Hieno juttu, että vaalitaan itäeurooppalaisen sosialistisen talousjärjestelmän rakentamaa maineikkaan autoteollisuuden perintöä kunniakkaasti. Mielestäni tuota on vaikea muutoin enää parantaa kuin saada Tavja tapahtuman suojelijaksi.
Ehkä tuo Suberb ei sinänsä olisi ollut väärän merkkinen, koska Skodahan osallistui yhteistyöprojekteihin DDR:ssä, mutta luokkavihollisen tekemänä sitä ei ymmärrettävästi voidakaan enää hyväksyä oikein merkkinäkään. Favorithan oli viimeinen oikea Skoda jonka sosialistisen autoteollisuuden arvokkaan perinnön kapitalistiriistäjät säälimättä tuhosivat.
DDR:n autoteollisuuden edistyksellisyydestä ja laadukkuudesta on puolestaan ehkä parhaita näyttöjä se, että sen valmistamia autoja joutui jonottamaan jopa vuosia vaikka tehtaat yrittivät kaikkensa kasvattaa kapasiteettiaan vastaamaan suurta kysyntää. BDR:ssä riistotyövoimalla valmistetut autot lojuivat puolestaan lähinnä tyhjän pantteina Genexin varastoissa ja kelpasivat vain harvoille ja valituille puolueen luopioille.
samarai kirjoitti:Hieno juttu, että vaalitaan itäeurooppalaisen sosialistisen talousjärjestelmän rakentamaa maineikkaan autoteollisuuden perintöä kunniakkaasti. Mielestäni tuota on vaikea muutoin enää parantaa kuin saada Tavja tapahtuman suojelijaksi.
DDR:n autoteollisuuden edistyksellisyydestä ja laadukkuudesta on puolestaan ehkä parhaita näyttöjä se, että sen valmistamia autoja joutui jonottamaan jopa vuosia vaikka tehtaat yrittivät kaikkensa kasvattaa kapasiteettiaan vastaamaan suurta kysyntää. BDR:ssä riistotyövoimalla valmistetut autot lojuivat puolestaan lähinnä tyhjän pantteina Genexin varastoissa ja kelpasivat vain harvoille ja valituille puolueen luopioille.
Moi,
Hienoa puhetta. DDR:n autoteollisuuden taisi pilata ainoastaan ne kaksitahtiset moottorit.
*************************************************************** EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Hienoa puhetta. DDR:n autoteollisuuden taisi pilata ainoastaan ne kaksitahtiset moottorit.
Wartburghan oli kuitenkin samassa aina myös ns. "kaksi tahtia edellä". Se edusti kokonaisuutena nimenomaan ns. "saksalaista laatua ja taloudellisuutta" parhaimmillaan, kuten meillä sitä aikoinaan osuvasti markkinointiinkin.
Warreen kun alettiin laittaa länsimaisia 4-tahtikoneita - koko tehdas meni sen seurauksena hyvin nopeasti kannattamattomana lautoihin. Niitä ei halunnutkaan enää kukaan ostaa - kyseessähän oli ovela länsipuolen autonvalmistajien juoni Warren tuhoamiseksi yhdistyvän Saksan automarkkinoilta.
Kapitalistiristäjien hallinnoimaTreuhandanstalt oli myöhemmin pakon edessä ajaa alas koko DDR:n menestyksellinen teollisuus (Multicaria lukuun ottamatta) koska länsipuolen teollisuus ei olisi millään voinut kilpailla itäpuolen kanssa tuotannon laadussa eikä sen tehokkuudessa.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Kyllähän se nelitahtinen Warre oli alustaltaankin eri auto muistaakseni kaksitahtiseen verrattuna. Raideväli oli nelitahtisessa paljon suurempi ja lienee jousituskin ollut erilainen. Kukaan ei halunut ajaa "limpulla".
Noina vuosina jaappanilaiset autonvalmistajat olivat edellä länsimaisia autoja. Autot olivat muotoilultaan modernimpia ja tehoja sekä pientä kulutusta haettiin moniventtiilitekniikasta.
*************************************************************** EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Voiko Trabantilla ja Warrella ajaa pitkiä matkoja kaasu pohjassa?
Katsoin tuubista joitakin Trabi videoita Baanalta ja niissä kuski välillä nosti kaasulta ja kiihdytti sitten uudestaan.
On tuo kiihtyminen aika verkkaista Trabantilla satasen jälkeen, niin siksi osaksi kiinostaa tietää.
Mukava pudottaa kierrokset välillä tyhjäkäynnille, rullailla. Itse en käytä kytkintä warrella kuin liikkeelle lähtiessä, joskus 1 vaihteelta 2 vaihteella vaihtaessa, tietysti 2-1 vaihteelle, vapaakytkin näet