laatua ja taloudellisuutta" parhaimmillaan, kuten meillä sitä aikoinaan osuvasti markkinointiinkin.

Warreen kun alettiin laittaa länsimaisia 4-tahtikoneita - koko tehdas meni sen seurauksena hyvin nopeasti kannattamattomana lautoihin. Niitä ei halunnutkaan enää kukaan ostaa - kyseessähän oli ovela länsipuolen autonvalmistajien juoni Warren tuhoamiseksi yhdistyvän Saksan automarkkinoilta.

Kapitalistiristäjien hallinnoimaTreuhandanstalt oli myöhemmin pakon edessä ajaa alas koko DDR:n menestyksellinen teollisuus (Multicaria lukuun ottamatta) koska länsipuolen teollisuus ei olisi millään voinut kilpailla itäpuolen kanssa tuotannon laadussa eikä sen tehokkuudessa.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Re: Wartburg

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Moi,

Kyllähän se nelitahtinen Warre oli alustaltaankin eri auto muistaakseni kaksitahtiseen verrattuna. Raideväli oli nelitahtisessa paljon suurempi ja lienee jousituskin ollut erilainen. Kukaan ei halunut ajaa "limpulla".

Noina vuosina jaappanilaiset autonvalmistajat olivat edellä länsimaisia autoja. Autot olivat muotoilultaan modernimpia ja tehoja sekä pientä kulutusta haettiin moniventtiilitekniikasta.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Avatar
Toveri Sladimir
Viestit: 853
Liittynyt: 13.7.2004 20:16
Paikkakunta: Pöljä

Re: Wartburg

Viesti Kirjoittaja Toveri Sladimir »

Jämsässä kokoonnuttiin 11.7.

https://www.youtube.com/watch?v=mMt7slyDCXM
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Wartburg

Viesti Kirjoittaja samarai »

Olipa aikamoinen kavalkadi DDR- ajoneuvoja. Tuota katseltuaan voi jo kertoa olleensa "Varrella ddr-virran". :)

Tuo letkassa näkynyt skootteri on ilmeisesti IWL Berlin?
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Lattarauta
Viestit: 3624
Liittynyt: 3.7.2010 22:09

Re: Wartburg

Viesti Kirjoittaja Lattarauta »

Voiko Trabantilla ja Warrella ajaa pitkiä matkoja kaasu pohjassa?
Katsoin tuubista joitakin Trabi videoita Baanalta ja niissä kuski välillä nosti kaasulta ja kiihdytti sitten uudestaan.
On tuo kiihtyminen aika verkkaista Trabantilla satasen jälkeen, niin siksi osaksi kiinostaa tietää.
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.

Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
ff8728
Viestit: 1893
Liittynyt: 11.11.2005 14:44
Paikkakunta: Rautalampi

Re: Wartburg

Viesti Kirjoittaja ff8728 »

Mukava pudottaa kierrokset välillä tyhjäkäynnille, rullailla. Itse en käytä kytkintä warrella kuin liikkeelle lähtiessä, joskus 1 vaihteelta 2 vaihteella vaihtaessa, tietysti 2-1 vaihteelle, vapaakytkin näet
warre 353w sedan,
Vastaa Viestiin