Lada 110, vm. 2002 kysymyksiä

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina ja muut uudet Ladat.
Avatar
mush
Viestit: 2002
Liittynyt: 27.9.2003 12:50
Paikkakunta: Veikkola
Viesti:

Re: Lada 110, vm. 2002 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja mush »

Ei kannata purkamoilta näihin oikein mitään hankkia, ovat monesti kalliimpia kuin uudet osat. Mansen hinta uudelle kennolle on kuitenkin vain vajaa neljä kymppiä, ei paljon kannata vanhojen kanssa leikkiä.

Puola lähtee kun irrotat tulpanjohdot, sähköliittimen ja avaat ne kolme 10mm kannalla olevaa mutteria.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Avatar
jta
Viestit: 4439
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Lada 110, vm. 2002 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja jta »

Tuohon huurtumiseen niin kannattaa myöskin tarkistaa ettei ole sisusta kovin kostea. Meinaan jos on vettä päässy sisälle niin huurtuu todella herkästi.
sotapanda

Re: Lada 110, vm. 2002 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja sotapanda »

jta kirjoitti:Tuohon huurtumiseen niin kannattaa myöskin tarkistaa ettei ole sisusta kovin kostea. Meinaan jos on vettä päässy sisälle niin huurtuu todella herkästi.
Jaa, pitääkin koittaa työpaikan autohallissa jättää ikkunat auki, jos siellä vaikka kosteaa olisikin sisällä.
sotapanda

Re: Lada 110, vm. 2002 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja sotapanda »

Kaasuläpän asentotunnistin vaihdettu, nykiminen hävisi täysin.
Ajettu 30km lenkki ja mitään ongelmaa ei tavattu.
Nyt odotellaan, joskos moottorin vikavalo taas pujahtaisi näkyviin.

Mikäs tuon satakympin "ilmastointi" on miehiään?
On ihan lämpöasteikko ja asetus 'A', ei kaiten tässä ilmastointia ole?

Kuuluukos näihin vakiona lohkolämmitin, kun en löydä piuhan päätä mistään?
sotapanda

Re: Lada 110, vm. 2002 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja sotapanda »

Kiitoksena vielä kuva nätisti kulkevasta Ladasta :)

https://postimg.org/image/8t8r2eibj/
Avatar
KSE 1995
Viestit: 983
Liittynyt: 26.8.2004 18:19
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Lada 110, vm. 2002 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja KSE 1995 »

sotapanda kirjoitti: Mikäs tuon satakympin "ilmastointi" on miehiään?
On ihan lämpöasteikko ja asetus 'A', ei kaiten tässä ilmastointia ole?
Vasemman puoleisesta lämpöasteikosta säädät haluamasi sisälämpötilan. Termostaatti pitää huolen, että auton sisälämpötila pysyy halutussa lämpötilassa. Eli lämmitin lämmittää kunnes haluttu lämpötila on saavutettu. Jos lämpötila menee yli, lämmitys loppuu ja järjestelmä päästää tarvittaessa kylmää ilmaa. Kyseinen kylmä ilma on siis ulkoilmaa. Eli voit pitää ympäri vuoden säätimen vaikka asennossa 20. Jos haluat, että tulee kokoajan kylmää, väännä kytkin siihen siniseen täplään. Jos taas haluat auton tosi kuumaksi, niin väännin punaiseen täplään. Kummassakaan ääriasennossa termostaatti ei siis ohjaa lämmityslaitetta. Huomaa, että esim. kesällä asento 20 tarkoittaa sitä, että sisään virtaa kokajan ulkoilmaa, jos auton sisälämpötila on yli 20. Säätimen muuttaminen esim. asentoon 16 ei siis paranna tilannetta.

Oikean puoleisesta valitaan puhaltimen pyörimisnopeus. Asennossa "A" laite itse päättää puhaltaako se 1:llä vai 2:lla. Asennossa "1" puhallin on lukittu puhaltamaan nopeudella 1. Samoin toimivat vastaavasti 2:nen ja 3:nen. Kolmonen on tarkoitettu pääasiassa tuulilasin huurteen poistoon.

Itselläni lämpötila on 20 tai 22 kesät-talvet ja puhallin asennossa "A". Joskus tuulilasia varten nostan puhalluksen 3:een.
Avatar
voimasika
Lada kerhon jäsen
Viestit: 251
Liittynyt: 21.10.2014 9:15
Paikkakunta: Töysä

Re: Lada 110, vm. 2002 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja voimasika »

sotapanda kirjoitti:Kiitoksena vielä kuva nätisti kulkevasta Ladasta :)

https://postimg.org/image/8t8r2eibj/
Tämähän olikin lada 111 eikä 110 [emoji6]
Lada 2107 1300S -91
Lada 112 1.5 16V -03
Avatar
mush
Viestit: 2002
Liittynyt: 27.9.2003 12:50
Paikkakunta: Veikkola
Viesti:

Re: Lada 110, vm. 2002 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja mush »

Hienoa että ainakin tuo vaiva poistui.

Jos autossa on lohkolämmitin, sen vastus löytyy, moottorilohkon etupuolelta melkolailla keskeltä autoa. 16v moottorissa yläpuolelta vähän vaikea nähdä. Mikään tehdasvaruste se ei ole, kuten ei muissakaan autoissa, joten se on Suomessa asennettu, jos asennettu. Töpselinpää on sitten ihan asentajan näkemyksen mukaan, maskissa, puskurin sivussa, ilmanottoaukoissa edessä...

Omassa farkussa lämmityslaitetta ei voinut kesällä pitää "asteilla", kun tihkuu lämmintä ilmaa koko ajan muissa, paitsi "sininen pallo" asennossa. Mutta tuo minun onkin uudemmalla lämmityslaitteella, joten voi johtua siitäkin.

Kivan värinen auto, ei mikään kovin yleinen väri.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
sotapanda

Re: Lada 110, vm. 2002 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja sotapanda »

Nyt on vaihdettu puolakin ja sen vikakoodit hävisivät.
Sen sijaan kaasuläpän asentotunnistimen vikakoodi löytyy edelleen, vaikka tunnistin on vaihdettu uuteen.

Lohkolämmitin täytyy käydä asennuttamassa ennen talvea ja ilmeisesti uusia startti.
Avatar
mush
Viestit: 2002
Liittynyt: 27.9.2003 12:50
Paikkakunta: Veikkola
Viesti:

Re: Lada 110, vm. 2002 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja mush »

Onko ihan vikavalo syttynyt tuon P0123 vuoksi, vaiko vain koodi muistissa?

Ennen kuin vaihdat starttia tarkista akulta startille menevä paksu johto (irrota ja putsaa auton päästä liittimet). Samoin akun miinusnavalta moottorin kylkeen menevä johto. Akkukengät toki irti ensin.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
sotapanda

Re: Lada 110, vm. 2002 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja sotapanda »

Nyt ei löytynyt vikakoodia enää kuin lambdasta.
Putsasin myös akun navat ja kaikki johtojen pinnat.
Hieman pelästyin, kun pintakaasulla nykiminen alkoi taas.
Eikun nokkapelti auki ja huomasin kaasuvaijerin makaavan aivan löysänä, tämän kun kiristi, niin loppui tökkiminen.

Nyt startti käynnistäessä pitää niin hirveän rääynnän, että eiköhän tuo vaihtoon mene.
Vastaa Viestiin