VAZ-21013 - 1988 - (Rat look)käyttökunnostus

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:

TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)

Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Avatar
jta
Viestit: 4441
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: VAZ-21013 -1988 - (Rat look)käyttökunnostus

Viesti Kirjoittaja jta »

Joutokäyntipiiri taitaapi olla tukossa niin ei siksi käy ilman ryyppyä tai sitten se solenoidiventtiili siellä lokasuojassa temppuilee jos sitä ei ole ohitettu. Olettaen tietenkin että on alkuperäset systeemit. Tai tietenkin jos on kalvo hapertunu niin ei alipaine aukase joutokäyntipiiriä.
Mika.N

Re: VAZ-21013 -1988 - (Rat look)käyttökunnostus

Viesti Kirjoittaja Mika.N »

jta kirjoitti:Joutokäyntipiiri taitaapi olla tukossa niin ei siksi käy ilman ryyppyä tai sitten se solenoidiventtiili siellä lokasuojassa temppuilee jos sitä ei ole ohitettu. Olettaen tietenkin että on alkuperäset systeemit. Tai tietenkin jos on kalvo hapertunu niin ei alipaine aukase joutokäyntipiiriä.
tarkoitus ruveta viikonloppuna kattelemaan tuota kaasaria. tänään vilkasin senverran että näky menevän kaasariin kaksi johtoa. voiko nuo irti ottaa siten ettei vaikuta käymiseen? vai onko pakko olla paikollaan? puhdistusta kaasari ainakin tarttee kun kummiskin seisonu aika kauan. muuten auto käynnistyy todella hyvin ja toimii muutenkin kohtalaisesti mitä nyt tuo tyhjäkäynti reistaa :D
Avatar
jta
Viestit: 4441
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: VAZ-21013 -1988 - (Rat look)käyttökunnostus

Viesti Kirjoittaja jta »

Jos se alipaine kulkee joutokäynnin säätöruuville lokasuojan kautta niin silloin pitää nuo johdot olla paikoillaan. Muuten ei pelaa mutta jos ohitettu niin eipä noita noita johtoja tarvitse.
Mika.N

Re: VAZ-21013 -1988 - (Rat look)käyttökunnostus

Viesti Kirjoittaja Mika.N »

tämä päivä meni oikeastaan noiden ovienlukkojen vaihdossa :lol: samalla vaihdoin peräkontin lukon ja lukollisen tankinkorkin tuosta varaosakamppeesta.
kaasaria tutkailin vielä remppapäivän päätteksi. kiihdytyspumppu tihkutti bensaa imusarjan päälle. mutta itse syy tuohon huonoon käyntiin löyty alipaineletkusta mikä menee imusarjalta jarrutehostajaan. vaihdoin tuosta toisesta nappiksesta letkun niin rupes käymään komiasti :D uuden letkun tilasin jo manselta 8) pitää jossain vaiheessa tilata tuohon kaasariin korjausarja.
Mika.N

Re: VAZ-21013 -1988 - (Rat look)käyttökunnostus

Viesti Kirjoittaja Mika.N »

naapurin luona siivottiin vanhaa riiheä niin tuli tuommonen rattikelkka vastaan http://s1119.photobucket.com/user/MikaN ... ort=3&o=22 http://s1119.photobucket.com/user/MikaN ... ort=3&o=19 oiva peli ensitalveksi ladan kattotelineelle rekvisiitaksi :lol: made in ussr http://s1119.photobucket.com/user/MikaN ... ort=3&o=21 porukka arveli että ei ole ollut luisto ihan kaikkein paras noissa :D

liekkö miltä vuosikymmeneltä?
mataha
Lada kerhon jäsen
Viestit: 156
Liittynyt: 23.5.2015 20:02
Paikkakunta: Lahti, Ahtiala

Re: VAZ-21013 -1988 - (Rat look)käyttökunnostus

Viesti Kirjoittaja mataha »

On tuo kyllä hienompi, kun Stigan halpa kopio :lol: :lol:
Aina on selvitty!!!
Mika.N

Re: VAZ-21013 -1988 - (Rat look)käyttökunnostus

Viesti Kirjoittaja Mika.N »

mataha kirjoitti:On tuo kyllä hienompi, kun Stigan halpa kopio :lol: :lol:
:lol:
Mika.N

Re: VAZ-21013 -1988 - (Rat look)käyttökunnostus

Viesti Kirjoittaja Mika.N »

joutu käyttöautoon tekemään jarruremppaa tänään niin tälle ei joutanu hirveästi tekee mitään. mutta jotain kumminkin :) pakkivalon, etuvalon polttimot ja polttoaine pumpun vaihdoin tuosta varaosa kamppeesta. samalla uusin pumpulle tulevat polttoaine letkut etanolia kestävään kun olivat jo aika turvonneet entiset letkut. pitää jossain vaiheessa vaihtaa tuo pumpun ja kaasarin välinen myös kunhan saan hommattua lisää letkua.

maskin muokkailin kanssa mallia "tuning" http://s1119.photobucket.com/user/MikaN ... ort=3&o=23 pitää vielä lisää muokkailla kun jotain mieleen tulee :lol:

paikkamaalailin myös vähän samalla tätä http://s1119.photobucket.com/user/MikaN ... ort=3&o=21 väri sattu lähelle orgine väriä :lol:

etuvalot tuli vähän kirkkaimmiksi http://s1119.photobucket.com/user/MikaN ... ort=3&o=19 polttimot oli jokku +30% tehokkaammat polttimot
Mika.N

Re: VAZ-21013 - 1988 - (Rat look)käyttökunnostus

Viesti Kirjoittaja Mika.N »

eilen innostuin taas tätäkin rassailee :D vaihtelin tuon kuulalaakeroidun apusimpukan paikoilleen ja samalla kartotin noita jarru/ alusta hommia leimalle. taakse joutuu ainakin jarrukengät, työsylinterit ja käsijarruvaijerin uusimaan. eteen ainakin raidetangon oikean sisänivelen joutuu vaihtamaan kun oli suojakumi hapertunut. muuta ei äkkiseltään löytynyt :) huomasin samalla tuon nestevuodon, ilmeisesti vesipumppu vuotaa. isälle sanoin että jos on joutilasta aikaa niin vaihtaa tuon vesipumpun ja venttiilivarren kumit kun pölläyttää vähän sinistä savua kaasuttaessa :D

myyntiikin tuli tämä kampe laitettua tuonne nettiautoon. tarjouksia on kyllä sadellu mutta en kehtaa ny ihan ilmankaan tätä antaa.
Vastaa Viestiin