Tapoja vastata puhelimeen
Re: Tapoja vastata puhelimeen
Aikoinaan vastattiin myös sanomalla oma numero, lanka-aikoina. Varmaan vieläkin, ei se tekniikasta ole kiinni.
All details believed to be true but not guaranteed!
Objects in the mirror are closer than they appear.
Objects in the mirror are closer than they appear.
-
Saattaa olla aika paljonkin aikaa? Ennen sotia?OA5599 kirjoitti:Aikoinaan vastattiin myös sanomalla oma numero, lanka-aikoina. Varmaan vieläkin, ei se tekniikasta ole kiinni.

Luottamus hyvä, kontrolli parempi.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Täti vastasi noin lankapuhelinaikana. En koskaan ymmärtäny mikä siinä vastaustyylissä on ideana?OA5599 kirjoitti:Aikoinaan vastattiin myös sanomalla oma numero, lanka-aikoina. Varmaan vieläkin, ei se tekniikasta ole kiinni.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Noin meilläkin vastattiin. Siinä varmaan ilmoitettiin soittajalle, että keskuksen täti oli laittanut piuhan oikeaan reikään.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Keskusajat oli jo kaukana takanapäin silloin kun täti vielä noin vastaili puhelimeen. Tädin numerokin on syöpynyt muistiin. 5434302.
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
- Lada Scandinavia
Vastaan päivää, tai iltaa. Harvoin käytän nimeä. Tuntematon numero, en vastaa ja kun markkinoidaan jotain, niin kuuntelen mitä kerrotaan. Asiasta on kyllä keskusteltu ja joskus kehuin soittajan(nainen) miellyttävää ääntä. Puhelimen välityksellä en osta mitään.
Yksi tuttu mies osti liittymän puhelun aikana ja myöhemmin sitten ihmetteli, kun ei voi puhelimellaan enää soittaa. Hän oli ostanut pelkän nettiliittymän
Yksi tuttu mies osti liittymän puhelun aikana ja myöhemmin sitten ihmetteli, kun ei voi puhelimellaan enää soittaa. Hän oli ostanut pelkän nettiliittymän

Olen samaa mieltä Pressan kanssa, miksi hankkia puhelin jos ei siihen vastaa. Kertokaa minulle miksi et vastaa jos:
- puhelinnumero näkyy mutta ei ole sinulle tuttu?
- et vastaa jos numero tulee tuntemattomasta numerosta?
Ei jaksa ymmärtää miksi ei vastata puhelimeen.
-
Puhelimella voi myös soittaa ja vastata tuleviin puheluihin.
Itse vastaan tuntemattomiin/ numerottomiin sukunimellä.
Tuttuihin numeroihin haloja, halkoja, öhö öhö, keukeu jne...
Ei ole puhelin koskaan purrut vaikka en soittajaa ole tuntenut ja silti
olen hurjuuksissani vastannut...
Tuttuihin numeroihin haloja, halkoja, öhö öhö, keukeu jne...
Ei ole puhelin koskaan purrut vaikka en soittajaa ole tuntenut ja silti
olen hurjuuksissani vastannut...
- Lada Scandinavia
Tarkoitin sellaista tuntematonta, kun puhelin soi ja ei näy numeroa. Harvoin vastaan, vaikka numero näkyy ja se on joku galluppi kysely, tai puhelinmarkkinointia. Tämä tilanne vaihtelee, jos ihan joutilaana, niin yleensä vastaan. En ole puhelimen orja ja toisinaan jätän puhelimem sisälle, varsinkin jos menen ulos ja haluan syventyä johonkin tekemiseen.KSE 1995 kirjoitti:Olen samaa mieltä Pressan kanssa, miksi hankkia puhelin jos ei siihen vastaa. Kertokaa minulle miksi et vastaa jos:
Kerran olin Mp liikkeessä ja keskustelin myyjän kanssa ja puhelin soi taskussani. Myyjä sanoi, että teillä soi puhelin, vastasin, että nyt keskustelen teidän kanssa.
Vuosi sitten elokuussa olin veljeni luona Keiteleellä ja ulkona vaihdoimme auton moottoria. Kun noin 2 tunnin päästä menimme sisälle kahville, niin 3 puhelua tullut. Tekstiviestejäkin pukkaa lähes joka päivä ja semmoseksi tää aika on mennyt, ettei ymmärretä enää omaa rauhaa. Yksi tuttu soitti yhtenä jouluaattona klo.12.00 kännissä ja vaikea oli saada puhelua poikki. Minä taas en ymmärrä, miksi minut pitäisi jokahetki tavoittaa. Näin yöllä olis paljon aikaa vastata puheiluihin, silloin ei kukaan soita.
Puhelun katkaisu toistaiseksi ainakin omalla puhelimellani ollut helppoa tarvittaessa. Itekki oon sen verta vanhanaikanen että kännykkätavoitettavuus pitää riittää. Sähköposteista eikä Facebook-viesteistä tule mulle puhelimeen ilmoitusta eikä tarvi tulla jatkossakaa.Lada Scandinavia kirjoitti:vaikea oli saada puhelua poikki.
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Minä vastaan käytännössä kaikkiin minulle tuleviin puheluihin. Jos soittaja on joku kenen kanssa en halua keskustella, ilmoitan tämän hänelle ja lopetan puhelun kohteliaasti. Ei siitä nyt suurta vaivaa ole vastata puhelimeen ja selvittää kuka soittaa.Lada Scandinavia kirjoitti:
Tarkoitin sellaista tuntematonta, kun puhelin soi ja ei näy numeroa. Harvoin vastaan, vaikka numero näkyy ja se on joku galluppi kysely, tai puhelinmarkkinointia.
-
On siitä..KSE 1995 kirjoitti:Minä vastaan käytännössä kaikkiin minulle tuleviin puheluihin. Jos soittaja on joku kenen kanssa en halua keskustella, ilmoitan tämän hänelle ja lopetan puhelun kohteliaasti. Ei siitä nyt suurta vaivaa ole vastata puhelimeen ja selvittää kuka soittaa.Lada Scandinavia kirjoitti:
Tarkoitin sellaista tuntematonta, kun puhelin soi ja ei näy numeroa. Harvoin vastaan, vaikka numero näkyy ja se on joku galluppi kysely, tai puhelinmarkkinointia.
Höpöhöpö.Lattarauta kirjoitti:
On siitä..
- Lada Scandinavia
Miksi välistä jätän puhelimen sisälle, johtuu siitä, että olen esimerkiksi auton alla, tai keskittynyt johonkin tekemiseen ja taatusti se puhelin soi, tai tulee tekstiviesti. Mulle puhelimen soitto on välistä ihan häiriöksi ja siksi en kanna sitä taskussa mukana pihalla. Nyt vielä helpommin jätän puhelimen sisälle, kun olen siirtynyt älypuhelimeen(Huawei honor x4) Jätän usein jopa auton ovitaskuun, kun menen kauppaan, kun ei tahdo taskuun mahtua.KSE 1995 kirjoitti:Höpöhöpö.Lattarauta kirjoitti:
On siitä..
Tämä voi tuntua ihan ihmeelliseltä, mutta olen jättänyt 2 tuttua ihmistä sivuun, siis en ole pitänyt yhteyttä enää. Miksikö, no yksi soittaa lähes jokapäivä ja saattoi soittaa jo aamupäivälläkin ja puhuu ja puhuu. 30 minuuttia menee herkästi. Aiheet vaihtelevät iltalehden lööpeistä ja lähes kaikesta negatiivisesta uutisesta. Usein ihan jonnin joutavaakin puhetta. En mää semmosta jatkuvasti jaksa. Uskon, että en ole ainoa, tälläisten asioiden kanssa. Onneksi taas tuli yö ja puhelin hiljaa. Kaikille Ladisteille kutnat.